
Με βάση τις τελευταίες παρεμβάσεις του Κωστή Μουσουρούλη, είχαμε μείνει με την εντύπωση ότι το ενδεχόμενο εκχώρησης σε ιδιώτες του αεροδρομίου Χίου, παύει να υφίσταται και μάλιστα ο τέως βουλευτής ασκούσε πίεση στο Υπουργείο Μεταφορών και στην ΥΠΑ να προχωρήσουν οι διαδικασίες που αφορούν τα έργα στο αεροδρόμιο, το οποίο παραμένει στο δημόσιο.
Πριν από 2 ημέρες στο sofokleousin.gr διαβάσαμε το παρακάτω ρεπορτάζ, το οποίο αφορά την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων, περιλαμβάνοντας μέσα σ'αυτά και εκείνο της Χίου (ως προαιρετικό), αναφέροντας μάλιστα ότι οι υποψήφιοι μνηστήρες είναι αρκετοί.
Ακολουθεί η αναδημοσίευση του ρεπορτάζ:
«Στην καλύτερη δυνατή περίοδο ξεκινά η ιδιωτικοποίηση τα ων περιφερειακών αεροδρόμιων της χώρας (στις 6 Ιουνίου έχει καθοριστεί η ημερομηνία υποβολής των δεσμευτικών προσφορών) καθώς τα μέχρι τώρα μηνύματα που έρχονται για την κλάδο του τουρισμού κάνουν λόγο για νέο ρεκόρ το 2014.
Από την πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ τρίβουν τα χέρια τους καθώς ήδη μεγάλοι όμιλοι έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους για τα αεροδρόμια με αποτέλεσμα στη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ να υπάρχει συγκρατημένη αισιοδοξία ότι ο διαγωνισμός θα είναι επιτυχής.
Στο «πλευρό» του ΤΑΙΠΕΔ είναι η ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος προς τη χώρα μας έχει στην κυριολεξία εκτινάξει τα στατιστικά των υπό ιδιωτικοποίηση αεροδρομίων με αποτέλεσμα τα περισσότερα από αυτά να σημειώνουν αλλεπάλληλα ρεκόρ αφίξεων.
Χαρακτηριστικό είναι ότι ο αριθμός των αφίξεων ξένων τουριστών στα κυριότερα αεροδρόμια της χώρας σημείωσε άνοδο στους δύο πρώτους μήνες του 2014.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), οι αφίξεις εξωτερικού, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, αυξήθηκαν κατά +27,2% στο 1ο 2μηνο του2014, έναντι μείωσής τους κατά -7,1% την αντίστοιχη περίοδο του 2013.
Για το 2014 οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αφίξεις άνω των 18,5 εκατομμυρίων τουριστών με τα άμεσα έσοδα στα 13 δισ. και τα συνολικά παραπάνω από 35 δισ. ευρώ.
Οι προβλέψεις για την αύξηση της κίνησης των περιφερειακών αεροδρομίων σύμφωνα με στοιχεία του EUROCONTROL με βάση τις κρατήσεις για αεροπλάνα (slots) που έχουν δοθεί για διάφορα αεροδρόμια στη θερινή περίοδο ξεπερνούν και τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις.
Το Ηράκλειο παρουσιάζει αύξηση 25%, τα Χανιά 14%, η Κεφαλλονιά 26%, η Μύκονος 40%, η Σκιάθος εκτοξεύθηκε στο +350%, η Σαντορίνη στο 30%, η Κως 20%, η Ρόδος 28% και η Ζάκυνθος 35%! Ήδη το πρώτο τετράμηνο του 2014 επιβεβαιώνεται ότι υπάρχει αυξητική τάση, η οποία για το σύνολο των αεροδρομίων της χώρας μεταφράζεται σε 15% αύξηση των επιβατών χωρίς ουσιαστική μεταβολή του αριθμού των πτήσεων..
Τα αεροδρόμια προς ιδιωτικοποίηση
H ομάδα α’ περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Kέρκυρας, Xανίων, Kεφαλονιάς, Zακύνθου, Aκτίου, Kαβάλας και η ομάδα β’ τα αεροδρόμια Pόδου, Kω, Σάμου, Mυτιλήνης, Mυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου. Aνάλογα με το ενδιαφέρον που θα υπάρξει από την πλευρά των επενδυτών, το TAIΠEΔ μπορεί να συμπεριλάβει μέχρι τρία από τα αεροδρόμια Aλεξανδρούπολης, Aράξου, Kαλαμάτας και Nέας Aγχιάλου για την ομάδα α’ και τα αεροδρόμια Xίου, Kαρπάθου, Nέας Aγχιάλου και Λήμνου για την ομάδα β’.
Τα αεροδρόμια θα παραχωρηθούν για 40 χρόνια με δυνατότητα επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης για άλλα 10 έτη, δηλαδή συνολικά 50 έτη.
Οι ενδιαφερόμενοι
- Aeroport De La Cote d'Azur, διαχειρίστρια του αεροδρομίου της Νίκαιας στη Νότια Γαλλία.
- Zurich Airport (63%) - J&P Αβαξ (37%). Ο ελληνικός κατασκευαστικός όμιλος κατέρχεται στον διαγωνισμό με τη συνεργασία της εταιρείας που διαχειρίζεται τον αερολιμένα της Ζυρίχης.
- Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών.
- Fraport AG - Ομιλος Κοπελούζου. Η διαχειρίστρια του αεροδρομίου της Φρανκφούρτης με τη συνεργία του ομίλου Κοπελούζου έχουν ήδη δραστηριοποιηθεί από κοινού στην περίπτωση του αεροδρομίου της Αγίας Πετρούπολης.
- TAV. Η τουρκική εταιρεία διαχειρίζεται το αεροδρόμιο Ατατούρκ της Κωνσταντινούπολης, καθώς επίσης και τα αεροδρόμια της Αγκυρας, της Σμύρνης και της Αττάλειας, ενώ έχει επεκτείνει τη δραστηριότητά της και στο εξωτερικό και πιο συγκεκριμένα σε Σαουδική Αραβία, Γεωργία, Σκόπια, Τυνησία και Λετονία.
- Vinci - Ελλάκτωρ. Ο γαλλικός κατασκευαστικός όμιλος με σημαντική παρουσία του στη χώρα μας συμπράττει με την ελληνική κατασκευαστική, σε μία συνεργασία που προϊδεάζει επίσης και σε κοινή κάθοδο στον επικείμενο διαγωνισμό για το αεροδρόμιο του Καστελίου στο Ηράκλειο.
- Corporation America - ΜΕΤΚΑ. Ο αργεντίνικος όμιλος λειτουργεί συνολικά 49 αεροδρόμια παγκοσμίως και κατέρχεται από κοινού με την ελληνική ΜΕΤΚΑ.
Το έργο
Οι ιδιώτες που θα επιλεγούν μέσω των διαγωνισμών θα αναλάβουν:
- Τη διεξαγωγή του ελέγχου πρόσβασης και ασφάλειας προσώπων/χειραποσκευών/μεταφερόμενων αντικειμένων και οχημάτων.
- Τη διεξαγωγή του ελέγχου ασφαλείας των αποσκευών (hold baggage), φορτίου ταχυδρομείου, προμηθειών πτήσεων και προμηθειών αερολιμένα που διακινούνται στον αερολιμένα.
- Τη φύλαξη των εγκαταστάσεων των αερολιμένων με στατικές φυλάξεις ή με τη διεξαγωγή περιπολιών (πεζών και εποχούμενων) στους ελεγχόμενους και μη χώρους των αερολιμένων.»







































