
Πτωτική τάση παρουσιάζουν οι αγοραπωλησίες πλοίων (bulk carriers, δεξαμενόπλοια, containerships και gas carriers) μέχρι στιγμής το 2023, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2022.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση της VesselsValue, ο αριθμός των πλοίων που αγοράστηκαν και πωλήθηκαν το τρέχον έτος ανέρχεται μέχρι στιγμής σε 1.211, ενώ το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι ήταν 1.614, με αποτέλεσμα η πτώση να αγγίζει το 25%. Επιπλέον, το 2023 έχουν επενδυθεί για τις αγοραπωλησίες των βασικών τύπων πλοίων $30,282 δισ., ενώ το 2022 είχαν επενδυθεί $47,808 δισ.
Πιο συγκεκριμένα, τη μεγαλύτερη μείωση σημείωσαν οι αγοραπωλησίες gas carriers, ίση με περίπου 42%, αφού οι αγοραπωλησίες που πραγματοποιήθηκαν το τρέχον έτος ήταν μόλις 64, ενώ την αντίστοιχη περίοδο το 2022 ήταν 111. Επιπλέον, οι αγοραπωλησίες των bulkers και των containerships κατέγραψαν 31% και 33% μείωση αντίστοιχα, με τον αριθμό των πλοίων που αγοράστηκαν και πωλήθηκαν το 2023 να είναι 419 και 163 αντίστοιχα, ενώ το προηγούμενο έτος ήταν 603 και 657 αντίστοιχα.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι στα δεξαμενόπλοια καταγράφηκε η μικρότερη μείωση (14%), αφού το 2023 ο αριθμός των πλοίων που έχουν αγοραστεί και πωληθεί ανέρχεται σε 565, ενώ την αντίστοιχη περίοδο του 2022 ήταν 657. Τέλος, ενδιαφέρον παρουσιάζει η αύξηση της αξίας των αγοραπωλησιών δεξαμενόπλοιων, δεδομένου ότι το 2023 έχουν επενδυθεί $14,918 δισ., ενώ το προηγούμενο έτος είχαν επενδυθεί μόλις $12,617 εκατ.
Πηγή: www.naftikachronika.gr








































