Γιατί υποβαθμίζεται το Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο;

Κοινή ερώτηση Βουλευτών της Ν.Δ
Παρ, 13/05/2016 - 19:26

Κοινή ερώτηση κατέθεσαν προς τον υπουργό Παιδείας ο Βουλευτής Χίου, κ. Νότης Μηταράκης και άλλοι Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας για να αναδείξουν την ιδεοληπτική τάση της Κυβέρνησης να προβαίνει διαρκώς σε κινήσεις που οδηγούν τη δημόσια εκπαίδευση σε εξισωτισμό προς τα κάτω, με αφορμή τις πρόσφατες εξαγγελίες του Υπουργού για την υποβάθμιση του ολοήμερου σχολείου. 

Ερωτάται ο κ. Υπουργός, μεταξύ άλλων, με ποιο τρόπο σκοπεύει να αντιμετωπίσει το κενό που θα δημιουργηθεί με την εν λόγω υποβάθμιση, αλλά και αν διερεύνησε εναλλακτικές δυνατότητες για την κάλυψη των αναγκαίων θέσεων εκπαιδευτικών, για τη διασφάλιση των σχετικών πιστώσεων και τη χρηματοδότηση του Ολοήμερου Σχολείου εν γένει. Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κ.  Νικόλαο Φίλη

Θέμα: «Συνεχίζεται ο εξισωτισμός προς τα κάτω στη δημόσια εκπαίδευση»

Η δημόσια πρωτοβάθμια εκπαίδευση, παρά τα προβλήματα και τις ελλείψεις που αντιμετωπίζει, επιχείρησε τα τελευταία χρόνια να υπηρετήσει μια νέα παιδαγωγική αντίληψη ενός σχολείου, στο οποίο οι μαθητές θα κατόρθωναν να αποκτήσουν ποικίλες, παράλληλες εμπειρίες, γνώσεις και δεξιότητες. Οι μαθητές έχουν σήμερα την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με την πληροφορική, τη θεατρική αγωγή, τη μουσική, τις ξένες γλώσσες, αλλά και να συμμετάσχουν σε βιωματικές δράσεις, κατά τη διάρκεια της ευέλικτης ζώνης, μέσα στο διευρυμένο ωράριο του σχολείου (2-4 μ.μ.), και το κυριότερο, χωρίς επιπλέον κόστος για την οικογένεια. Παράλληλα, η πρωινή ζώνη (7-8 π.μ.) διασφαλίζει την απαιτούμενη ευελιξία σε εργαζόμενους γονείς με πρωινό ωράριο.

Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας σχεδιάζει να περιορίσει τις δραστηριότητες και τις ώρες διδασκαλίας συγκεκριμένων μαθημάτων της απογευματινής ζώνης (2-4 μ.μ.), ενώ καταργεί και την πρωινή ζώνη (7-8 π.μ.), υποβαθμίζοντας έτσι το ολοήμερο σχολείο Ενιαίου Αναμορφωμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος (ΕΑΕΠ) από την επόμενη σχολική χρονιά. Και μάλιστα, με τρόπο απροκάλυπτο, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας εμφανίζεται με δηλώσεις της (5.5.2016) να υποστηρίζει ότι επεκτείνει το νέο – αλλά σαφώς υποβαθμισμένο κατά τα προαναφερθέντα – ολοήμερο σχολείο σε όλη την επικράτεια, ενώ προσχηματικά επικαλείται μέχρι και ζήτημα συνταγματικής ισότητας για να δικαιολογήσει τη σχεδιαζόμενη αυτή υποβάθμιση. Αξίζει να σημειωθεί ότι μόλις το Δεκέμβριο του 2015 ο ίδιος Υπουργός αρμόδιος για την χάραξη της εκπαιδευτικής πολιτικής της χώρας καθησύχαζε γονείς και μαθητές ότι θα προέβαινε στις αναγκαίες διαρθρωτικές αλλαγές που θα εξασφάλιζαν το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό για την εξυπηρέτηση του θεσμού του ολοήμερου σχολείου, θεσμός που ήταν, άλλωστε, στο επίκεντρο και των προγραμματικών εξαγγελιών του ΣΥΡΙΖΑ.

Μετά την κατάργηση των Πρότυπων Σχολείων, την υποβάθμιση των Πειραματικών Σχολείων, του Ψηφιακού Σχολείου και τώρα του Ολοήμερου Σχολείου ΕΑΕΠ – το νέο δημόσιο δημοτικό σχολείο «ενιαίου τύπου» που οραματίζεται η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας φέρει πλέον μόνιμα τα χαρακτηριστικά του «εξισωτισμού προς τα κάτω», εις βάρος της μέσης οικογένειας εργαζομένων.

