Αναδιατάξεις στο θαλάσσιο εμπόριο άνθρακα: Ποια η επόμενη μέρα για τα Capesizes

Παρ, 31/03/2023 - 18:02

Σημαντικές διαφοροποιήσεις παρουσιάζει το θαλάσσιο εμπόριο άνθρακα τους πρώτους μήνες του 2023. Στην Αυστραλία, οι τιμές παρουσιάζουν σημαντική πτώση, εξέλιξη που, σε συνδυασμό με το τέλος του ανεπίσημου εμπάργκο της Κίνας στον αυστραλιανό άνθρακα, ωθούν την ασιατική χώρα στην αγκαλιά της Αυστραλίας. Ενδεικτικά, οι κινεζικές εισαγωγές αυστραλιανού άνθρακα διαμορφώθηκαν τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο σε 1,916 εκατ. τόνους και 3,328 εκατ. τόνους αντίστοιχα. Πρόκειται για αύξηση 92% και 61% έναντι των αντίστοιχων μηνών το 2022.

Ανάμεικτα είναι τα πρόσημα για τις εξαγωγές της Νότιας Αφρικής προς την Κίνα. Η Νότια Αφρική απέστειλε 731.500 τόνους άνθρακα στην Κίνα τον Φεβρουάριο, αριθμός ο οποίος είναι αυξημένος κατά 55% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Αντιθέτως, οι αντίστοιχες εξαγωγές τον Μάρτιο παρουσίασαν ετήσια πτώση 78%, έχοντας διαμορφωθεί σε 235.000 τόνους.

Οι αριθμοί για την Ινδονησία είναι εντυπωσιακοί: ετήσια αύξηση 96% στις εξαγωγές του Φεβρουαρίου και 27% τον Μάρτιο. Με βάση τα ανωτέρω, αύξηση παρουσιάζει ο αριθμός των Capes που ξεφορτώνουν αυστραλιανό άνθρακα στην Κίνα. Το 2021 κανένα Capesize δεν ξεφόρτωσε άνθρακα στην Κίνα, ενώ πέρυσι ο αριθμός αυτός ήταν επτά. Φέτος ήδη 22 Capesizes έχουν φορτώσει από την Αυστραλία με προορισμό την Κίνα. Από την άλλη, τα πλοία έμφορτα με άνθρακα της Ινδονησίας με προορισμό την Κίνα είναι μόλις δύο φέτος, σημειώνοντας σημαντική πτώση έναντι του 2021 και του 2022.

Πηγή: Intermodal

Σχετικά Άρθρα