Χίος, Κυριακή 5 Ιουλίου

Ευτ. Βλυσίδου: Δηλώστε τις προτιμήσεις σας, δεν ξέρουμε που θα "κάτσουν" οι βάσεις

Επιδόσεις των Χιωτών υποψηφίων στις πανελλαδικές: Λιγότερα άριστα γραπτά, περισσότερα μεσαία έως πολύ καλά - Ονόματα πρωτευσάντων σε σχολεία
Δείτε το Βίντεο
Δευ, 01/07/2019 - 14:06

Ακολουθούν τη γενική πανελλαδική τάση οι φετινές βαθμολογίες και των υποψηφίων της Χίου που συμμετείχαν στις εξετάσεις εισαγωγής στα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, εκτιμά η Δ/ντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ευτυχία Βλυσίδου, εξετάζοντας τα πρώτα αριθμητικά δεδομένα που έχει στη διάθεσή της. Η ίδια προέτρεψε τους μαθητές δηλώσουν τις σχολές που θέλουν γιατί δεν ξέρουμε - όπως είπε χαρακτηριστικά- που θα «κάτσουν» οι βάσεις, σε περίπτωση που κάποιοι αποθαρρυνθούν από τους βαθμούς και δε δηλώσουν υψηλόβαθμες - περιζήτητες σχολές.

«Φέτος έχουμε  λιγότερα και σε ποσοστά και σε απόλυτους αριθμούς,  γραπτά με άριστα. Στη γλώσσα το 30% κινήθηκε μεταξύ 0 και 12, ενώ η γενική τάση είναι ότι σημαντικός αριθμός γραπτών κινήθηκε ανάμεσα στο 12 με 15 και λιγότερο στο 12 με 18. Εκεί που δεν είχαμε καλές επιδόσεις ήταν τα μαθηματικά όπου το 68% έγραψε από 0 μέχρι 12.», ανέφερε η κα Βλυσίδου.

Σύμφωνα με την ίδια σε Μαθηματικά, Φυσική και Χημεία ο αριθμός των γραπτών με άριστα είναι κατώτερος από τον περσινό, ενώ λίγο καλύτερη είναι η κατάσταση στη Βιολογία χωρίς όμως να έχουμε μεγάλη διαφορά.

Κατά γενική ομολογία οι φετινοί βαθμοί δεν πλησιάζουν τα  περσινά και προπέρσινα δεδομένα

Όπως είπε, ακόμα και σε σχολεία που είχαμε σχετικά καλές επιδόσεις παρουσιάζεται  μεγάλο εύρος ανάμεσα στον μεγαλύτερο βαθμό και τον κατώτερο, επομένως τα ποιοτικά χαρακτηριστικά δεν είναι ομοιογενή.

«Ακόμα και στην ίδια ομάδα προσανατολισμού υποψήφιοι που έγραψαν άριστα στο ένα μάθημα στα άλλα κινήθηκαν από 12 μέχρι 15 και κάτι», σχολίασε η Δ/ντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η οποία παρακολουθώντας χρόνια τις επιδόσεις στις πανελλαδικές εξετάσεις έχει καταλήξει στο ότι τα αίτια που προκαλούν αυτήν την εξέλιξη, είναι βαθύτερα και δομικά με την ίδια να επικεντρώνει στην χαμηλή γλωσσική δεξιότητα και κατάρτιση της μητρικής γλώσσας από τους υποψήφιους.

«Τα παιδιά είναι πανέξυπνα, δεν μπορούν όμως  να αποτυπώσουν σωστά αυτό που έχουν στο μυαλό τους.

Ο παπαγαλισμός δεν είναι μόνο από την απαίτηση του συστήματος για να γράψεις άριστα, πρέπει να παπαγαλίσεις για να αποδώσεις όσο γίνεται πιο σωστά αυτό που θέλεις να γράψεις.

Είναι δομική η αιτία και απαιτεί γενικότερο επαναπροσδιορισμό σε ότι αφορά στην γλωσσική παιδεία στην Ελλάδα, ανέφερε.

Η ίδια εκτός από τις περιπτώσεις Ελλήνων μαθητών που διακρίθηκαν στις φετινές εξετάσεις με πρώτο σε μόρια τον απόφοιτο, Αλέξανδρο Λευκαδίτη, εστίασε και στην περίπτωση μαθήτριας - ονόματι Σβετλάνα - Φωτεινή Παλάντε-  από το 1ο πεδίο ( ανθρωπιστικών σπουδών), που αν και  αλλόφωνη,  έπιασε 17.951 μόρια .

«Αυτό είναι ένα ποιοτικό χαρακτηριστικό που δείχνει και την προσπάθεια και του σχολείου και του μαθητή από 1ο ΓΕΛ.», είπε χαρακτηριστικά.

