Χίος, Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου

Ευτ. Βλυσίδου: Δηλώστε τις προτιμήσεις σας, δεν ξέρουμε που θα "κάτσουν" οι βάσεις

Επιδόσεις των Χιωτών υποψηφίων στις πανελλαδικές: Λιγότερα άριστα γραπτά, περισσότερα μεσαία έως πολύ καλά - Ονόματα πρωτευσάντων σε σχολεία
Δείτε το Βίντεο
Δευ, 01/07/2019 - 14:06

Ακολουθούν τη γενική πανελλαδική τάση οι φετινές βαθμολογίες και των υποψηφίων της Χίου που συμμετείχαν στις εξετάσεις εισαγωγής στα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, εκτιμά η Δ/ντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ευτυχία Βλυσίδου, εξετάζοντας τα πρώτα αριθμητικά δεδομένα που έχει στη διάθεσή της. Η ίδια προέτρεψε τους μαθητές δηλώσουν τις σχολές που θέλουν γιατί δεν ξέρουμε - όπως είπε χαρακτηριστικά- που θα «κάτσουν» οι βάσεις, σε περίπτωση που κάποιοι αποθαρρυνθούν από τους βαθμούς και δε δηλώσουν υψηλόβαθμες - περιζήτητες σχολές.

«Φέτος έχουμε  λιγότερα και σε ποσοστά και σε απόλυτους αριθμούς,  γραπτά με άριστα. Στη γλώσσα το 30% κινήθηκε μεταξύ 0 και 12, ενώ η γενική τάση είναι ότι σημαντικός αριθμός γραπτών κινήθηκε ανάμεσα στο 12 με 15 και λιγότερο στο 12 με 18. Εκεί που δεν είχαμε καλές επιδόσεις ήταν τα μαθηματικά όπου το 68% έγραψε από 0 μέχρι 12.», ανέφερε η κα Βλυσίδου.

Σύμφωνα με την ίδια σε Μαθηματικά, Φυσική και Χημεία ο αριθμός των γραπτών με άριστα είναι κατώτερος από τον περσινό, ενώ λίγο καλύτερη είναι η κατάσταση στη Βιολογία χωρίς όμως να έχουμε μεγάλη διαφορά.

Κατά γενική ομολογία οι φετινοί βαθμοί δεν πλησιάζουν τα  περσινά και προπέρσινα δεδομένα

Όπως είπε, ακόμα και σε σχολεία που είχαμε σχετικά καλές επιδόσεις παρουσιάζεται  μεγάλο εύρος ανάμεσα στον μεγαλύτερο βαθμό και τον κατώτερο, επομένως τα ποιοτικά χαρακτηριστικά δεν είναι ομοιογενή.

«Ακόμα και στην ίδια ομάδα προσανατολισμού υποψήφιοι που έγραψαν άριστα στο ένα μάθημα στα άλλα κινήθηκαν από 12 μέχρι 15 και κάτι», σχολίασε η Δ/ντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η οποία παρακολουθώντας χρόνια τις επιδόσεις στις πανελλαδικές εξετάσεις έχει καταλήξει στο ότι τα αίτια που προκαλούν αυτήν την εξέλιξη, είναι βαθύτερα και δομικά με την ίδια να επικεντρώνει στην χαμηλή γλωσσική δεξιότητα και κατάρτιση της μητρικής γλώσσας από τους υποψήφιους.

«Τα παιδιά είναι πανέξυπνα, δεν μπορούν όμως  να αποτυπώσουν σωστά αυτό που έχουν στο μυαλό τους.

Ο παπαγαλισμός δεν είναι μόνο από την απαίτηση του συστήματος για να γράψεις άριστα, πρέπει να παπαγαλίσεις για να αποδώσεις όσο γίνεται πιο σωστά αυτό που θέλεις να γράψεις.

Είναι δομική η αιτία και απαιτεί γενικότερο επαναπροσδιορισμό σε ότι αφορά στην γλωσσική παιδεία στην Ελλάδα, ανέφερε.

