Πρόταση για αγκυροβόλιο πλοίων στα Λημνιά!

Από τον καπ. Αλέκο Καραμούζο - Επικροτεί ο Στ. Μιχαηλίδης και καλεί σε δράση το Λιμενικό Ταμείο
Παρ, 30/10/2020 - 15:43

Την πρόταση να γίνει στον όρμο των Λημνιών, που αποτελεί πέρασμα των πλοίων που διέρχονται από τα στενά του Βοσπόρου είτε κινούνται προς Ατλαντικό, είτε προς Ινδικό, σταθμός ανεφοδιασμού καυσίμων, καταθέτει ο Αλέκος Καραμούζος, επισημαίνοντας ότι απαραίτητη προϋπόθεση γι’αυτό θα είναι η σύμφωνη γνώμη της τοπικής κοινωνίας.

Ο ίδιος, έχοντας άμεση γνώση του αντικειμένου από την επαγγελματική του ιδιότητα (αρχιπλοίαρχος),  σημείωσε σε παρέμβασή του στο Ράδιο «Αλήθεια» ότι αν δημιουργηθεί ο σταθμός η ανάπτυξη της περιοχής θα μπει σε άλλη τροχιά, αφού θα δημιουργηθούν πολλές θέσεις εργασίας.

Η Χίος, είπε, έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα με άλλες περιοχές που λειτουργούν τέτοιοι σταθμοί, όπως η Σύρος ή οι Καλοί Λιμένες την Κρήτη, ενώ καθημερινά τα πλοία που περνούν από την περιοχή – εκτιμάται ότι είναι 70 με 80, εκ των οποίων κάποια όχι μόνο θα μπορούσαν να εφοδιάζονται με καύσιμα, αλλά και με τρόφιμα, να γίνονται αλλαγές πληρωμάτων, κλασικές επιθεωρήσεις από νηογνώμονες και ασφαλιστές, καθαρισμοί τους από δύτες και πολλές άλλες δράσεις που συνεπάγονται ένα ευρύτερο κύκλο εργασιών, που έχει ανάγκη ο τόπος.

Αναφορικά με τις περιβαλλοντικές ανησυχίες που μπορεί να προκύψουν μιας και μιλάμε για μια παρθένα περιοχή όπως αυτή της δυτικής Χίου ο κος Καραμούζος αντέτεινε ότι στους μεγαλύτερους σταθμούς του κόσμου -Σιγκαπούρη με 300 πλοία ημερησίως, Χόνγκ Κόνγκ με 150 βαπόρια ημερησίως, Φουτζέιρα με 200 βαπόρια ημερησίως, Γιβραλτάρ με 20 βαπόρια ημερησίως κλπ – «τα πάντα είναι τόσο καθαρά που θα τα ζήλευε και ο πιο σκληροπυρηνικός οικολόγος».

Σε επίπεδο υποδομών, όπως είπε, εκείνο που χρειάζεται είναι μια προβλήτα για τον ανεφοδιασμό  (διότι οι πετρελεύσεις γίνονται με φορτηγίδα στο αγκυροβόλιο) και στη ξηρά να υπάρχουν κάποιες αποθήκες καυσίμων

Της πρότασης Καραμούζου υπεραμύνθηκε, επίσης παρεμβαίνοντας στο Ράδιο «Α», ο Σταύρος Μιχαηλίδης σημειώνοντας ότι ένα μικρό δείγμα γραφής για το τι θα μπορούσε να γίνει στη δυτική Χίο με την ανάπτυξη της συγκεκριμένης δραστηριότητας είναι αυτό που γίνεται τα τελευταία χρόνια ανατολικά, έξω από το λιμάνι της Χίου, όπου πλέον των 300 πλοίων ετησίως (από τα 5 το πολύ τα προηγούμενα χρόνια) αγκυροβολούν για εργασίες και ανεφοδιασμό.

Ο κος Μιχαηλίδης προέτρεψε το Διαδημοτικό Λιμενικό Ταμείο να αναλάβει σχετική πρωτοβουλία, προβάλλοντας την άποψη ότι θα έπρεπε να μετεξελιχθεί σε Ανώνυμη Εταιρεία εκτιμώντας ότι έτσι θα μπορέσει να διαχειριστεί με καλύτερο τρόπο την απίστευτη περιουσία σε λιμενικές υποδομές που έχει στην αρμοδιότητά του.

Σχετικά Άρθρα