Χίος, Τετάρτη 17 Οκτωβρίου

Ξαναχτύπησαν οι μαστιχοκλέφτες

Κρούσματα σε Νεχώρι, Καλλιμασιά, Καλαμωτή, Πυργί και Ολύμπους
Δείτε το Βίντεο
Δευ, 24/09/2018 - 13:05

Δεν είναι μόνο που η φετινή παραγωγική διαδικασία ήταν επεισοδιακή και ζημιογόνα λόγω των βροχών, τώρα κάποιοι παραγωγοί βρίσκονται αντιμέτωποι και με τους κλέφτες. 

Δυστυχώς, στα συνήθη απ' ότι φαίνεται πλαίσια, καταγράφονται και φέτος από την Ένωση Μαστιχοπαραγωγών κρούσματα μαστιχοκλοπών και μάλιστα σε ένα εξ'αυτών στο Νεχώρι, υπάρχει και ύποπτος εναντίον του οποίου έχουν κινηθεί νομικά οι άμεσα ενδιαφερόμενοι, όπως είπε στην "Α" ο Πρόεδρος της ΕΜΧ, Γιώργος Τούμπος.

Σύμφωνα με τον ίδιο υπάρχουν καταγεγραμμένες καταγγελίες μαστιχοκλοπών στα χωριά Νεχώρι, Καλλιμασιά, Καλαμωτή, Πυργί και Ολύμποι.

"Μόνο στο Πυργί υπήρχε μια περίπτωση που κάποιος "σκούπισε" 250 δέντρα", ανέφερε ο κ. Τούμπος και θύμισε ότι για τις περιπτώσεις των παραγωγών που υπάρχει προσφυγή στη δικαιοσύνη κατά συγκεκριμένου δράστη η ΕΜΧ αναλαμβάνει τα δικαστικά έξοδα.

O ίδιος αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα αλλά και στις δυσκολίες που υπάρχουν για την αστυνόμευση όλης της νότιας Χίου και επισήμανε ότι τα τελευταία χρόνια οι παραγωγοί στα χωράφια, που μπορεί να δουλεύουν από τις 4 το πρωί, πριν βγει δηλ. ο ήλιος, με φακούς, είναι πιο υποψιασμένοι, στέλνοντας σαφές προειδοποιητικό μήνυμα προς υποψήφιους μαστιχοκλέφτες, ότι ακόμη και οι νυχτερινές εξορμήσεις μπορεί να γίνουν αντιληπτές.

 

xanahtypisan_oi_mastihokleftes

Σχετικά Άρθρα

Απλοποίησή της και επέκταση του μέτρου στις αεροπορικές μετακινήσεις ζητά το περιφερειακό τμήμα Ανατολικού Αιγαίου του Οικονομικού Επιμελητηρίου
Τρί, 16/10/2018 - 15:52

Το περιφερειακό τμήμα Ανατολικού Αιγαίου του Οικονομικού Επιμελητηρίου, αναφέρεται μέσω δελτίου Τύπου που εξέδωσε στα υπέρ και τα κατά του μέτρου του Μεταφορικού Ισοδύναμου, επισημαίνοντας ότι ειδικά για τις επιχειρήσεις η διαδικασία είναι χρονοβόρα και δυσλειτουργική και απαιτεί αλλαγές.

Αναλυτικά αναφέρει:

«Πριν λίγο καιρό δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η απόφαση σχετικά με την πρόσκληση των νησιωτών και των επιχειρήσεων των 49 νησιών που εντάσσονται στην πιλοτική εφαρμογή του μέτρου, για υποβολή αιτήσε­ων υπαγωγής στη Δράση «Μεταφορικό Ισοδύ­ναμο (Μ.Ι.)» ,σκοπός της οποίας είναι η εξασφάλιση της ίσης με­ταχείρισης προς τις νησιωτικές επιχειρήσεις όσον αφορά στο μεταφορικό κόστος, η άμβλυνση των προβλημάτων που δημιουργούνται στην επιχειρηματικότητα λόγω της νησιωτικότητας, η βελτίωση στην προσβασιμότητα στα νησιά και η αύξηση της ανταγωνιστικότητας των νησιω­τικών επιχειρήσεων.