Η ίδια εκτός από τις περιπτώσεις Ελλήνων μαθητών που διακρίθηκαν στις φετινές εξετάσεις με πρώτο σε μόρια τον απόφοιτο, Αλέξανδρο Λευκαδίτη, εστίασε και στην περίπτωση μαθήτριας - ονόματι Σβετλάνα - Φωτεινή Παλάντε-  από το 1ο πεδίο ( ανθρωπιστικών σπουδών), που αν και  αλλόφωνη,  έπιασε 17.951 μόρια .

«Αυτό είναι ένα ποιοτικό χαρακτηριστικό που δείχνει και την προσπάθεια και του σχολείου και του μαθητή από 1ο ΓΕΛ.», είπε χαρακτηριστικά.

Σε συνέχεια της συνέντευξής της κας Βλυσίδου και με δεδομένα τα πρόσθετα στοιχεία από τα ΓΕΛ, η Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ενημερώνει επιπρόσθετα για τις επιδόσεις μαθητών και μαθητριών των ΓΕΛ. Σημειωτέον ότι, επειδή δεν έχει ακόμα, για λόγους τεχνικούς, οριστικοποιηθεί η διαδικασία προσδιορισμού της βαθμολογίας από τα ΓΕΛ, τα στοιχεία παρέχονται με κάποια επιφύλαξη.

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ

ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

ΤΕΛΕΙΟΦΟΙΤΟΙ

ΦΑΡΔΗΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ

1ο ΓΕΛ ΧΙΟΥ

18.343

ΜΑΛΑΦΗ ΜΑΡΙΑ - ΕΛΕΝΗ

1ο ΓΕΛ ΧΙΟΥ

18.132

ΒΛΥΣΙΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

1ο ΓΕΛ ΧΙΟΥ

18070

ΠΑΛΑΝΤΕ ΣΒΕΤΛΑΝΑ

1ο ΓΕΛ ΧΙΟΥ

17.951

ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ

ΒΡΑΧΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

1ο ΓΕΛ ΧΙΟΥ

18.864

ΚΟΥΜΠΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

1ο ΓΕΛ ΧΙΟΥ

18.538

 

 

 

ΤΕΛΕΙΟΦΟΙΤΟΙ

ΒΕΡΝΙΚΟΣ ΜΑΚΑΡΙΟΣ

2ο ΓΕΛ ΧΙΟΥ

18.737

ΠΑΜΠΑΛΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ

2ο ΓΕΛ ΧΙΟΥ

18.220

ΚΟΝΙΑ ΦΩΤΕΙΝΗ

2ο ΓΕΛ ΧΙΟΥ

17.695

 

 

 

ΚΡΟΥΣΟΥΛΟΥΔΗ ΘΕΑΝΩ

3ο ΓΕΛ ΧΙΟΥ

19180 (1Ο ΠΕΔΙΟ)- 18976 (3ο ΠΕΔΙΟ)

ΚΛΕΙΣΣΑΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ

3ο ΓΕΛ ΧΙΟΥ

18.871

ΚΟΙΛΑΛΟΥ ΜΑΡΙΑ

3ο ΓΕΛ ΧΙΟΥ

18335

 

 

 

ΤΕΛΕΙΟΦΟΙΤΟΙ

ΦΟΡΟΥ ΜΑΡΙΑ-ΝΙΚΟΛΕΤΑ

ΓΕΛ ΒΡΟΝΤΔΟΥ

18.141

ΣΩΡΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

ΓΕΛ ΒΡΟΝΤΑΔΟΥ

17.294

 

 

 

ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ

ΛΕΥΚΑΔΙΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

ΓΕΛ ΒΡΟΝΤΑΔΟΥ

19.260

 

 

 

ΤΕΛΕΙΟΦΟΙΤΟΙ

ΑΓΙΑΣΜΑΤΗΣ ΜΙΧΑΗΛ

Γ/Σ ΒΟΛΙΣΣΟΥ- Λ.Τ.

