Χίος, Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου

Όσο πιο καλά τα ξέρεις...τόσο πιο απλά τα λες!

Διάλεξη-σεμινάριο προς Εκπαιδευτικούς, από τον Επίτιμο Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χίου Παύλο Καλογεράκη στο Ομήρειο
Δείτε το ΒίντεοΔείτε τις Φωτογραφίες
Κυρ, 06/10/2019 - 06:26

 Μια ομιλία σεμιναριακού τύπου γεμάτη ζωντάνια, σαφήνεια και πολύτιμες πληροφορίες για τους λεπτούς χειρισμούς που κάνουν τη διαφορά και αναβαθμίζουν τη διδασκαλία του Εκπαιδευτικού μέσα στην τάξη και γενικότερα τη ζωή στο Σχολείο για να είναι όμορφη,αποτελεσματική και ωφέλιμη για μαθητές και δασκάλους, παρέθεσε στο Ομήρειο Πνευματικό Κέντρο στις 6 μ.μ. του Σαββάτου 5 Οκτωβρίου 2019, προς Εκπαιδευτικούς, Δασκάλους και Καθηγητές ο Επίτιμος Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χίου Παύλος Καλογεράκης, καταθέτοντας τη μακρά εμπειρία του από τα Σχολεία και τους μαθητές.

 Τα θέματα που ανέπτυξε ήταν δύο. Πρώτον...''Η σκηνική παρουσία του Εκπαιδευτικού'' που όπως απέδειξε είναι εξαιρετικά σημαντική...και δεύτερον ''Επισημάνσεις και αναγκαιότητες σχετικά με την Ηγεσία και Διοίκηση-Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού'' στα Σχολεία...που είναι ένα ζήτημα που απαιτεί γνώσεις, οργάνωση, διάθεση, προσοχή, επιμέλεια και φροντίδα...κι' αν έχει κανείς και λίγο έμφυτο ταλέντο στο θέμα...καλό είναι!...

 Τόνισε ότι ο δάσκαλος πρέπει να θέλει να δώσει και ότι αυτό το καταλαβαίνουν τα παιδιά όταν συμβαίνει.

 Είπε χαρακτηριστικά.   

 ''Να νοιώθουνε τα παιδιά ότι μπαίνεις μέσα στην τάξη και κάνεις μάθημα με την ψυχή σου και να ξημεροβραδιάζονται οι μαθητές να διαβάζουνε για σένα!...Το 'χουνε πετύχει πολλοί συνάδελφοι αυτό και τα τμήματά τους αποδίδουν γιατί θέλουνε να μην μείνουν πίσω, θέλουν να φέρνουν καλό αποτέλεσμα επειδή είναι ζωντανή η συναισθηματική συνάντηση του Εκπαιδευτικού με τους μαθητές!''

Αμέτρητα φωτεινά σημεία στο λόγο του έκαναν τη διάλεξη κατανοητή και ενδιαφέρουσα και το ακροατήριο δεν αφαιρέθηκε ούτε μια στιγμή...ούτε μιλούσε με το διπλανό του...όπως κάνουν μερικές φορές οι βαριεστημένοι μαθητές στα Σχολεία.

 Αυτό που πρέπει να πετύχει ο Εκπαιδευτικός με τη ''σκηνική του παρουσία'' μέσα στην Τάξη -είπε ο Παύλος Καλογεράκης- είναι το ακροατήριο να συμμετέχει με τη σκέψη του, γιατί το ζητούμενο δεν είναι μόνο η μετάδοση γνώσεων, αλλά η γενικότερη προσφορά Παιδείας στους μαθητές. Γι' αυτό έχει μεγάλη σημασία και ο τρόπος που κινείται ο Δάσκαλος κι ο Καθηγητής μέσα στην αίθουσα...και ο τρόπος που διατυπώνει τις ερωτήσεις (οι διαζευκτικές ερωτήσεις όπως τόνισε είναι χαοτικές και ακατάλληλες...π.χ. ''Αυτό ή το άλλο;''). Η σωστή ερώτηση έχει σαφήνεια, περιεκτικότητα, συντομία, συγκεκριμένο στόχο, αυστηρή αλλά και λιτή ορολογία...και απευθύνεται προς όλους.

 Πρόσθεσε ότι είναι απαραίτητη και η ατομική προσέγγιση του μαθητή, αλλά και η συλλογική ''συνάντηση'' και η ουσιαστική επικοινωνία με όλους τους μαθητές. Δηλαδή η πραγματική γνωριμία με την Τάξη, για να προχωρεί θετικά η Εκπαιδευτική διαδικασία. Μίλησε για τις αμοιβές και τις ποινές, για τους ατίθασους μαθητές (πέντε φορές μέτρα και μια κόψε...όταν είναι να τιμωρήσεις...κάνε το με νηφαλιότητα και χωρίς βιασύνη). Υπογράμμισε ότι οι αδιάφοροι και πνευματικά αδύναμοι μαθητές επιβάλλεται να έχουν ενισχυμένη υποστήριξη από το Δάσκαλο...και τόνισε ότι η επιβράβευση, η αναγνώριση και ο σεβασμός της αληθινής προσπάθειας...φέρνει εντυπωσιακά θετικά αποτελέσματά και πρέπει να γίνεται! Είναι τακτική ''προπόνησης'' του μαθητή!

 Για την ''Ηγεσία και τη Διοίκηση'' σχετικά με το ανθρώπινο δυναμικό στα Σχολεία, εξήγησε ότι η συνεργασία και η επικοινωνία μεταξύ των Καθηγητών είναι απαραίτητες. Δεν είναι σωστό, όπως τόνισε, να διδάσκει κανείς σε μια Τάξη και να κάνει μόνο αυτό...και να μη γνωρίζει τι γίνεται στον επάνω όροφο του Σχολείου...ή να μη συζητούν μεταξύ τους οι Καθηγητές για τη θεματολογία και τη Διδακτική Ύλη που παραδίδουν

Μίλησε για τη σωστή ενημέρωση των γονέων και την επικοινωνία, για την οργάνωση και την καθαριότητα του Σχολείου, για το άνοιγμα του στην κοινωνία με γιορτές και άλλες Εκπαιδευτικές δράσεις, για την εργατικότητα σε σχέση με την αποτελεσματικότητα και πως γίνεται αποτελεσματική η εργασία κ.ο.κ.

 Μίλησε με σαφήνεια και ευστοχία για το πραγματικά καλό μάθημα και... επειδή είναι Μαθηματικός... απλοποίησε τον πλούσιο φιλολογικό λόγο του, χρησιμοποιώντας το ρητό του Αντισθένη ''Αρχή σοφίας, ονομάτων επίσκεψης.''...τονίζοντας ότι ''πρέπει πάντα να εξηγούμε στους μαθητές τι εννοούμε με τον όρο...τάδε...γιατί ο καθένας από εμάς μπορεί να έχει κάτι διαφορετικό στο μυαλό του''!

   Η σκηνική παρουσία και η μεταδοτικότητα του Παύλου Καλογεράκη έκαναν την ώρα να περάσει γρήγορα...και όλοι νοιώσαμε πιο ''πλούσιοι'' σε ιδέες και γνώσεις με την ολοκλήρωση της διαλέξεως. Γι' αυτό αξίζουν πολλά οι καλοί δάσκαλοι και οι καλοί ομιλητές!

   Εξαιρετικός και ωφέλιμος ο Παύλος Καλογεράκης! ''Όσο πιο καλά τα ξέρεις...τόσο πιο απλά τα λες''! 

Δημήτρης Ζαφείρης

Σχετικά Άρθρα

Πέμ, 12/12/2019 - 19:48

Σύμφωνα με σχετικό δελτίο τύπου, την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2019, στο Λόφο Πανεπιστημίου υπογράφηκε η ανανέωση του μνημονίου συνεργασίας μεταξύ του Πανεπιστημίου Αιγαίου και  της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου. Η ανανέωση του μνημονίου, το οποίο είχε λήξει πριν τρία χρόνια  υπεγράφη ύστερα από πρωτοβουλία και πρόταση του Περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου Κωνσταντίνου Μουτζούρη. 

Ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου κατά την διάρκεια της υπογραφής του συμφώνου συνεργασίας ανέφερε:

« Τα πανεπιστήμια τα οποία ξέρω πολύ καλά από την πορεία μου ως καθηγητής και Πρύτανης του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου αλλά και ως Πρόεδρος της Διοικούσης Επιτροπής του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά τις τοπικές κοινωνίες μέσω ερευνητικών προγραμμάτων  που εκτελούν σε θέματα ειδικοτήτων τους. Αυτό συμφέρει αφενός  την τοπική αυτοδιοίκηση και αφετέρου επωφελείται και η πανεπιστημιακή κοινότητα καθώς με τα έσοδα που έχει μπορεί να αναβαθμίσει τον εξοπλισμό και τις υπηρεσίες των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων. Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου θεωρούμε ότι αποτελεί σημαντικό πυλώνα ανάπτυξης για τα νησιά μας καθώς μπορεί να συνδράμει όχι μόνο σε θεωρητικό αλλά και πρακτικό επίπεδο. Θα υπάρξει σχεδιασμός να επωφεληθούν όλα τα νησιά του Βορείου Αιγαίου από αυτή την συνεργασία.»

Ο κ. Μουτζούρης επεσήμανε πως η πρώτη συνεργασία μπορεί να είναι με τα Τμήματα Γεωγραφίας και Περιβάλλοντος για τους χειμάρρους και τα ρέματα της Λέσβου. Επιπλέον τόνισε πως πολύ σημαντικό ρόλο μπορεί να παίξει στην ανάπτυξη του τουρισμού και το τμήμα της Χίου για την δημιουργία τουριστικού brand name για τα νησιά του Βορείου Αιγαίου.