
Και τη φετινή εκπαιδευτική χρονιά το κουδούνι θα κτυπήσει με σημαντικά προβλήματα στις μεταφορές των μαθητών στις σχολικές τους μονάδες. Υπαίτια των αδιεξόδων και των δραματικών επιπτώσεων σε μαθητές και τις οικογένειές τους για άλλη μια φορά η πολιτική της Περιφερειακής αρχής στο θέμα των μαθητικών δρομολογίων.
Στο πολύπαθο και πυρόπληκτο νησί μας, τη Χίο, οι μαθητές των σχολικών μονάδων σε Συκιάδα, Λαγκάδα, Καρδάμυλα, Λιθί, Πυργί (από Λιμένα Μεστών, Ολύμποι και Ελάτα )και οι γονείς τους, θα βρεθούν αντιμέτωποι με τον εφιάλτη των αδιεξόδων, μεταφορικών και οικονομικών που προκαλούν για άλλη μια χρονιά οι προβληματικές μεταφορές.
Η πολιτική διαχρονικά των κυβερνήσεων, που υλοποιούν κατά γράμμα οι διοικούντες την Περιφέρεια, η πάγια τακτική τους να υπογράφουν συμβάσεις με ιδιωτικές εταιρείες και να δαπανώνται εκατομμύρια ευρώ για τα ανύπαρκτα σε πολλές περιοχές δρομολόγια, επιφέρουν κάθε χρόνο στα γνωστά προβλήματα: της μη μεταφοράς των μαθητών από την αρχή της σχολικής χρονιάς, της ανασφάλειας, των καθυστερήσεων το πρωί ή το μεσημέρι ή εάν και εφόσον πραγματοποιούνται δρομολόγια, της υπερφόρτωσης των λεωφορείων προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες και σε πολλές περιπτώσεις , της μη ύπαρξης σχολικού συνοδηγού κλπ.
Η Περιφερειακή Αρχή κωφεύει μπροστά στην αναγκαιότητα, όμως οι μικροί μαθητές και οι οικογένειές τους θα κληθούν να πληρώσουν για άλλη μια χρονιά το μάρμαρο παρά τις μεγαλόστομες διαβεβαιώσεις :
« Σχεδόν έτοιμη η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου για την εκτέλεση των μαθητικών δρομολογίων λίγες μέρες πριν το πρώτο κουδούνι».
Παρακάτω όμως «ανακοινώνει» ότι «150 μαθητές θα πρέπει να κάνουν λίγο υπομονή μέχρι να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες ορισμού αναδόχου, καθώς το Υπεραστικό ΚΤΕΛ που μέχρι πρότινος εκτελούσε τα δρομολόγια αυτά, δεν υφίσταται πλέον».
Δηλαδή, στο άνοιγμα των σχολείων τα «12 μαθητικά δρομολόγια που αφορούν τις περιοχές, Συκιάδα, Καρδάμυλα, Αρμόλια, Ολύμποι, Ελάτα, Λιθί, Λιμένας Μεστών δεν θα ξεκινήσουν ….»θα περιμένουν να δρομολογηθούν οι χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες…
Οι γονείς θα κληθούν να αναλάβουν ένα ακόμα δυσβάστακτο βάρος, έχοντας το δικαίωμα όπως δηλώθηκε «του γονεϊκου επιδόματος ως αποζημίωση για το κόστος μεταφοράς, έως ότου αυτή αποκατασταθεί». Που σημαίνει έχουν να λαμβάνουν 0,35ε/χιλιόμετρο !!!! για τις ημέρες παρουσίας του μαθητή στο σχολείο…(ΚΥΑ 50025/18,αρθρ. 3)
Η πολιτική ευθύνη βαραίνει την Περιφερειακή αρχή και η λύση είναι στον περιφερειάρχη να δώσει εντολή : «να δρομολογηθούν μεταφορικά μέσα για τη μεταφορά των παιδιών-μαθητών από τις 11 Σεπτέμβρη» μέχρι ότου «ευοδωθούν» οι γραφειοκρατικές διαδικασίες .
Η Λαϊκή Συσπείρωση Βορείου Αιγαίου κατ’ επανάληψη έχει θέσει την πρόταση στο Περιφερειακό Συμβούλιο Β.Α. : «Να γίνονται τα μαθητικά δρομολόγια των Π.Ε. Χίου Σάμου, Λέσβου, Λήμνου και Ικαρίας, με την αγορά mini bass λεωφορεία ιδιοκτησίας της Περιφέρειας Β.Α. αξιοποιώντας τα εκατομμύρια ε που δαπανούνται κάθε χρόνο».
Κανένας μαθητής ή μαθήτρια να μη στερηθεί το δικαίωμα στην ασφαλή και σταθερή μεταφορά από το άνοιγμα των σχολείων.
ΟΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΤΗΣ ΛΑΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ Β.Α.
Κυρίτση Αγλαΐα
Τσακαλίας Γιώργης
Αμπαζής Γιώργης




































