Χίος, Σάββατο 18 Ιανουαρίου

1η Συνάντηση της Ενιαίας Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Χίου με τους Διευθυντές των Σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Δείτε το Βίντεο
Δευ, 23/12/2019 - 07:21

Η 1η συνάντηση προέκυψε μετά από πρωτοβουλία της Δημοτικής αρχής Κάρμαντζη και πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 20/12/2019, από τις 1-3μμ, ενώ τις προηγούμενες δύο ημέρες προηγήθηκαν συναντήσεις με τους Διευθυντές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Στην συγκεκριμένη συνάντηση παρευρέθη το 75%  των Διευθυντών που είχε κληθεί ήτοι 18 από τους 24 Διευθυντές. Σκοπός της συνάντησης ήταν η πρώτη γνωριμία της Δημοτικής αρχής με τους Διευθυντές των σχολείων και το πλαίσιο κρίσιμων ζητημάτων λειτουργίας των Διευθυντών των σχολείων σε ότι αφορά την Ενιαία Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΕΣΕΔΕ)  του Δήμου Χίου.

Η συνάντηση ξεκίνησε με καλωσόρισμα  του Γενικού Γραμματέα του Δήμου Χίου Ζερβάκη Αντώνη ο οποίος έθεσε και ζητήματα που τον έχουν απασχολήσει και αφορούν τους Διευθυντές όπως το θέμα των σχολικών κυλικείων, ενώ στην συνέχεια ο Αντιδήμαρχος Παιδείας & Πρόνοιας Πατεριμός Γεώργιος επεσήμανε με τη σειρά του θέματα που είχαν να κάνουν με την διαχείριση και διάθεση σχολικών χώρων. Στην συνέχεια ο Πρόεδρος της ΕΣΕΔΕ  Χατζησταμάτης Κωνσταντίνος-Βίκτωρ έβαλε το πλαίσιο καθώς και τις προτάσεις του για τα φλέγοντα ζητήματα της συνάντησης, τα οποία επιγραμματικά, έχουν ως ακολούθως:

Α. Δομικά προβλήματα σχολείων που έχουν να κάνουν με τον στατικό κτιριακό έλεγχο, προβλήματα λειτουργίας και ελλείψεις κτιριακών υποδομών, προβληματικές ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις, τον έλεγχο πυροπροστασίας, υγιεινής, ανακύκλωσης και ενεργειακής αναβάθμισης των κτιρίων.

Αποφασίσθηκαν:

  • Να καταγραφούν άμεσα όλα τα παραπάνω προβλήματα σε σχετική έκθεση με φωτογραφικό υλικό ώστε να αξιολογηθούν και να προωθηθούν προς τις αρμόδιες υπηρεσίες προς διεκπεραίωση ώστε να προκύψει και σχετικό χρονοδιάγραμμα επίλυσης των προβλημάτων
  • Να προταθεί η αύξηση των Μηχανικών στις Τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου που ασχολούνται με τα σχολικά κτίρια
  • Να προταθεί και να εξεταστεί η ύπαρξη συνεργείου τεχνικών ειδικοτήτων που θα επισκέπτεται τα σχολεία για να επιλύει προβλήματα καθημερινότητας
  • Να διερευνηθεί το πλαίσιο για ύπαρξη Τεχνικού Ασφαλείας για τα σχολεία
  • Να ελεγχθούν τα μέσα πυροπροστασίας των σχολείων καθώς και να καταγραφούν αν υπάρχουν τα απαραίτητα μέσα σε περίπτωση σεισμού (Βοήθεια από ΠΣΕΑ)
  • Να δοθεί η απόφαση μετά τον έλεγχο των μπασκετών στα σχολεία
  • Τα θερμαντικά σώματα (περίπου 500) που έχουν ζητηθεί για όλα τα σχολεία της Χίου και είναι προς διάθεση των σχολείων (όπως μας ενημέρωσε πρόσφατα ο κος  Ξενάκης Ιωάννης) να τοποθετηθούν με χρήματα των σχολείων και στην συνέχεια να τους επιστραφούν μέσω του Δήμου.

