Χίος, Πέμπτη 23 Ιανουαρίου

ΓΣΕΒΕΕ: Τέσσερις στις δέκα επιχειρήσεις πιστεύουν ότι θα κλείσουν

Πέμ, 23/03/2017 - 16:59
Τέσσερις στις δέκα επιχειρήσεις (ποσοστό 40,3%) θεωρούν αρκετά και πολύ πιθανό ότι θα κλείσουν. Το ποσοστό αυτό είναι ιδιαίτερα υψηλό για τους αυτοαπασχολούμενους, γεγονός που εκτιμάται ότι θα οδηγήσει στην αδήλωτη εργασία μεγάλο ποσοστό αυτών των επιχειρήσεων, σύμφωνα με έρευνα της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος που παρουσιάστηκε σήμερα, Πέμπτη.‬

‭Σύμφωνα με τα στοιχεία, το α' εξάμηνο‭ ‬του‭ ‬2017‭‬ θα‭‬ διακόψουν‭ ‬τη‭ ‬λειτουργία‭ ‬τους‭ ‬18.700 επιχειρήσεις.‭ Επιπρόσθετα,‭ υπογραμμίζεται‭ ‬ότι‭‬ ‭‬τα‭ ‬«λουκέτα»‭ ‬θα‭ ‬‬συγκεντρωθούν‭ ‬σε επιχειρήσεις της Αττικής και στον κλάδο της μεταποίησης‭, ενώ τα πιθανά λουκέτα επιχειρήσεων, που‬ βρίσκονται στο ‬«κόκκινο»‭ ‬συνεπάγονται ‭υψηλό‭ ‬κίνδυνο‭ ‬απώλειας 34.000‭ ‬θέσεων συνολικής απασχόλησης (εργοδότες, αυτοαπασχολούμενοι, μισθωτοί).

Την ίδια στιγμή, οι επτά στις δέκα επιχειρήσεις μιλούν για επιδείνωση της ρευστότητας και έλλειψη κεφαλαίων από την αγορά που οδηγεί σε ασφυξία τις επιχειρήσεις, ενώ προκύπτει αύξηση των οφειλετών κατά 10% όχι μόνο προς το Δημόσιο, αλλά και προς τους προμηθευτές τους.

Πάνω από 4 στις 5‭ ‬μικρομεσαίες‭ ‬επιχειρήσεις δηλώνουν ότι βρίσκονται εκτεθειμένες‭ ‬σε‭ ‬πιστωτικούς κινδύνους, παρουσιάζουν‭ ‬κάμψη‭ ‬της‭ ‬οικονομικής‭ ‬δραστηριότητας‭ ‬και‭ ‬‬λειτουργούν‭ ‬με‭ ‬ορίζοντα συρρίκνωσης‭ ‬και‭ ‬όχι‭ ‬επέκτασης.‭ ‬Ο‭ ‬οικονομικός‭ ‬δυϊσμός‭‬ ‭‬που‭ ‬διατρέχει‭ ‬το‭ ‬φάσμα‭ ‬της πραγματικής‭ ‬οικονομίας ‭εμφανίζει ‬έντονες‭ ‬ανταγωνιστικές‭ ‬πιέσεις‭ ακόμη και μεταξύ των‬ μικρομεσαίων επιχειρήσεων, ενώ φαίνεται να εδραιώνονται οι ευέλικτες μορφές εργασίας και οι άτυπες μορφές απασχόλησης και επαγγελματικής δραστηριότητας.

Σε ό,τι αφορά την απασχόληση, οι ‭προοπτικές για το α' εξάμηνο του 2017 ως προς το λόγο προσλήψεων-απολύσεων‬ δείχνουν‭ ‬ότι‭ ‬σε‭ ‬δύο‭ ‬επιχειρήσεις‭ ‬που‭‭ ‬κάνουν‭ ‬προσλήψεις‭‭ ‬(8,1% ‬των‭‭ ‬επιχειρήσεων) αντιστοιχούν τρεις επιχειρήσεις που προχωρούν σε απολύσεις.

Για το επόμενο εξάμηνο, σύμφωνα‭ με‭ ‬την ‬έρευνα‭,‭ ‬αναμένονται ‬2.000 ‬επιπλέον ‬απώλειες‭ ‬θέσεων ‬μισθωτής απασχόλησης, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι απώλειες από τα λουκέτα.

