
Τις εξελίξεις σε διπλωματικό επίπεδο, αφού θεωρούν ότι η κίνηση της Τουρκίας να προαναγγείλει διακοπή των δρομολογίων επιβατηγών – εμπορικών πλοίων της από τις 12 Οκτωβρίου στην Ελλάδα, γίνεται στα πλαίσια ενός “παζαριού” για θέματα τα οποία θα αναδειχθούν σταδιακά, περιμένουν οι άμεσα εμπλεκόμενοι με το τουριστικό ρεύμα από τα απέναντι παράλια.
«Θεωρώ ότι υπάρχει αρκετός χρόνος και θέλω να είμαι αισιόδοξος ότι το θέμα, το οποίο ανακινούν για δικούς τους λόγους οι Τούρκοι, θα λυθεί. Με συναδέλφους που έχω μιλήσει στην Τουρκία ανησυχούν, γιατί δεν είναι ξεκάθαρα τα πράγματα εκεί, αλλά υπάρχει πληροφόρηση ότι το συγκεκριμένο ζήτημα θα συζητηθεί από τους αρμόδιους Υπουργούς Ελλάδας – Τουρκίας, μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Οκτώβρη.», ανέφερε στο Ράδιο «Α» ο τουριστικός πράκτορας, Κώστας Μπολλάς, ο οποίος χρόνια δραστηριοποιείται στον τομέα των εκδρομών από και προς Τουρκία.
Την αισιοδοξία του κου Μπολλά συμμερίζεται και ο δημοτικός σύμβουλος, εντεταλμένος για θέματα τουρισμού, Δημήτρης Καράλης, που δήλωσε ότι παρακολουθούν με προσοχή το θέμα, με δεδομένα ότι η τουρκική τουριστική αγορά είναι η κύρια και μεγαλύτερη που είχαμε ποτέ στη Χίο, αναμένουν τις εξελίξεις από το διπλωματικό πεδίο ενώ ενθαρρυντικό στοιχείο όλης αυτής της ιστορίας είναι ότι δόθηκε το χρονικό περιθώριο, έως τις 12 Οκτώβρη, που σημαίνει ότι δεν έχουμε να κάνουμε με ειλημμένες αποφάσεις από πλευράς Τουρκίας.
Προς το παρόν τα δρομολόγια των πλοίων από Τουρκία εκτελούνται κανονικά, αλλά υπάρχει προβληματισμός από κάποιους που προγραμμάτιζαν ταξίδι μετά τις 12 Οκτώβρη, όπως είπε ο κ. Μπολλάς και προς το παρόν όλοι τηρούν στάση αναμονής.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του ΑΠΕ – ΜΠΕ, ο Τούρκος υπουργός Ναυτιλίας, Μεταφορών και Επικοινωνιών Αχμέτ Αρσλάν ανακοίνωσε επίσης την άμεση απαγόρευση απόπλου προς Ελλάδα όλων των εμπορικών ιστιοπλοϊκών σκαφών, δηλαδή των σκαφών με τουρκική σημαία που ενοικιάζονται από τουρίστες, στις τουρκικές ακτές, με κατεύθυνση τα ελληνικά νησιά.
Όπως σημειώνει το ρεπορτάζ, «’Όλα ξεκίνησαν όταν -δεδομένης της αυξημένης τουριστικής κίνησης στα ελληνικά νησιά και ιδιαίτερα στη Ρόδο και στην Κω και την αντίστοιχη μικρή κίνηση στα τουρκικά παράλια- ιδιοκτήτες τουρκικών τουριστικών σκαφών πήγαιναν ως επισκέπτες στα νησιά και σε συνεργασία με Έλληνες επιχειρηματίες του τουριστικού τομέα επιβίβαζαν επισκέπτες. Πουλούσαν ως «πειρατές» στην ουσία, «μαύρες» κρουαζιέρες στα ελληνικά νησιά με ότι αυτό συνεπάγονταν για την Ελληνική οικονομία.
Στις δηλώσεις του την Τρίτη ο Τούρκος υπουργός άφησε βέβαια ανοικτό το ενδεχόμενο να συνεχισθεί ο ελληνοτουρκικός διάλογος για το θέμα.
Σημειώνεται, πάντως, ότι στις αποφάσεις της τουρκικής κυβέρνησης αντιδρά έντονα η κοινωνία των τουρκικών μικρασιατικών παραλίων. Τα ελληνικά νησιά αποτελούσαν για πολλούς Τούρκους, ιδιαίτερα για τους Σμυρνιούς τόπο ολιγοήμερων διακοπών τους ακόμα και διακοπών ενός Σαββατοκύριακου, χωρίς τους περιοριστικούς όρους όπως αυτοί της τεράστιας φορολόγησης στο αλκοόλ που έχει επιβληθεί από την κυβέρνηση Ερντογάν.
Αλλά και η οικονομία πολλών παράλιων πόλεων είναι συνδεδεμένη με ταξίδια Ελλήνων στις αγορές τους. Για παράδειγμα τα εβδομαδιαία παζάρια δέχονται χιλιάδες έλληνες αγοραστές που φυσικά δεν θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να τα επισκεφθούν.
Ήδη, στελέχη της τουρκικής αυτοδιοίκησης και των εμπορικών επιμελητηρίων της περιοχής μιλάνε για καταστροφική για τις τοπικές οικονομίες απόφαση. Συνδέουν δε την πρακτική της κυβέρνησης Ερντογάν, με το γεγονός ότι το σύνολο των μικρασιατικών παραλίων αποτελούν τον σκληρό πυρήνα της αντιπολίτευσης.»





