Β.  Διάφορα ζητήματα που έχουν να κάμουν με την έγκαιρη διάθεση του πετρελαίου στα σχολεία, την πληρωμή λογαριασμών του νερού και τον διακανονισμό που πρέπει να γίνει για το υπέρογκο χρέος σε ότι αφορά την πληρωμή του νερού στην ΔΕΥΑΧ, την πληρωμή των καθαριστριών και το έργο τους, την λειτουργία των σχολικών κυλικείων και την φύλαξη των σχολείων.

             Αποφασίσθηκαν:

  • Να εξετασθεί η περίπτωση διάθεσης πετρελαίου και με άλλον τρόπο
  • Να εξετασθεί το κλείσιμο των χρεών σε σχέση με την πληρωμή του νερού των σχολείων όπως γίνεται και με την πληρωμή της ΔΕΗ
  • Να διερευνηθεί η περίπτωση ύπαρξης προσωπικού φύλαξης των σχολείων
  • Να ελέγχονται τα σχολικά κυλικεία ιδίως σε ότι αφορά την καταβολή του οικονομικού αντιτίμου με χρονική συνέπεια όπως προβλέπεται από το νόμο

Γ. Η οικονομική διαχείριση των σχολείων που έχει να κάνει με το γεγονός πως όλοι οι Διευθυντές έχουν πλέον τραπεζικές κάρτες και με αυτές θα γίνονται όλες οι συναλλαγές, ενώ προβλέπει ο νόμος και ένα ελάχιστο ποσό μετρητών για έκτακτες περιπτώσεις. Επίσης έχει σταλεί έγγραφο από τον Οικονομικό διαχειριστή του Δήμου από τον Σεπτέμβριο που περιγράφει το πλαίσιο της διαχείρισης.

Μετά την εκτεταμένη ανάλυση του πλαισίου της οικονομικής διαχείρισης και από τον Τούμπο Γεώργιο αποφασίσθηκαν:

  • Να αποσταλεί ξανά στα σχολεία το σχετικό έγγραφο του Οικονομικού Διαχειριστή
  • Πρόταση για αλλαγή νομοθετικού πλαισίου πιο ευέλικτου για την διαχείριση από τους Διευθυντές
  • Να καταγραφούν οι ανάγκες των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε πάγιο εξοπλισμό και να αποσταλούν στις αρμόδιες υπηρεσίες. Στις ανάγκες αυτές θα περιληφθούν και οι ανάγκες σε εποπτικά μέσα διδασκαλίας (σε ξεχωριστό πεδίο) ώστε να γίνει προσπάθεια εξοπλισμού όλων των προτεινόμενων αιθουσών διδασκαλίας οι οποίες θα  κλείνουν στα διαλείμματα ώστε να περιορισθούν και οι φθορές τους. Την συγκεκριμένη πρωτοβουλία θα εποπτεύει προσωπικά ο Πρόεδρος της επιτροπής. 

Στην συνάντηση παρευρέθηκαν και συμμετείχαν επίσης τα μέλη της ΕΣΕΔΕ Κοντούδης Μιχαήλ και Καρατζάς Κωνσταντίνος που με τις χρήσιμες παρεμβάσεις τους βοήθησαν ιδιαίτερα και εποικοδομητικά την συζήτηση.

Τέλος η συνάντηση έκλεισε με την ανταλλαγή ευχών ενόψει των ημερών των Χριστουγέννων και του νέου έτους που ακολουθούν.

 

Σχετικά Άρθρα

Οι έχοντες ακαδημαϊκά προσόντα υστερούν
Πέμ, 16/01/2020 - 15:36

Οι αναπληρωτές μηδενικής προϋπηρεσίας υποστηρίζουν ότι γίνεται υπερμοριοδότηση της προϋπηρεσίας στις προκηρύξεις πρόσληψης μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού  και ζητούν άμεση συνάντηση με την υπουργό Παιδείας για να αρθεί η αδικία σε βάρος όσων διαθέτουν ακαδημαϊκά προσόντα αλλά όχι μεγάλη προϋπηρεσία.

