
Κοινή ερώτηση κατέθεσαν προς τον υπουργό Παιδείας ο Βουλευτής Χίου, κ. Νότης Μηταράκης και άλλοι Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας για να αναδείξουν την ιδεοληπτική τάση της Κυβέρνησης να προβαίνει διαρκώς σε κινήσεις που οδηγούν τη δημόσια εκπαίδευση σε εξισωτισμό προς τα κάτω, με αφορμή τις πρόσφατες εξαγγελίες του Υπουργού για την υποβάθμιση του ολοήμερου σχολείου.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός, μεταξύ άλλων, με ποιο τρόπο σκοπεύει να αντιμετωπίσει το κενό που θα δημιουργηθεί με την εν λόγω υποβάθμιση, αλλά και αν διερεύνησε εναλλακτικές δυνατότητες για την κάλυψη των αναγκαίων θέσεων εκπαιδευτικών, για τη διασφάλιση των σχετικών πιστώσεων και τη χρηματοδότηση του Ολοήμερου Σχολείου εν γένει. Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
Προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κ. Νικόλαο Φίλη
Θέμα: «Συνεχίζεται ο εξισωτισμός προς τα κάτω στη δημόσια εκπαίδευση»
Η δημόσια πρωτοβάθμια εκπαίδευση, παρά τα προβλήματα και τις ελλείψεις που αντιμετωπίζει, επιχείρησε τα τελευταία χρόνια να υπηρετήσει μια νέα παιδαγωγική αντίληψη ενός σχολείου, στο οποίο οι μαθητές θα κατόρθωναν να αποκτήσουν ποικίλες, παράλληλες εμπειρίες, γνώσεις και δεξιότητες. Οι μαθητές έχουν σήμερα την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με την πληροφορική, τη θεατρική αγωγή, τη μουσική, τις ξένες γλώσσες, αλλά και να συμμετάσχουν σε βιωματικές δράσεις, κατά τη διάρκεια της ευέλικτης ζώνης, μέσα στο διευρυμένο ωράριο του σχολείου (2-4 μ.μ.), και το κυριότερο, χωρίς επιπλέον κόστος για την οικογένεια. Παράλληλα, η πρωινή ζώνη (7-8 π.μ.) διασφαλίζει την απαιτούμενη ευελιξία σε εργαζόμενους γονείς με πρωινό ωράριο.
Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας σχεδιάζει να περιορίσει τις δραστηριότητες και τις ώρες διδασκαλίας συγκεκριμένων μαθημάτων της απογευματινής ζώνης (2-4 μ.μ.), ενώ καταργεί και την πρωινή ζώνη (7-8 π.μ.), υποβαθμίζοντας έτσι το ολοήμερο σχολείο Ενιαίου Αναμορφωμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος (ΕΑΕΠ) από την επόμενη σχολική χρονιά. Και μάλιστα, με τρόπο απροκάλυπτο, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας εμφανίζεται με δηλώσεις της (5.5.2016) να υποστηρίζει ότι επεκτείνει το νέο – αλλά σαφώς υποβαθμισμένο κατά τα προαναφερθέντα – ολοήμερο σχολείο σε όλη την επικράτεια, ενώ προσχηματικά επικαλείται μέχρι και ζήτημα συνταγματικής ισότητας για να δικαιολογήσει τη σχεδιαζόμενη αυτή υποβάθμιση. Αξίζει να σημειωθεί ότι μόλις το Δεκέμβριο του 2015 ο ίδιος Υπουργός αρμόδιος για την χάραξη της εκπαιδευτικής πολιτικής της χώρας καθησύχαζε γονείς και μαθητές ότι θα προέβαινε στις αναγκαίες διαρθρωτικές αλλαγές που θα εξασφάλιζαν το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό για την εξυπηρέτηση του θεσμού του ολοήμερου σχολείου, θεσμός που ήταν, άλλωστε, στο επίκεντρο και των προγραμματικών εξαγγελιών του ΣΥΡΙΖΑ.
Μετά την κατάργηση των Πρότυπων Σχολείων, την υποβάθμιση των Πειραματικών Σχολείων, του Ψηφιακού Σχολείου και τώρα του Ολοήμερου Σχολείου ΕΑΕΠ – το νέο δημόσιο δημοτικό σχολείο «ενιαίου τύπου» που οραματίζεται η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας φέρει πλέον μόνιμα τα χαρακτηριστικά του «εξισωτισμού προς τα κάτω», εις βάρος της μέσης οικογένειας εργαζομένων.