Σε συνέχεια της συνέντευξής της κας Βλυσίδου και με δεδομένα τα πρόσθετα στοιχεία από τα ΓΕΛ, η Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ενημερώνει επιπρόσθετα για τις επιδόσεις μαθητών και μαθητριών των ΓΕΛ. Σημειωτέον ότι, επειδή δεν έχει ακόμα, για λόγους τεχνικούς, οριστικοποιηθεί η διαδικασία προσδιορισμού της βαθμολογίας από τα ΓΕΛ, τα στοιχεία παρέχονται με κάποια επιφύλαξη.

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ

ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

ΤΕΛΕΙΟΦΟΙΤΟΙ

ΦΑΡΔΗΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ

1ο ΓΕΛ ΧΙΟΥ

18.343

ΜΑΛΑΦΗ ΜΑΡΙΑ - ΕΛΕΝΗ

1ο ΓΕΛ ΧΙΟΥ

18.132

ΒΛΥΣΙΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

1ο ΓΕΛ ΧΙΟΥ

18070

ΠΑΛΑΝΤΕ ΣΒΕΤΛΑΝΑ

1ο ΓΕΛ ΧΙΟΥ

17.951

ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ

ΒΡΑΧΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

1ο ΓΕΛ ΧΙΟΥ

18.864

ΚΟΥΜΠΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

1ο ΓΕΛ ΧΙΟΥ

18.538

 

 

 

ΤΕΛΕΙΟΦΟΙΤΟΙ

ΒΕΡΝΙΚΟΣ ΜΑΚΑΡΙΟΣ

2ο ΓΕΛ ΧΙΟΥ

18.737

ΠΑΜΠΑΛΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ

2ο ΓΕΛ ΧΙΟΥ

18.220

ΚΟΝΙΑ ΦΩΤΕΙΝΗ

2ο ΓΕΛ ΧΙΟΥ

17.695

 

 

 

ΚΡΟΥΣΟΥΛΟΥΔΗ ΘΕΑΝΩ

3ο ΓΕΛ ΧΙΟΥ

19180 (1Ο ΠΕΔΙΟ)- 18976 (3ο ΠΕΔΙΟ)

ΚΛΕΙΣΣΑΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ

3ο ΓΕΛ ΧΙΟΥ

18.871

ΚΟΙΛΑΛΟΥ ΜΑΡΙΑ

3ο ΓΕΛ ΧΙΟΥ

18335

 

 

 

ΤΕΛΕΙΟΦΟΙΤΟΙ

ΦΟΡΟΥ ΜΑΡΙΑ-ΝΙΚΟΛΕΤΑ

ΓΕΛ ΒΡΟΝΤΔΟΥ

18.141

ΣΩΡΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

ΓΕΛ ΒΡΟΝΤΑΔΟΥ

17.294

 

 

 

ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ

ΛΕΥΚΑΔΙΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

ΓΕΛ ΒΡΟΝΤΑΔΟΥ

19.260

 

 

 

ΤΕΛΕΙΟΦΟΙΤΟΙ

ΑΓΙΑΣΜΑΤΗΣ ΜΙΧΑΗΛ

Γ/Σ ΒΟΛΙΣΣΟΥ- Λ.Τ.

15.908 (4ο ΠΕΔΙΟ)- 15.807 (3ο ΠΕΔΙΟ)

 

 

 

ΣΤΑΜΑΡΓΑ ΕΙΡΗΝΗ

ΓΕΛ ΚΑΛΑΜΩΤΗΣ

16.392

ΜΑΝΕ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

ΓΕΛ ΚΑΛΑΜΩΤΗΣ

16.119

ΜΑΥΡΕΛΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ- ΜΑΡΚΕΛΛΑ

ΓΕΛ ΚΑΛΑΜΩΤΗΣ

15.758

 

 

 

ΤΕΛΕΙΟΦΟΙΤΟΙ

ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ ΕΙΡΗΝΗ-ΜΡΙΑ

ΓΕΛ ΚΑΛΛΙΜΑΣΙΑΣ

17.087

ΤΑΤΣΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

ΓΕΛ ΚΑΛΛΙΜΑΣΙΑΣ

16.957

ΠΙΤΣΑΚΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

ΓΕΛ ΚΑΛΛΙΜΑΣΙΑΣ

15.423

ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ

ΜΟΝΙΟΥΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

ΓΕΛ ΚΑΛΛΙΜΑΣΙΑΣ

15.576

 

 

 

ΤΕΛΕΙΟΦΟΙΤΟΙ

ΛΥΚΟΤΡΑΦΙΤΗ ΜΑΡΙΑ

ΓΕΛ ΚΑΡΔΑΜΥΛΩΝ

14.345

 

 

 

ΜΕΛΕΚΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

Γ/Σ ΟΙΝΟΥΣΣΩΝ-Λ.Τ.