Σε επιστολή τους, την οποία καλούν να υπογράψουν συνάδελφοί τους, με αποδέκτη την Υπουργό Παιδείας αναφέρουν τα παρακάτω:

 Οι προκηρύξεις 1ΓΕ/2019 και 2ΓΕ/2019 για την πρόσληψη εκπαιδευτικών στη Γενική Εκπαίδευση αναμένονταν εδώ και πολλά χρόνια, καθώς από το ξέσπασμα της κρίσης 2009 και μετά δεν έγινε καμιά απόπειρα από τις πολιτικές ηγεσίες της χώρας να πληρωθούν τα πολλά κενά που -κατά κοινή ομολογία- υπήρχαν και συνεχίζουν να υπάρχουν σε όλα τα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Μολονότι, η προκήρυξη εκδόθηκε και οι επικείμενες προσλήψεις θα δώσουν ανάσα σε αυτό το χρόνιο πρόβλημα, η παρούσα κυβέρνηση μάς εξέπληξε αρνητικά, ακολουθώντας μια πολιτική ΣΥΡΙΖΑ. Εν ολίγοις με την παρούσα προκήρυξη ευνοούνται όλοι εκείνοι που έχουν προϋπηρεσία ως 120 μήνες, ενώ αποκλείονται όλοι όσοι διαθέτουν ακαδημαϊκά προσόντα.

Δεν ξέρουμε, φυσικά, πώς είναι δυνατόν η ΝΔ που στα αντιπολιτευτικά έδρανα κουνούσε το δάχτυλο στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, σήμερα, αυθαίρετα και χωρίς καμιά αιδώ, να φέρνει μια προκήρυξη διατηρώντας τους όρους εκείνους για τους οποίους κατέκρινε την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Δεν μπορούμε, επίσης, να κατανοήσουμε πώς, εν μία κυριολεκτικά νυκτί, τα ακαδημαϊκά προσόντα υποσκελίστηκαν και παρά τα κροκοδείλια δάκρυα που ρίχτηκαν προεκλογικά για τα «φωτεινά μυαλά» που δεν αξιοποιούνται και εγκαταλείπουν τη χώρα, μετεκλογικά –ως κυβέρνηση πια η ΝΔ της «αριστείας»–  να αποκλείει ανθρώπους ικανούς, νέους επιστήμονες από τους διορισμούς, εκδίδοντας μια προκήρυξη «φιάσκο», άδικη και πρόχειρη που μάς κάνει να σκεφτόμαστε πως για μια ακόμα φορά το υπουργείο Παιδείας νομοθετεί στη βάση μικροκομματικών οφελών.

Εμείς, Οι Αναπληρωτές μηδενικής και ολιγόμηνης προϋπηρεσίας, λάβαμε εγγυήσεις ότι οι 1ΓΕ/2019 και 2ΓΕ/2019 θα εκδίδονταν τροποποιημένες, ωστόσο παρέμειναν ίδιες με αυτές που είχε προωθήσει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Κα Υπουργέ, σε πρόσφατη συνέντευξή σας για το ταξίδι σας στην Ουάσινγκτον, αλλά και στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN TV(12/1/2020) αναφέρατε πως «Σταθερή μας στόχευση, σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, να καταστήσουμε την Ελλάδα διεθνές κέντρο εκπαίδευσης, το οποίο θα προσελκύει φοιτητές από όλον τον κόσμο και θα αναβαθμιστεί συνολικά, προς όφελος ολόκληρης της Ελληνικής Ακαδημαϊκής κοινότητας». Και εμείς σάς ρωτούμε για τις πολλές αντιφάσεις που εμπεριέχονται σε μια τόση μικρή περίοδο: πώς είναι δυνατό να προσελκύσουμε φοιτητές από το εξωτερικό όταν στην Ελλάδα, το ίδιο το Υπουργείο, με τις αποφάσεις του, διώκει όλους τους νέους επιστήμονες; Πώς είναι δυνατό στην ελληνική εκπαίδευση να έχουν χώρο οι απόφοιτοι των κολεγίων αφού τα πτυχία τους αναγνωριστούν από τον ΔΟΑΤΑΠ, χωρίς όμως εγγυήσεις για την παιδαγωγική τους επάρκεια που αποτελεί προαπαιτούμενο για τον διορισμό εκπαιδευτικών, αποφοίτων ελληνικών πανεπιστημίων; Τι γίνεται με όσους έχουν εργαστεί στο εξωτερικό; Γιατί δεν αναγνωρίζεται η δική τους προϋπηρεσία; Γιατί δεν ανοίγουν οι πίνακες της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης με κριτήρια αντίστοιχα της Γενικής Παιδείας;