Η πλατφόρμα του Μ.Ι. που άνοιξε αρχικά για την υποβολή αιτήσεων από τους νησιώτες και στην συνέχεια για τις επιχειρήσεις, για να εγγράφονται, σύμφωνα με τις οδηγίες, ώστε να αποκτήσουν τον Μοναδικό Αριθμό Νησιώτη (ΜΑΝ) που θα χρησιμοποιούν οι μεν νησιώτες στα πρακτορεία έκδοσης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, οι δε επιχειρήσεις για την χρηματοδότηση του κόστους μεταφοράς των προϊόντων τους, στην συμπλήρωση της είναι απλή, εύκολη στη χρήση και περιέχει κατανοητές πληροφορίες και η διαδικασία εγγραφής είναι σύντομη και δεν επιβαρύνει τον δικαιούχο με περιττές λεπτομέρειες. Όμως η πλατφόρμα έχει και αρκετά μειονεκτήματα κυρίως για τις επιχειρήσεις και τους επιχειρηματίες. Διότι έχουν την υποχρέωση μετά τον έλεγχο και την έγκριση της αίτησης χρηματοδότησης, που πρέπει πρώτα να υποβάλλουν οι ενδιαφερόμενοι με βάση τους ΚΑΔ της επιχείρησης τους ,να καταχωρήσουν μέσα στην πλατφόρμα αναλυτικά την κάθε φορτωτική ξεχωριστά (ημερομηνία, αριθμό στοιχείου, επωνυμία προμηθευτή, αξία κλπ) να επισυνάπτουν μαζί την απόδειξη πληρωμής της φορτωτικής και στην συνέχεια να τις σκανάρουν για να τις στείλουν με αρχείο ηλεκτρονικά .

Θεωρούμε ότι η παραπάνω διαδικασία είναι πολύ χρονοβόρα και δυσλειτουργική για τις επιχειρήσεις, πόσο μάλλον για εκείνες που έχουν μεγάλο όγκο φορτωτικών, αφού αρκετές από αυτές δεν έχουν ούτε τον εξοπλισμό (Η/Υ, scanner κλπ) αλλά ούτε και την γνώση για να το πράξουν . Πρέπει λοιπόν οι αρμόδιοι φορείς να απλοποιήσουν την όλη διαδικασία για να έρθει το επιθυμητό αποτέλεσμα για όλους, διαφορετικά αρκετές επιχειρήσεις θα απογοητευτούν και δεν θα συμμετέχουν στην δράση αυτή, διότι τα οφέλη που θα επρόκειτο να αποκομίσουν θα είναι ίδια ή ίσως και λιγότερα σε κάποιες περιπτώσεις, από το κόστος της υποβολής.

Ύστερα από τα παραπάνω θεωρούμε ότι:

  1. Θα πρέπει το μέτρο να διευρυνθεί σε επόμενη φάση για όλα τα νησιά της χώρας.
  2. Θα πρέπει επίσης αυτό το μέτρο να επεκταθεί και σε όλα τα φυσικά πρόσωπα που έχουν προορισμό τα νησιά έτσι ώστε να ενισχυθεί και η τουριστική κίνηση στα νησιά αυτά.
  3. Επειδή η διαδικασία για τις επιχειρήσεις είναι χρονοβόρα και κοστοβόρα και επειδή το κόστος πολλές φορές είναι μεγαλύτερο από το όφελος της υποβολής θα πρέπει να βρεθεί μια απλούστερη διαδικασία πιο φιλική για τις επιχειρήσεις έτσι ώστε να έχει νόημα για αυτές να μπορούν να υποβάλλουν αίτηση.
  4. Θα πρέπει η εφαρμογή να επεκταθεί και στις αεροπορικές μετακινήσεις δεδομένου ότι αυτές κατά κανόνα γίνονται από λόγους ανάγκης και όχι λόγω οικονομικής ευχέρειας.»