
Κενά σε δασκάλους και ειδικότητες εντοπίζει ο Σύλλογος δασκάλων, με την παρακάτω ανακοίνωση:
Στα πλαίσια της "εξοικονόμησης" εκπαιδευτικών, αύξησης των μαθητών/τριών στις τάξεις, κλεισίματος τμημάτων ξεκινά η σχολική χρονιά και στη Χίο.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως και στην Π.Ε Χίου δεν υλοποιήθηκε καν το αίτημα για κάλυψη όλων των κενών που ζητήθηκαν από τη διεύθυνση, που ούτως ή άλλως κι αυτά είναι πίσω από τις πραγματικές ανάγκες:
- Από τα 8 κενά ΠΕ70- δασκάλων που ζητήθηκαν καλύφθηκαν τα 7. Και αυτά στο πλαίσιο της διαρκούς πίεσης για τη δημιουργία πολυπληθών τμημάτων.
- Στους νηπιαγωγούς από τα 8 κενά που ζητήθηκαν το Υπουργείο κάλυψε μόνο τα 3 αφήνοντας σχολεία και παιδιά σε κρίσιμες ηλικίες ακάλυπτα. Και όλα αυτά με τμήματα που ξεπερνούν τα 22 νήπια- προνήπια και τις/τους νηπιαγωγούς χωρίς καμία ελάφρυνση στο ωράριο.
- Ακόμη πολλά κενά εντοπίζονται και στις ειδικότητες των εκπαιδευτικών που καλύπτουν αρκετά σχολεία με αποτέλεσμα να δημιουργείται πρόβλημα στην λειτουργία του πρωινού και ολοήμερου προγράμματος και φυσικά να στερούνται οι μαθητές την ολόπλευρη εκπαίδευση.
- Στις παράλληλες συνεχίζεται η ίδια αντιεκπαιδευτική κατεύθυνση. Για τα δημοτικά καλύφθηκαν μόλις 23 από τις 51 διαγνώσεις ενώ για τα νηπιαγωγεία 5 από τις 11!
Συνειδητά η κυβέρνηση δεν καλύπτει τις ανάγκες για μία παράλληλη σε κάθε μαθητή. Αντίθετα, επιλέγει να τοποθετεί έναν εκπαιδευτικό για 3 και 4 μαθητές, ακυρώνοντας στην πράξη τον παιδαγωγικό ρόλο που οφείλει να έχει η παράλληλη στήριξη. Με αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στερούνται της εξατομικευμένης υποστήριξης που δικαιούνται και που είναι απαραίτητη για την εκπαιδευτική και κοινωνική τους ανάπτυξη, σε κρίσιμες ηλικίες. Η παράλληλη στήριξη δεν είναι «μερικές ώρες βοήθειας», αλλά βασικό παιδαγωγικό εργαλείο ένταξης και ισότιμης συμμετοχής στη σχολική ζωή.
- Στις ειδικότητες Αγγλικής η ΠΕ Χίου είχε ζητήσει 5 και το Υπουργείο διόρισε μόλις 2.
- Στους εικαστικούς καλύφθηκε το 1 από τα 2 κενά.
- Στους Μουσικούς είχαν δηλωθεί 5 κενά σε εκπαιδευτικούς με το Υπουργείο να στέλνει 2.
- Στους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής καλύφθηκαν οι μισές θέσεις. (2 από 4)
- Στους εκπαιδευτικούς Θεατρικής Αγωγής η ΠΕ Χίου ζήτησε 3 εκπαιδευτικούς και το υπουργείο έστειλε μόλις 1.
- Το ίδιο αποκαλυπτική είναι η κατάσταση και με τους σχολικούς νοσηλευτές. Στη Χίο, αποφασίστηκε να καλυφθούν μόλις 10 από τις 19 αιτήσεις, αφήνοντας σχεδόν τους μισούς μαθητές χωρίς την απαραίτητη φροντίδα. Έτσι αποδεικνύεται στην πράξη πόσο λίγο ενδιαφέρεται η κυβέρνηση για την υγεία και την ασφάλεια των μαθητών.