18.250

ΚΟΜΝΗΝΑΡΗ ΑΘΑΝΑΣΙΑ

Γ/Σ ΟΙΝΟΥΣΣΩΝ-Λ.Τ.

7.617

 

 

 

ΜΑΥΡΕΛΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ

ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

17.993

ΠΑΠΑΚΩΣΤΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

17.463

 

Στην ίδια ανακοίνωση σημειώνεται:

"ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΟ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ:

ΣΤΟ 3ο ΓΕΛ ΧΙΟΥ, Η ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΣΕΛΑΛΑ ΙΩΑΝΝΑ, ΑΛΒΑΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ, ΕΓΡΑΨΕ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ 18.

ΣΤΟ 1Ο ΓΕΛ ΧΙΟΥ, Η ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΠΑΛΑΝΤΕ ΣΒΕΤΛΑΝΑ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ, ΛΑΤΙΝΙΚΑ, ΙΣΤΟΡΙΑ) ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕ 17.951 ΜΟΡΙΑ"

 

ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΑ.Λ. δεν έχουν δοθεί ακόμη στοιχεία από τα σχολεία με τη Δ/ντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καταλήγοντας να συγχαίρει " όλα τα παιδιά μας", όπως γράφει, "που έδωσαν τον αγώνα τον καλό, για να πάνε τη ζωή τους ένα βήμα μπροστά".

 

 

Σχετικά Άρθρα

Παρ, 03/07/2020 - 14:50

Περίπου 7 ώρες κράτησε η θεματική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Χίου για θέματα παιδείας με τον πρόεδρος του Σώματος Παύλο Καλογεράκη να την χαρακτηρίζει χρήσιμη και εποικοδομητική.

Στη συνεδρίαση συμμετείχαν, μέσω τηλεδιάσκεψης, διευθυντές και εκπρόσωποι φορέων της εκπαιδευτικής κοινότητας της Χίου όπως και οι πρόεδροι των σχολικών επιτροπών.

Από πλευράς προϊστάμενων της εκπαίδευσης τόσο ο Αριστείδης Κελεπερτζής από την Πρωτοβάθμια όσο και η Ευτυχία Βλυσίδου από την Β/θμια αναφέρθηκαν στις καθημερινές ανάγκες που αντιμετωπίζουν τα σχολεία με τον προϊστάμενο της Πρωτοβάθμιας να υπογραμμίζει την ανάγκη στελέχωσης της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου προκειμένου να αντιμετωπίζονται άμεσα προβλήματα σε σχολικές μονάδες, και την προϊστάμενη της Β/θμιας να επικεντρώνεται σε ζητήματα υποχρηματοδότησης.

Την καθημερινότητα που αντιμετωπίζουν οι γονείς λόγω ελλείψεων στα σχολεία μετέφερε στην συνεδρίαση ο Πρόεδρος της Ένωσης Γονέων, Μιχάλης Πουλάδας, που υποστήριξε την ανάγκη για έκτακτες επιχορηγήσεις έτσι ώστε να καλύπτονται άμεσα τα όποια προβλήματα προκύπτουν σε σχολικές μονάδες.

Η συνεδρίαση κατέληξε σε μια σειρά προτάσεων προς την Δημοτική Αρχή για θέματα παιδείας με βασικό στόχο, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Καλογεράκης των βελτίωση υποδομών αλλά και παρεχομένης εκπαίδευσης.

Ειδικότερα αποφασίστηκε ο Δήμος Χίου να αναπληρώσει την αναγκαστική περικοπή που έγινε στο ποσό της χρηματοδότησης και να φροντίσει με έκτακτες χρηματοδοτήσεις να ενισχύσει τις σχολικές μονάδες έτσι ώστε να μπορούν να αντιμετωπίσουν τα τρέχοντα έξοδα.

Παράλληλα να πραγματοποιηθεί έλεγχος σε όλες τις σχολικές μονάδες  τόσο για την κτιριακή ασφάλεια όσο και για την υγειονομική θωράκιση, ενώ να υλοποιηθεί η ηλεκτρονική υποστήριξη των σχολείων με την αγορά Υ/Η και τάμπλετ.

Να σημειώσουμε ότι από την ψηφοφορία και την σύνταξη της απόφασης απείχε ο συνδυασμός του Δημάρχου Σταμάτη Κάρμαντζη, με τον δήμαρχο Χίου να ζητά από  τις δημοτικές παρατάξεις να μην μηδενίζουν το έργο της δημοτικής αρχής ενώ συμφώνησε ότι πρέπει να γίνουν έκτακτες επιχορηγήσεις προς τα σχολεία για την κάλυψη αναγκών.

na_axiopoiithei_sosta_i_sholiki_perioysia