Χίος, Πέμπτη 16 Αυγούστου

Α. Μιχαηλίδης: Διάταξη για ξενοδοχειακά καταλύματα σε διατηρητέα κτίρια και παραδοσιακούς οικισμούς – πρόγραμμα Leader

Τρί, 17/04/2018 - 17:21
φωτο αρχείου

Γνωστοποιούμε πως στο άρθρο 39 του νόμου 4531/2018 (ΦΕΚ 62/τεύχος Α΄/5-4-2018) περιλαμβάνεται διάταξη η οποία ρυθμίζει θέματα τουριστικών καταλυμάτων σε διατηρητέα κτίρια και παραδοσιακούς οικισμούς. Επί της ουσίας με τη διάταξη αυτή δίνεται η δυνατότητα λειτουργίας και «μη κύριων ξενοδοχειακών καταλυμάτων», π.χ. ενοικιαζόμενων δωματίων ή διαμερισμάτων, σε κτίσματα χαρακτηρισμένα ως «διατηρητέα», «παραδοσιακά» ή «νεώτερα μνημεία». Ως τώρα αυτή η δυνατότητα αφορούσε κυρίως τη λειτουργία ξενοδοχείων, κάτι που δεν διευκόλυνε την τοπική, μικρομεσαία επιχειρηματικότητα.

Η ρύθμιση του θέματος αυτού αποτελούσε προϋπόθεση για την ενεργοποίηση και χρηματοδότηση σημαντικών για την τοπική οικονομία δράσεων του προγράμματος Leader που διαχειρίζεται η ΕΤΑΧ. Ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Α. Μιχαηλίδης είχε επανειλημμένα πραγματοποιήσει επικοινωνίες κατά το τελευταίο διάστημα με τα συναρμόδια Υπουργεία Αγροτικής Ανάπτυξης και Τουρισμού για την επίσπευση νομοθέτησης της διάταξης. Δεδομένου του μεγάλου αριθμού παραδοσιακών οικισμών και διατηρητέων κτιρίων στη Χίο, είναι προφανής η σημασία της εν λόγω ρύθμισης για την ενίσχυση των ήπιων μορφών τουρισμού και την τοπική οικονομία εν γένει.

Σχετικά Άρθρα

ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΟΥ ΧΙΟΥ
Τρί, 14/08/2018 - 19:09
Με εξαίρεση το 2016, από το 2012 μέχρι σήμερα η ακτοπλοϊκή κίνηση παρουσιάζει μικρές αυξομειώσεις

Στα επίπεδα των 185 – 190 χιλιάδων επιβατών τείνει να σταθεροποιηθεί τα τελευταία 5 χρόνια η ακτοπλοϊκή κίνηση στο νησί, όσον αφορά τους αφιχθέντες με τα πλοία που εκτελούν δρομολόγια στις γραμμές εσωτερικού, με προορισμό το λιμάνι της Χίου.

Αν εξαιρέσει κανείς τους αφιχθέντες του 2016, που ήταν κατά 10.000 λιγότεροι, σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε και παρουσίασε στην «Α» η Κεντρική Λιμενάρχης Χίου, Ειρήνη Αργύρη, τα υπόλοιπα χρόνια η κίνηση των αφιχθέντων κυμάνθηκε στον αριθμό που προαναφέρθηκε με εξαίρεση τα έτη 2009 και 2010 που είχαμε τη χειρότερη χρονιά της δεκαετίας (149.918 επιβάτες) και την καλύτερη χρονιά (213.478 επιβάτες), αντίστοιχα.

Όπως εκτιμά η κα Αργύρη, κρίνοντας από τα δεδομένα της ακτοπλοϊκής κίνησης το πρώτο επτάμηνο του 2018 που καταγράφει 102.822 αφιχθέντες, φέτος, εκτός απροόπτου, ο αριθμός των αφιχθέντων θα κλείσει στα ίδια με πέρσι επίπεδα.

Στα επίπεδα του 2015 επιστρέφουν τα δρομολόγια που εκτελούνται στις γραμμές εσωτερικού από και προς το λιμάνι της Χίου

 

Κι έρχεται για τη συνέχεια  της επεξεργασίας των δεδομένων το ερώτημα: τελικά τα δρομολόγια που μειώθηκαν είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση του επιβατικού κοινού, ή η μείωση των επιβατών οδήγησε στη μείωση των δρομολογίων, με τις εταιρείες να βάζουν περισσότερα το καλοκαίρι και να περιορίζουν τους πλόες την υπόλοιπη περίοδο;

Μένοντας μόνο στην αλήθεια των αριθμών και επικεντρώνοντας στο 1ο εξάμηνο των ετών από το 2015 έως το 2018 εκείνο που διαπιστώνουμε είναι ότι τα δρομολόγια των πλοίων φέτος έχουν φτάσει στα επίπεδα του 2015, είναι μειωμένα -μέχρι και 12,9%- σε σχέση με το 2016 και 2017, όμως δεν παρατηρείται ανάλογη μείωση επιβατών και μάλιστα σε σχέση με το 2016 το ’18 υπάρχει αύξηση κατά 1,2% (στα όρια του στατιστικού λάθους) στους αποβιβασθέντες.

Το «ακτοπλοϊκό τσουνάμι» των προσφύγων – μεταναστών

Η αναφορά στα στοιχεία επικεντρώθηκε κυρίως στους αφιχθέντες και όχι σε εκείνους που επιβιβάστηκαν στα πλοία της γραμμής από το λιμάνι της Χίου, με δεδομένο ότι για το 2015 και το 2017 δεν μπορούν να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το 1ο εξάμηνο του 2016 έφυγαν 87.774 επιβάτες, αλλά το ίδιο διάστημα οι μετανάστες που αναχώρησαν από τη Χίο έφτασαν στον αριθμό των 34.966, ενώ και το 2015 μέσα στους 82.774 επιβάτες που έφυγαν από Χίο ήταν και 12.826 πρόσφυγες – μετανάστες! Αν αφαιρεθούν λοιπόν από το επιβατικό κοινό οι μεταφορές των προσφύγων, τότε, κατ’ εκτίμηση, όπως φαίνεται στα στοιχεία που επεξεργάστηκε η Ειρήνη Αργύρη, το 2018 έχουμε μείωση επιβιβασθέντων κατά 2,2% σε σχέση με το ’17, κατά 6,3% σε σχέση με το 2015, και αύξηση 24% συγκριτικά με το 2016!