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1.Δεδομένης της συνεχιζόμενης οικονομικής κρίσης και της δυσκολίας των γονέων να προσφέρουν στα παιδιά τους εξωσχολικές δραστηριότητες που στοχεύουν στην ολόπλευρη και διαθεματική ανάπτυξή τους, πώς σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε το κενό που θα δημιουργηθεί με την υποβάθμιση του Ολοήμερου Σχολείου ΕΑΕΠ (ιδίως μέσω της κατάργησης δραστηριοτήτων και ωρών διδασκαλίας στην ευέλικτη απογευματινή ζώνη, αλλά και μέσω της κατάργησης της πρωινής ζώνης);
2.Ποια είναι η εξοικονόμηση θέσεων εκπαιδευτικών και λοιπών πόρων που προσδοκάτε να πετύχετε με την υλοποίηση των σχεδιαζόμενων αυτών μέτρων;
3.Διερευνήσατε εναλλακτικές δυνατότητες για την κάλυψη των αναγκαίων θέσεων εκπαιδευτικών, τη διασφάλιση των σχετικών πιστώσεων και τη χρηματοδότηση του Ολοήμερου Σχολείου ΕΑΕΠ εν γένει (π.χ. έγκαιρη ένταξη σε κοινοτικά χρηματοδοτικά προγράμματα, μετακινήσεις, άλλη περιστολή δαπανών κ.λπ.); Αν ναι:
(α) ποιες εναλλακτικές δυνατότητες διερευνήσατε ;
(β) πως προτεραιοποιήσατε τα σχεδιαζόμενα αυτά μέτρα σε σχέση με άλλες λύσεις;
(γ) γιατί δεν προτεραιοποιήθηκαν οι προσλήψεις εκπαιδευτικών για τη διασφάλιση της συνέχειας και της εύρυθμης λειτουργίας των Ολοήμερων Σχολείων ΕΑΕΠ σε σχέση με τις λοιπές προσλήψεις στις οποίες προέβη η κυβέρνηση για το 2015 (από τις τουλάχιστον 11.000 διαθέσιμες θέσεις βάσει μνημονιακών υποχρεώσεων);
Οι Ερωτώντες Βουλευτές:
1Νίκη Κ. ΚεραμέωςΕπικρατείας
2Παναγιώτης (Νότης) ΜηταράκηςΧίου
3Ιωάννης ΑντωνιάδηςΦλωρίνης
4Ελευθέριος ΑυγενάκηςΗρακλείου
5Γεώργιος Βαγιωνάς Χαλκιδικής
6Απόστολος Βεσυρόπουλος Ημαθίας
7Κωνσταντίνος Βλάσης Αρκαδίας
8Γεώργιος ΒλάχοςΑττικής
9Γεώργιος Γεωργαντάς Κιλκίς
10Σπυρίδων- Άδωνις ΓεωργιάδηςΒ’ Αθηνών
11Στέργιος Γιαννάκης Πρεβέζης
12Βασίλειος Γιόγιακας Θεσπρωτίας
13Κωνσταντίνος ΓκιουλέκαςΑ’ Θεσσαλονίκης
14Αθανάσιος Δαβάκης Λακωνίας
15Νικήτας Κακλαμάνης Α’ Αθηνών
16Κωνσταντίνος Αχ. ΚαραμανλήςΣερρών
17Θεόδωρος ΚαράογλουΒ’ Θεσσαλονίκης
18Γεώργιος Κασαπίδης Κοζάνης
19Συμεών (Σίμος) ΚεδίκογλουΕύβοιας
20Χρήστος ΚέλλαςΛαρίσης
21Όλγα Κεφαλογιάννη Α’ Αθηνών
22Ιωάννης ΚεφαλογιάννηςΡεθύμνης
23Κωνσταντίνος Κουκοδήμος Πιερίας
24Γεώργιος Κουμουτσάκος Β’ Αθηνών
25Ιωάννης Ανδριανός Αργολίδος
26Ευάγγελος Μπασιάκος Βοιωτίας
27Χρήστος Μπουκώρος Μαγνησίας
28Αθανάσιος Μπούρας Αττικής
29Βασίλειος ΟικονόμουΕπικρατείας
30Νικόλαος Παναγιωτόπουλος Καβάλας
31Κωνσταντίνος ΣκρέκαςΤρικάλων
32Δημήτριος ΣταμάτηςΕπικρατείας
33Κωνσταντίνος Τσιάρας Καρδίτσης
34Θεόδωρος Φορτσάκης Επικρατείας
35Μάξιμος Χαρακόπουλος Λαρίσης




