Πολλά μέτρα, πολλά σταθμά, κα Υπουργέ! Οι Αναπληρωτές Μηδενικής Προϋπηρεσίας διαπιστώνουμε με λύπη πως η τακτική της παρούσας πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου δεν αποσκοπεί να διασφαλίσει ίσες ευκαιρίες για όλους, αλλά μάλλον προτίθεται να ικανοποιήσει αιτήματα ενός στενού κομματικού ακροατηρίου, παραβιάζοντας κατάφωρα το Άρθρο 4 εδ. 1 και αγνοώντας προφανώς το άρθρο 22 εδ. 1 του Συντάγματος της Ελλάδας. Η ίδια η κα Ν. Κεραμέως απέκλινε από τη θέση που αποτέλεσε τον πυρήνα της πολιτικής της παρούσας κυβέρνησης και επανέλαβε με δήλωσή της στις 30/12/2019. Της την υπενθυμίζουμε: «Εκεί που άλλοι καταψήφιζαν τον προϋπολογισμό του 2020 και τους συνολικά 9.750 διορισμούς στην εκπαίδευση, εμείς υλοποιούμε μία προς μία τις δεσμεύσεις μας βάσει ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού για το δημόσιο σχολείο, τις νέες και τους νέους και τη χώρα μας». Τελικά, οι δεσμεύσεις σας μάλλον δεν υλοποιήθηκαν και οι δήθεν διαμάχες με την αντιπολίτευση αποδεικνύονται ψεύτικες, εφόσον αναμασήσατε όλα όσα παλαιότερα είχε πει ο κος Γαβρόγλου.

Συγκεκριμένα:

1. Διατηρήσατε την υπερμοριοδότηση της προϋπηρεσίας (120 μήνες αντί για 84), ανάγοντάς την στο απόλυτο προσόν για έναν εκπαιδευτικό, και καταργήσατε το πλαφόν της. Αναγνωρίζετε κοινώς το σύνολο της προϋπηρεσίας, αγνοώντας ότι το ποσοστό των εκπαιδευτικών, ανά κλάδο, με προϋπηρεσία άνω των 120 μηνών είναι ιδιαίτερα χαμηλό:

 

 
Εκπαιδευτικοί με 120 μήνες προϋπηρεσίας και άνω (πίνακας Β)
Ποσοστό %
Φιλόλογοι
159 στους 6778
2,3
Μαθηματικοί
68 στους 2456
2,7
Γυμναστές
72 στους 1903
3,7
Αγγλικής
18 στους 1670
1,0
Φυσικοί
35 στους 1356
2,5
Οικονομολόγοι
9 στους 657
1,3

Πίνακας Β αναπληρωτών 2018-2019

 

 Το χειρότερο, όμως, από όλα είναι ότι αδιαφορήσατε πλήρως για τους νέους συναδέλφους, επιστήμονες που πληρούν όλα τα προσόντα, τους οποίους και εσείς αποκλείετε από την όλη διαδικασία, ανοίγοντάς τους την πόρτα να αναζητήσουν την τύχη τους στο εξωτερικό. Τελικά, όχι μόνο δεν προτίθεστε να αποτρέψετε την όποια διαρροή ελλήνων επιστημόνων στο εξωτερικό, αλλά μάλλον την επιτείνετε.

2. Απουσιάζει ποσοστό % των θέσεων για τις οποίες δεν πριμοδοτείται η προϋπηρεσία, όπως προβλέπεται από τον Ν. 2190/94. Ακόμα και στην περίπτωση του πλαφόν των 84 μηνών, οι έχοντες προϋπηρεσία εκπαιδευτικοί πρόκειται να υπερκαλύψουν τα κενά, αν η εμπειρία λογίζεται σε όλες τις προς πλήρωση θέσεις,   γεγονός αδιαμφισβήτητο που αναδεικνύει το μέγεθος της αδικίας που συντελείται εις βάρος των εκπαιδευτικών με μηδενική προϋπηρεσία.