15.908 (4ο ΠΕΔΙΟ)- 15.807 (3ο ΠΕΔΙΟ)

 

 

 

ΣΤΑΜΑΡΓΑ ΕΙΡΗΝΗ

ΓΕΛ ΚΑΛΑΜΩΤΗΣ

16.392

ΜΑΝΕ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

ΓΕΛ ΚΑΛΑΜΩΤΗΣ

16.119

ΜΑΥΡΕΛΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ- ΜΑΡΚΕΛΛΑ

ΓΕΛ ΚΑΛΑΜΩΤΗΣ

15.758

 

 

 

ΤΕΛΕΙΟΦΟΙΤΟΙ

ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ ΕΙΡΗΝΗ-ΜΡΙΑ

ΓΕΛ ΚΑΛΛΙΜΑΣΙΑΣ

17.087

ΤΑΤΣΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

ΓΕΛ ΚΑΛΛΙΜΑΣΙΑΣ

16.957

ΠΙΤΣΑΚΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

ΓΕΛ ΚΑΛΛΙΜΑΣΙΑΣ

15.423

ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ

ΜΟΝΙΟΥΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

ΓΕΛ ΚΑΛΛΙΜΑΣΙΑΣ

15.576

 

 

 

ΤΕΛΕΙΟΦΟΙΤΟΙ

ΛΥΚΟΤΡΑΦΙΤΗ ΜΑΡΙΑ

ΓΕΛ ΚΑΡΔΑΜΥΛΩΝ

14.345

 

 

 

ΜΕΛΕΚΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

Γ/Σ ΟΙΝΟΥΣΣΩΝ-Λ.Τ.

18.250

ΚΟΜΝΗΝΑΡΗ ΑΘΑΝΑΣΙΑ

Γ/Σ ΟΙΝΟΥΣΣΩΝ-Λ.Τ.

7.617

 

 

 

ΜΑΥΡΕΛΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ

ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

17.993

ΠΑΠΑΚΩΣΤΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

17.463

 

Στην ίδια ανακοίνωση σημειώνεται:

"ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΟ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ:

ΣΤΟ 3ο ΓΕΛ ΧΙΟΥ, Η ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΣΕΛΑΛΑ ΙΩΑΝΝΑ, ΑΛΒΑΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ, ΕΓΡΑΨΕ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ 18.

ΣΤΟ 1Ο ΓΕΛ ΧΙΟΥ, Η ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΠΑΛΑΝΤΕ ΣΒΕΤΛΑΝΑ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ, ΛΑΤΙΝΙΚΑ, ΙΣΤΟΡΙΑ) ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕ 17.951 ΜΟΡΙΑ"

 

ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΑ.Λ. δεν έχουν δοθεί ακόμη στοιχεία από τα σχολεία με τη Δ/ντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καταλήγοντας να συγχαίρει " όλα τα παιδιά μας", όπως γράφει, "που έδωσαν τον αγώνα τον καλό, για να πάνε τη ζωή τους ένα βήμα μπροστά".

 

 

Σχετικά Άρθρα

Ανακοίνωση του Ν.Τ. Χίου της ΑΔΕΔΥ
Κυρ, 22/09/2019 - 18:48

Η δήθεν «κανονικότητα» για την οποία επαίρεται η κυβέρνηση της ΝΔ είναι πλαστή. Στη Χίο τα κενά δασκάλων Νηπιαγωγών και ειδικοτήτων αγγίζουν τα 60 ενώ στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση τα 52. Αυτό αναφέρει με ανακοίνωση του Ν.Τ. Χίου της ΑΔΕΔΥ.

Σ' αυτήν αναλυτικά σημειώνονται: 

 

Η δήθεν «κανονικότητα» για την οποία επαίρεται η κυβέρνηση της ΝΔ είναι πλαστή. Έχουμε μάθει άλλωστε τα παραμύθια τους και με την κρίση εμείς να την πληρώνουμε και με τη δήθεν ανάπτυξή τους. Τα προβλήματα των σχολείων είναι οξυμμένα: μεγάλα κενά, έλλειψη χρηματοδότησης, μοίρασμα των συναδέλφων της παράλληλης στήριξης σε 2-3 μαθητές, αυθαιρεσίες πανελλαδικά στις τοποθετήσεις των αναπληρωτών, κτηριακά και υποδομές Νηπιαγωγείων, μαθητές του δημοτικού που έμειναν χωρίς σχολείο λόγω των ζημιών που προκλήθηκαν εξαιτίας των σεισμών στο Μενίδι, το Ν. Ηράκλειο, το Αιγάλεω και αλλού.

Στη Χίο τα κενά δασκάλων Νηπιαγωγών και ειδικοτήτων αγγίζουν τα 60 ενώ στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση τα 52. Κατ’ έτος μαθητές , γονείς , καθηγητές έρχονται αντιμέτωποι με την αναστολή λειτουργίας των ολιγομελών τμημάτων όπως στο ΕΠΑΛ Καρδαμύλων. Η δεύτερη φάση αναπλήρωσης των κενών καθυστερεί χαρακτηριστικά , αλλά όχι και η βιασύνη της κυβέρνησης να τα δώσει όλα στο κεφάλαιο μέσα από το αναπτυξιακό νομοσχέδιο που διαφημίζει.

Τα ως άνω αποδεικνύουν την ανάγκη συνέχισης και κλιμάκωσης του αγώνα όλου του δημοσιοϋπαλληλικού κινήματος και του ιδιωτικού τομέα για την μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στα σχολεία και την κατάργηση του νόμου 4589/19 που οδηγεί σε απολύσεις, ανακύκλωση της ανεργίας και ατέλειωτο κυνηγητό «προσόντων».

Η εκπαίδευση των παιδιών του ελληνικού λαού αφορά όλους τους εργαζόμενους και σε αυτό το μετερίζι πρέπει να δοθεί η μάχη από γονείς ,εκπαιδευτικούς, μαθητές και φοιτητές σε κοινή και μαζική δράση.

Φέτος προστέθηκε και το γεγονός ότι όλοι οι λογαριασμοί των σχολείων «μπλοκαρίστηκαν» από τις συστημικές τράπεζες με αποτέλεσμα τα ταμεία των σχολείων να αντιμετωπίζουν σοβαρά ζητήματα!!!

Το πρόβλημα γίνεται ακόμα μεγαλύτερο από το γεγονός ότι ακόμα και τα λιγοστά χρήματα που υπάρχουν σε κάποιες σχολικές επιτροπές από προηγούμενες δόσεις, λόγω της μη σύστασης νέων σχολικών επιτροπών και τον ορισμό υπεύθυνου διαχειριστή για τις συναλλαγές με τις τράπεζες, δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τα σχολεία στους περισσότερους δήμους.

Αυτήν την κατάσταση αντιμετωπίσαμε και στον δήμο Χίου που μετά από πιέσεις παρατάξεων και συνδικάτων λύθηκε προσωρινά το πρόβλημα με ημερομηνία λήξης. Ως ΕΓ του ΝΤ Χίου της ΑΔΕΔΥ δεν δεχόμαστε προσωρινές λύσεις, οι τράπεζες δεν έχουν δικαίωμα μα μην εφαρμόζουν το νόμο και να μην αναγνωρίζουν τις νόμιμες διοικήσεις των Σχολικών επιτροπών για αυτό και απαιτούμε την ομαλή εκταμίευση των χρημάτων και για τις Σχολικές Επιτροπές των ΝΠΔΔ

Απαιτούμε:

  • Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών στην εκπαίδευση που δουλεύουν σε συνθήκες ανασφάλειας και με μια βαλίτσα στο χέρι κάθε χρόνο.
  • Καμία κατάργηση ή αναστολή λειτουργίας των τμημάτων των ΕΠΑΛ ή ΓΕΛ. Κανένας μαθητής να μην χρειάζεται να αλλάξει μόνιμη κατοικία για να εκπαιδευτή στην ειδικότητα που επιθυμεί.
  • Κατάργηση της νομοθεσίας που θέτει εμπόδια στην λειτουργία των τμημάτων και αριθμητικούς περιορισμούς.
  • Αύξηση της χρηματοδότησης ικανή να καλύψει τις ανάγκες για δωρεάν εκπαίδευση και άμεση απόδοση της των δόσεων από το Υπουργείο σε όλες τις σχολικές μονάδες.
  • Κανένας γονιός ούτε εκπαιδευτικός να μη βάζει το χέρι στην τσέπη.

Η εκπαίδευση είναι κοινωνικό αγαθό δωρεάν για όλους!

Για την Ε.Γ. του Ν.Τ Χίου

  Ο Πρόεδρος                          Η Γεν. Γραμματέας

                               Μάρκος Σκούφαλος               Σοφία Γατανά