Η παρουσία σχολικού νοσηλευτή δεν είναι «πολυτέλεια», αλλά αναγκαία προϋπόθεση για τη φοίτηση παιδιών με χρόνιες παθήσεις, κινητικές αναπηρίες ή ανάγκες άμεσης ιατρικής φροντίδας. Η απουσία του καθιστά επισφαλή τη σχολική καθημερινότητα και μεταθέτει την ευθύνη στους γονείς και τους ίδιους τους μαθητές. Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους και αποδεικνύουν το φιάσκο των κυβερνητικών εξαγγελιών για «ετοιμότητα».
Η αντιπαιδαγωγική αυτή πολιτική οδηγεί όχι μόνο σε μείωση δασκάλων και νηπιαγωγών αλλά και ειδικοτήτων δημιουργώντας ακόμα πιο ασφυκτικές συνθήκες μέσα στο σχολείο. Οι απουσίες παράλληλων στηρίξεων και σχολικών νοσηλευτών βάζουν ακόμη και σε κίνδυνο την ακεραιότητα των μαθητών, το ίδιο και τα πολυπληθή τμήματα αν αναλογιστεί κανείς τις προβλέψεις μαθητών στις τάξεις με βάση τα τετραγωνικά.
Η κυβέρνηση αξιοποιεί ως πρόσχημα τη μείωση του μαθητικού πληθυσμού και τη δημογραφική κατάρρευση. Η επίκληση της υπογεννητικότητας θα έπρεπε ακριβώς να μειώνει τα παιδιά στις τάξεις και όχι το αντίστροφο. Πρόκειται για ένα ζήτημα που έχει βαθύτερες κοινωνικές και οικονομικές αιτίες, που δημιουργούν οι πολιτικές τους με τα τεράστια εμπόδια που έχει ένα νέο ζευγάρι να φτιάξει τη ζωή του και να κάνει την οικογένεια όπως το επιθυμεί. Αντί λοιπόν να προωθήσουν μέτρα στήριξης για τη δημιουργία οικογένειας, η κυβέρνηση τα στερεί, όπως η 9μηνη άδεια σε αναπληρώτριες, η επιστροφή του 13ου και 14ου μισθού κλπ. Κρύβουν τα αδιέξοδα που δημιουργούνται από τα άθλια μεροκάματα και τα ωράρια λάστιχο, τα πανάκριβα ενοίκια που πρέπει να πληρώνει κανείς για να ζήσει σαν άνθρωπος και την συνεχή αλλαγή περιοχών και σχολικών μονάδων για τους αναπληρωτές. Είναι η ζούγκλα του ανταγωνισμού στην αγορά εργασίας, που αναγκάζει νέους ανθρώπους να σπουδάζουν και να αναζητούν προσόντα και πιστοποιήσεις μέχρι τα 35 και τα 40 τους χρόνια, για να είναι ανταγωνιστικοί, όπως μας λένε, και αυτό εμείς οι εκπαιδευτικοί το έχουμε ζήσει στο πετσί μας με τον νόμο Γαβρόγλου. Είναι η 13ωρη εργασία ήλιο με ήλιο, που προωθούν ως κανονικότητα.
Απαιτούμε:
- Μείωση των μαθητών στις τάξεις. Πιο συγκεκριμένα 15 μαθητές στην τάξη στο νηπιαγωγείο και Α Δημοτικού, πρόσληψη δεύτερου νηπιαγωγού για περισσότερα παιδιά και 20 μαθητές στην τάξη στο Δημοτικό.
- Άμεση κάλυψη όλων των κενών με βάση τις πραγματικές ανάγκες, πρόσληψη εδώ και τώρα όλων των ειδικοτήτων.
- Απαιτούμε την πλήρη κάλυψη όλων των αναγκών με τοποθέτηση μίας παράλληλης στήριξης για κάθε μαθητή. Κάθε άλλη επιλογή οδηγεί σε αποκλεισμό και σε περαιτέρω ανισότητες στο σχολείο.
- Απαιτούμε την πλήρη κάλυψη όλων των αναγκών με τοποθέτηση σχολικών νοσηλευτών σε κάθε μαθητή που το χρειάζεται.
Συνεχίζουμε από την πρώτη μέρα τον αγώνα μας για την υπεράσπιση του παιδαγωγικού μας ρόλου, την αξιοπρεπή δουλειά, τη μόρφωση των μαθητών μας!
Γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε και να δυναμώσουμε τον αγώνα μας.







































