Xωρίς ανάδοχο το άγονο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Χίος

Για το διάστημα 1 Οκτωβρίου 2020 έως 30 Σεπτεμβρίου 2024
Παρ, 29/05/2020 - 09:55

Θύμα της περιόδου φαίνεται ότι έπεσαν οι άγονες αεροπορικές γραμμές, μεταξύ των οποίων και το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Χίος (με προβλεπόμενη τιμή εισιτηρίου 70-85 ευρώ).

Ο διαγωνισμός για την ανάθεση των γραμμών έληξε άδοξα, χωρίς την εκδήλωση ενδιαφέροντος από κανέναν αερομεταφορέα. Η απουσία προσφορών οδήγησε στην απόφαση για ματαίωση των ανοιχτών ηλεκτρονικών διαγωνισμών που προκηρύχθηκαν από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) για την εκμετάλλευση τακτικών αεροπορικών γραμμών με την υποχρέωση παροχής δημόσιας υπηρεσίας. Οι δύο διαγωνισμοί –που είχαν προκηρυχθεί τον Φεβρουάριο, με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομικής απόψεως προσφορά βάσει (χαμηλότερης) τιμής– ματαιώνονται, καθώς δεν κατατέθηκε καμία προσφορά στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΕΣΗΔΗΣ.

Ο πρώτος διαγωνισμός, προϋπολογισμού 24,6 εκατ. ευρώ, αφορά τα δρομολόγια Αθήνα - Σκιάθος, Ικαρία, Σύρος, Λέρος, Αστυπάλαια, Κάλυμνος, Σκύρος, Θεσσαλονίκη - Σάμος, Χίος, Καλαμάτα, Ρόδος - Κάρπαθος - Κάσος και Ρόδος - Καστελλόριζο. Η ανάληψη των παραπάνω δρομολογίων αφορούσε το διάστημα 1 Οκτωβρίου 2020 έως 30 Σεπτεμβρίου 2024. Καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών ήταν η 30ή Μαρτίου 2020.

Ο δεύτερος διαγωνισμός αφορούσε τη διαδικασία σύναψης δημόσιων συμβάσεων για την εκμετάλλευση των αεροπορικών γραμμών Αθήνα - Κοζάνη - Καστοριά και Θεσσαλονίκη - Λήμνο - Ικαρία. Ο εν λόγω διαγωνισμός, προϋπολογισμού 5,536 εκατ. ευρώ αφορούσε το διάστημα 1 Ιουλίου 2020 έως 30 Ιουνίου 2024. Με παλαιότερη απόφαση είχαν οριστεί ανώτατες τιμές για τα εισιτήρια που πρέπει να επιβάλει ο ανάδοχος, καθώς και ο αριθμός των πτήσεων ανά περίοδο σε σχέση με την επιβατική κίνηση. Η επαναπροκήρυξη των δύο διαγωνισμών αποτελεί την πιθανότερη λύση, ωστόσο, με τα σημερινά δεδομένα, ενδέχεται να καθυστερήσει η επαναληπτική διαδικασία έως την εξομάλυνση των αεροπορικών μετακινήσεων.

Σχετικά Άρθρα