Προτείνουμε να υιοθετήσουν τα αιτήματά μας:

  • εφαρμογή του ν. 2190/94 για τους διαγωνισμούς με σειρά προτεραιότητας.
  • μείωση της προϋπηρεσίας στους 84 μήνες.
  • για το 50% των προς πλήρωση θέσεων να μη μοριοδοτείται η εμπειρία.
  • αύξηση της βαρύτητας των ακαδημαϊκών κριτηρίων.

καθώς θεωρούμε πως αυτά αποτελούν το θεμέλιο για δικαιότερη μεταχείριση όλων των νέων συναδέλφων, αλλά και όλων εκείνων που επί χρόνια αποκλείστηκαν από τις διαδικασίες επιλογής προσωπικού. Υπενθυμίζουμε, καταληκτικά, πως ακόμα και με την υλοποίηση των παραπάνω αιτημάτων, χωρίς την πρόβλεψη % θέσεων, όλοι εκείνοι που έχουν 84 μήνες προϋπηρεσίας έχουν προβάδισμα και για να αποδείξουμε του λόγου του αληθές δημοσιεύουμε τον παρακάτω πίνακα:

Μελέτη περίπτωσης 2 εκπαιδευτικών με βαθμό πτυχίου 7, μία ξένη γλώσσα και γνώση Η/Υ.

  • Ο εκπαιδευτικός Α έχει 84 μήνες προϋπηρεσίας
  • Ο εκπαιδευτικός Β έχει Διδακτορικό, 2 Μεταπτυχιακά και 2 Πτυχία.

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ Α
 
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ Β
ΒΑΘΜΟΣ ΠΤΥΧΙΟΥ 7                            
17,5
ΒΑΘΜΟΣ ΠΤΥΧΙΟΥ 7                           
17,5
ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ
84
ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ
40
ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ
7
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ Α
20
Η/Υ                                                                 
4
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ Β
8
 
ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΤΥΧΙΟ
7
 
ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ
7
 
Η/Υ                                                                
4
ΣΥΝΟΛΟ                                                   
112,5
ΣΥΝΟΛΟ                                                   
103,5

 

Κα Κεραμέως, σάς καλούμε άμεσα να αποκαταστήσετε την αδικία και να μάς συναντήσετε, για να ακούσετε τα δίκαια αιτήματά μας και για να εκθέσουμε τις απόψεις μας για τη σύγχρονη ελληνική εκπαίδευση. 

Τέλος, καλούμε όλους εσάς, τους Αναπληρωτές Μηδενικής Προϋπηρεσίας, όσους έχετε ολιγόμηνη προϋπηρεσία, αλλά και τους πρόσφατα αποφοιτήσαντες συναδέλφους να συνυπογράψουν την καταγγελία μας και να αγωνιστούμε από κοινού για όσα αδίκως ως τώρα μάς στέρησαν όσοι επί χρόνια παρουσιάζονταν ως θεματοφύλακες του δικαιώματός μας στην εργασία.

 

 ΦΟΡΜΑ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fdocs.google.com%2Fforms%2Fd%2F1A45i02isZER5yYlFoPH-cq1RBZXQhU4h4C7gEx4C1Q0%2Fedit%3Ffbclid%3DIwAR1MOB-S19paOU9Hn4k9EP_zAeL-ogdAMHeldnn5RUiA_EgzVC_lTDgilLE&h=AT1IvijbQ6nCWd4o6Crh32q5lquEhIKQmRJngYLIM6WqWaXtvnbf8UJZVupxf18IiPo1hoxolidQsw4NaEWs9nKdVAqBmWmpeCIbyDZv_8gyiZBtLpuh8t6ALah0IJLo06m7hQ

 

Συντονιστικό

Αναπληρωτών Μηδενικής Προϋπηρεσίας

Πρωτοβάθμιας-Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης