
Περιορισμένος είναι ο αριθμός των νέων παραγγελιών που τοποθετήθηκαν την περασμένη εβδομάδα, καθώς η καλοκαιρινή περίοδος κορυφώνεται και η αγορά χαρακτηρίζεται από ηρεμία.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το εβδομαδιαίο report της Allied, ενώ οι τιμές παραμένουν σε επίπεδα-ρεκόρ, την πρώτη εβδομάδα του Αυγούστου πραγματοποιήθηκαν συνολικά 17 νέες παραγγελίες για bulk carriers, δεξαμενόπλοια και gas carriers, εκ των οποίων οι δύο διαθέτουν το option να ενεργοποιηθούν αργότερα.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι επτά από τις συνολικές παραγγελίες που τοποθετήθηκαν την εν λόγω εβδομάδα είναι από Έλληνες πλοιοκτήτες. Ειδικότερα, η Evalend προχώρησε σε μια στρατηγική κίνηση στην αγορά LNG, αφού τοποθέτησε παραγγελία για δύο πλοία χωρητικότητας 174.000 cbm από τη Hyundai Heavy Industries για περίπου $260 εκατ. έκαστο. Η εταιρεία έχει ήδη παραγγείλει 14 νέα πλοία, συμπεριλαμβανομένων LPG carriers.
Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η Sea Traders, η οποία έχει πλέον τοποθετήσει παραγγελίες για οκτώ Kamsarmaxes στο ναυπηγείο Huangpu Wenchong και άλλες δέκα στη Hyundai Heavy Industries. Η Jaldhi παρήγγειλε δύο επιπλέον MR δεξαμενόπλοια, με αποτέλεσμα ο συνολικός αριθμός των δεξαμενόπλοιων MR που έχουν παραγγελθεί φέτος από την εν λόγω εταιρεία να ανέρχεται στα έξι.
Η ΜΟL, από την άλλη, επιβεβαίωσε μία ακόμη παραγγελία για LNG carrier από το ναυπηγείο Hanwha Ocean/DSME, σε συνέχεια της τελευταίας παραγγελίας της την άνοιξη στο ίδιο ναυπηγείο.
Τέλος, είναι άξιο αναφοράς ότι κατά τη διάρκεια του γ’ τριμήνου του έτους έχουν τοποθετηθεί 102 νέες παραγγελίες μέχρι στιγμής, ενώ από την αρχή του 2023 οι παραγγελίες που τοποθετήθηκαν ανέρχονται σε 1.145. Από αυτές, οι 207 είναι για πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και οι 198 για δεξαμενόπλοια.
Πηγή: naftikachronika.gr







