 

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1.Δεδομένης της συνεχιζόμενης οικονομικής κρίσης και της δυσκολίας των γονέων να προσφέρουν στα παιδιά τους εξωσχολικές δραστηριότητες που στοχεύουν στην ολόπλευρη και διαθεματική ανάπτυξή τους, πώς σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε το κενό που θα δημιουργηθεί με την υποβάθμιση του Ολοήμερου Σχολείου ΕΑΕΠ (ιδίως μέσω της κατάργησης δραστηριοτήτων και ωρών διδασκαλίας στην ευέλικτη απογευματινή ζώνη, αλλά και μέσω της κατάργησης  της πρωινής ζώνης);

2.Ποια είναι η εξοικονόμηση θέσεων εκπαιδευτικών και λοιπών πόρων που προσδοκάτε να  πετύχετε με την υλοποίηση των σχεδιαζόμενων αυτών μέτρων;

3.Διερευνήσατε εναλλακτικές δυνατότητες για την κάλυψη των αναγκαίων θέσεων εκπαιδευτικών, τη διασφάλιση των σχετικών πιστώσεων και τη χρηματοδότηση του Ολοήμερου Σχολείου ΕΑΕΠ εν γένει (π.χ. έγκαιρη ένταξη σε κοινοτικά χρηματοδοτικά προγράμματα, μετακινήσεις, άλλη περιστολή δαπανών κ.λπ.); Αν ναι:

(α) ποιες εναλλακτικές δυνατότητες διερευνήσατε ;

(β) πως προτεραιοποιήσατε τα σχεδιαζόμενα αυτά μέτρα σε σχέση με άλλες λύσεις;

(γ) γιατί δεν προτεραιοποιήθηκαν οι προσλήψεις εκπαιδευτικών για τη διασφάλιση της συνέχειας και της εύρυθμης λειτουργίας των Ολοήμερων Σχολείων ΕΑΕΠ σε σχέση με τις λοιπές προσλήψεις στις οποίες προέβη η κυβέρνηση για το 2015 (από τις τουλάχιστον 11.000 διαθέσιμες θέσεις βάσει μνημονιακών υποχρεώσεων);

Οι Ερωτώντες Βουλευτές:

1Νίκη Κ. ΚεραμέωςΕπικρατείας

2Παναγιώτης (Νότης) ΜηταράκηςΧίου

3Ιωάννης ΑντωνιάδηςΦλωρίνης

4Ελευθέριος  ΑυγενάκηςΗρακλείου

5Γεώργιος Βαγιωνάς Χαλκιδικής

6Απόστολος Βεσυρόπουλος Ημαθίας

7Κωνσταντίνος Βλάσης Αρκαδίας

8Γεώργιος ΒλάχοςΑττικής

9Γεώργιος Γεωργαντάς Κιλκίς

10Σπυρίδων- Άδωνις ΓεωργιάδηςΒ’ Αθηνών

11Στέργιος Γιαννάκης Πρεβέζης

12Βασίλειος Γιόγιακας Θεσπρωτίας

13Κωνσταντίνος ΓκιουλέκαςΑ’ Θεσσαλονίκης

14Αθανάσιος Δαβάκης Λακωνίας

15Νικήτας Κακλαμάνης Α’ Αθηνών

16Κωνσταντίνος Αχ. ΚαραμανλήςΣερρών

17Θεόδωρος ΚαράογλουΒ’ Θεσσαλονίκης

18Γεώργιος Κασαπίδης Κοζάνης

19Συμεών (Σίμος) ΚεδίκογλουΕύβοιας

20Χρήστος ΚέλλαςΛαρίσης 

21Όλγα Κεφαλογιάννη Α’ Αθηνών

22Ιωάννης ΚεφαλογιάννηςΡεθύμνης

23Κωνσταντίνος Κουκοδήμος Πιερίας

24Γεώργιος Κουμουτσάκος Β’ Αθηνών

25Ιωάννης Ανδριανός Αργολίδος

26Ευάγγελος Μπασιάκος Βοιωτίας

27Χρήστος Μπουκώρος Μαγνησίας

28Αθανάσιος Μπούρας Αττικής 

29Βασίλειος ΟικονόμουΕπικρατείας 

30Νικόλαος Παναγιωτόπουλος Καβάλας

31Κωνσταντίνος ΣκρέκαςΤρικάλων

32Δημήτριος ΣταμάτηςΕπικρατείας

33Κωνσταντίνος Τσιάρας Καρδίτσης

34Θεόδωρος Φορτσάκης Επικρατείας 

35Μάξιμος Χαρακόπουλος Λαρίσης

 

Σχετικά Άρθρα