‭Αλλά‭‭ ‬ακόμα ‬και‭ ‬από‭ ‬αυτές‭ ‬τις‭ ‬επιχειρήσεις, ‬που‭ ‬θα ‬προχωρήσουν‭‭ ‬σε‭ ‭προσλήψεις‭‭ ‬και‬ αύξηση του προσωπικού κατά το α' εξάμηνο του 2017 το 40% περίπου θα προχωρήσει σε προσλήψεις είτε με το καθεστώς‭ ‭‬της μερικής απασχόλησης είτε με το καθεστώς‭ ‬του εξωτερικού συνεργάτη.

Γενικά οι προσδοκίες σχετικά με την πορεία των επιχειρήσεων για το α' εξάμηνο του 2017 παραμένουν αρνητικές, αφού το 58,8% των επιχειρήσεων αναμένει επιδείνωση ενώ μόλις το 11% των επιχειρήσεων αναμένει βελτίωση.

Ωστόσο, μεγαλύτερο βαθμό αισιοδοξίας παρουσιάζουν οι σχετικά νεότερες σε ηλικία επιχειρήσεις, καθώς και οι σχετικά μεγαλύτερες σε μέγεθος ως προς την απασχόληση.

Όμως, τη δυσκολία της κατάστασης δείχνει το γεγονός ότι μόλις το 3,6% των επιχειρήσεων σκοπεύει να προχωρήσει σε νέες επενδύσεις ενώ μόλις το 6,4% έχει υπαχθεί σε κάποιο πρόγραμμα χρηματοδότησης επενδύσεων (π.χ. ΕΣΠΑ).

Όπως υπογράμμισε ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ Γιώργος Καββαθάς, «πρέπει να υπάρχει ένα εθνικό σχέδιο για τη χώρα ανεξαρτήτως ποιος διοικεί, ενώ οι πολιτικοί πρέπει να μάθουν τη λέξη 'εντέλλεσθε', δηλαδή να αποφασίζουν και να δίνουν εντολές στους υπαλλήλους».

Επίσης τόνισε: «Η σχετική σταθεροποίηση που έχει επιτευχθεί στην οικονομία την περίοδο από το 2014‭ ‬έως ‬σήμερα εμπεριέχει ‬σε‭ ‬μεγάλο ‬βαθμό‭ ‬στοιχεία ‭ ‬στασιμότητας, ‭ ‬δεδομένου‭ ‬ότι ενσωματώνει‭ ‬τόσο‭ ‬κυκλικά‭ ‬όσο‭ ‬και‭ ‬διαρθρωτικά‭ ‬χαρακτηριστικά‭ ‬της‭ ‬κρίσης.‭ ‬Αυτό συμβαίνει διότι η πολιτική λιτότητας παραμένει στο επίκεντρο της οικονομικής πολιτικής ως‭ ‬μηχανισμός 'εξυγίανσης' ‬ ‭ ‬ιδιωτικού ‬και‭ ‬δημόσιου‭ ‬τομέα -‭‬παρά‭ ‬την‭ ‬αποτυχία‭ ‬των προηγούμενων‭ ‬ετών-,‭ ‬ενώ‭ ‬παράλληλα ‬αποτρέπονται ‬ή‭ ‬καθυστερούν‭ ‬επενδυτικές πρωτοβουλίες σε δυναμικούς τομείς της ελληνικής οικονομίας, που δυνητικά θα απέδιδαν πολλαπλασιαστικά σε ένα διαφορετικό μακροοικονομικό περιβάλλον, περισσότερο φιλικό στην ανάπτυξη. Επιπρόσθετα, η αβεβαιότητα της συγκυρίας ως προς τα αποτελέσματα της διαπραγμάτευσης επιτείνει τους φόβους και τους κινδύνους, οι οποίοι καθίστανται μεγαλύτεροι για τις ευάλωτες μικρές επιχειρήσεις και τους αυτοαπασχολούμενους».

Επίσης, αναφέρθηκε από τον πρόεδρο ότι η έλλειψη πολιτικής βούλησης είναι που προκαλεί τα μεγαλύτερα προβλήματα στην οικονομία και την κοινωνία. «Βάλτε κανόνες αλλά αφήστε μας να δουλέψουμε» είπε ο κ. Καββαθάς προσθέτοντας πως «δεν γίναμε ξαφνικά μπαταχτσήδες, αυξάνονται οι υποχρεώσεις συνεχώς».

Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Σχετικά Άρθρα

Πέμ, 23/01/2020 - 07:11

 

 

  • 10,7% αύξηση της ζήτησης υπηρεσιών Βοήθειας
  • 32,9 εκατ. η παραγωγή ασφαλίστρων, αυξημένη κατά 3,8%

Τη διαφορετικότητα της INTERAMERICAN υπογραμμίζουν οι υπηρεσίες Βοήθειας που παρέχει ο οργανισμός στους δύο σημαντικούς τομείς άμεσης υποστήριξης, την οδική μετακίνηση και την ιατρική/υγειονομική βοήθεια. Η εταιρεία, κατά το 2019, διαχειρίστηκε συνολικά και στους δύο τομείς 531.327 περιστατικά, καταγράφοντας σημαντική αύξηση παροχής υπηρεσιών κατά 10,7% έναντι του 2018 (479.856 περιστατικά). Σε βάθος πενταετίας (2015-2019), οι υπηρεσίες έχουν αυξηθεί κατά 16,1% και η ιδιαίτερη ένταση της ζήτησης πέρυσι σηματοδοτεί ως πιο επιτακτικές τις ανάγκες σχετικής κάλυψης. Η ηγετική θέση της INTERAMERICAN στους τομείς Βοήθειας παραμένει σταθερή, με συνολική παραγωγή μεικτών εγγεγραμμένων ασφαλίστρων 32,9 εκατ. ευρώ, έναντι 31,7 εκατ. το 2018. Η εταιρεία παρουσιάζει υψηλότερο από τα διεθνή standards δείκτη NPS (Net Promoter Score), ο οποίος εκφράζει κυρίως την ικανοποίηση και την πρόθεση σύστασης σε τρίτους από εξυπηρετηθέντες πελάτες. Ο δείκτης NPS, στο κλείσιμο της περασμένης χρονιάς, ανήλθε στο 74 για την Οδική και στο 61 για την Άμεση Ιατρική Βοήθεια.

 

Πέρυσι, με υπηρεσίες Οδικής Βοήθειας υποστηρίχθηκαν συνολικά 494.827 περιπτώσεις. Η εταιρεία εξυπηρέτησε με επιτόπου υπηρεσίες στον δρόμο 125.531 περιστατικά, ενώ ανταποκρίθηκε με υπηρεσίες Autohelp σε 155.001 περιπτώσεις. Ακόμη, μετέφερε 180.856 οχήματα και άλλα 33.439 οχήματα στην έδρα τους. Στο πλαίσιο των διεθνών συνεργασιών της, η INTERAMERICAN προσέφερε υπηρεσίες Οδικής Βοήθειας σε 5.587 περιστατικά. Ο στόλος της εταιρείας καλύπτει πανελλαδικά τις ανάγκες υποστήριξης οχημάτων στον δρόμο με πυκνό δίκτυο, ενώ ο μέσος χρόνος ανταπόκρισης από τη στιγμή της κλήσης εντός αστικών περιοχών είναι 38 λεπτά. Η INTERAMERICAN καλύπτει αποκλειστικά και τις εντός οδικού δικτύου ανάγκες μεγάλων αυτοκινητοδρόμων της χώρας για την απόσυρση οχημάτων που ακινητοποιούνται μετά από βλάβη ή ατύχημα, συνεργαζόμενη με τις ανάδοχες κοινοπραξίες. Επισημαίνεται η αξιοποίηση της σύγχρονης ψηφιακής τεχνολογίας για καλύτερη και ευρύτερη ποιότητα υπηρεσιών. Πέρυσι, η εταιρεία έδωσε προς χρήση στους πελάτες της και την πρωτοποριακή εφαρμογή «Drive On», με τη δυνατότητα κλήσης μέσω του application για βοήθεια, με παρακολούθηση και της εξέλιξης προσέγγισης του οχήματος Βοήθειας στο σημείο από το οποίο έγινε η κλήση.

 

Οι υπηρεσίες Άμεσης Ιατρικής Βοήθειας -που πλέον αποτελούν κόμβο εισαγωγής και διαχείρισης σε πρώτο χρόνο, με την Γραμμή Υγείας 1010, όλων των περιστατικών στο ευρύ φάσμα προγραμμάτων ασφάλισης με το πρωτοποριακό σύστημα «bewell» της INTERAMERICAN- πέρυσι ανταποκρίθηκαν συνολικά σε 36.500 κλήσεις. Η κίνηση παρουσιάστηκε ιδιαίτερα αυξημένη σε σύγκριση με το 2018, κατά 29,3%. Συγκεκριμένα, οι υπηρεσίες της εταιρείας πραγματοποίησαν 149 διακομιδές με ελικόπτερο και αεροπλάνο, ασθενών ή τραυματιών σε κρίσιμα περιστατικά, ενώ οι διακομιδές με ασθενοφόρο του εταιρικού στόλου έφθασαν τις 5.748. Παρασχέθηκαν, επίσης, ιατρικές συμβουλές σε 30.440 περιπτώσεις από το επιστημονικό δυναμικό της εταιρείας, μέσω της Γραμμής 1010 και εξυπηρετήθηκαν με υπηρεσίες εκτός Ελλάδος 163 περιστατικά ασφαλισμένων.

 

Επισημαίνεται η αξιοποίηση ειδικότερα των υπηρεσιών Άμεσης Ιατρικής Βοήθειας από την INTERAMERICAN σε πρωτοβουλίες ευρύτερης συνεισφοράς, στο πλαίσιο της στρατηγικής της εταιρείας για τη βιώσιμη ανάπτυξη και της συμβολής στην επίτευξη του Στόχου της Ατζέντας 2030 του Ο.Η.Ε. για «καλύτερη υγεία και ευημερία». Στους τομείς της Βοήθειας, η INTERAMERICAN έχει δεσμευθεί με σύμφωνο συνεργασίας για υποστήριξη - παροχή υπηρεσιών σε κοινωνικούς φορείς, πέρα από τις κλήσεις που δέχεται από μη πελάτες. Πρόσφατα, μάλιστα, η εταιρεία τιμήθηκε για τη συνεισφορά της στο Silver Alert της «Γραμμής Ζωής». Ακόμη, παρέχει ανάλογες υπηρεσίες στα Παιδικά Χωριά SOS, τον Σύλλογο Δρομέων Υγείας Αθήνας και άλλους κοινωφελείς οργανισμούς, ενώ συνεργάζεται με την Ελληνική Ομάδα Διάσωσης (Ε.Ο.Δ.) για Πρώτες Βοήθειες. Η INTERAMERICAN πέρυσι, εκτός πελατών, πραγματοποίησε 71 διακομιδές με ασθενοφόρο και ανταποκρίθηκε με συμβουλευτικές υπηρεσίες υγείας από το τηλέφωνο σε 309 περιπτώσεις.

 

«Η αποστολή μας να βοηθάμε τους ανθρώπους να ζουν ασφαλέστερα, περισσότερο και καλύτερα, υποστηρίζεται με μοναδικό τρόπο από τις υποδομές και υπηρεσίες μας στην Οδική και Άμεση Ιατρική Βοήθεια. Είμαστε υπερήφανοι γι’ αυτές τις υπηρεσίες, που συμβάλλουν και στην υλοποίηση του οράματος να λειτουργούμε με μεγάλο εύρος δραστηριοτήτων και παροχών, έξω από τα παραδοσιακά όρια ασφάλισης» τονίζει ο Γιάννης Καντώρος, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου INTERAMERICAN. Ο Γιώργος Βαλαής, γενικός διευθυντής της εταιρείας Βοήθειας υπογραμμίζει την προστιθέμενη αξία που παρέχει με τις υπηρεσίες Οδικής και Άμεσης Ιατρικής Βοήθειας στους πελάτες της με ασφάλιση Υγείας και Αυτοκινήτου η INTERAMERICAN, παρατηρώντας πως καθημερινά, κατά μέσο όρο, 1.455 πελάτες γίνονται απολήπτες κάποιας υπηρεσίας από την εταιρεία.

 

 

Οι υπηρεσίες της INTERAMERICAN Βοήθειας κατά το 2019

Οδική Βοήθεια

Άμεση Ιατρική Βοήθεια

Επί τόπου υπηρεσίες

125.531

Αεροδικομιδές

149

Autohelp

155.001

Διακομιδή με Ασθενοφόρο

5.748

Ρυμουλκήσεις

180.856

Υπηρεσίες Συμβουλευτικής

30.440

Μεταφορά στην έδρα

33.439

Περιστατικά Εξωτερικού

163

ΣΥΝΟΛΟ

494.827

ΣΥΝΟΛΟ

36.500