
Οι παρακάτω πολύ ενδιαφέρουσες απόψεις από συμπολίτη μας, που θέλει να σεβαστούμε την επιθυμία ανωνυμίας του.
Μέ αφορμή τα καθημερινά διπλοπαρκαρίσματα που γίνονται περιφερειακά του Δημοτικού Κήπου (Βενέτη – Vodafon) και στην Βερίτη / Κουντουριώτου /Κοραή/ Καλαμπόκα είναι απορίας άξιο γιατί η τροχαία Χίου και η Δημοτική Αρχή δεν θεσπίζουν την βεβαίωση των παραβάσεων με κάμερες ώστε να αποφευχθεί το καθημερινό χάος που αυξάνεται το καλοκαίρι και τις γιορτές. Παραβίαση της κίτρινης διαγράμμισης γίνεται όλη μέρα έξω από τον «Κρόνο» στην οδό Κοραή.
Οι κάμερες θα απελευθερώσουν ανθρώπινο δυναμικό της τροχαίας που διατείνεται ότι έχει έλλειψη προσωπικού αλλά μπορεί ημέρα αργίας στις 7/5 ώρα 4 το απόγευμα να δίνει σε παράδρομο κλήση για παρκάρισμα σε ένα πεζοδρόμιο που είναι σχεδόν κατεστραμμένο και η πρόσβαση πεζού σ’ αυτό εμποδίζεται από ένα δέντρο και 2-3 μηχανάκια παρκαρισμένα στο πεζοδρόμιο. Αναρωτιέμαι πόσες κλήσεις επιδόθηκαν στα καινούργια πεζοδρόμια της οδού Καλουτά μέχρι που αναγκάστηκε ο Δήμος να βάλει κάγκελα για να εμποδίζει το παρκάρισμα.
Προφανώς η επίδοση κλήσης έγινε μετά από καταγγελία
Γενικά η πρόσβαση σε πεζοδρόμια από πεζούς – ΑΜΕΑ ή μαμάδες με παιδικό καρότσι είναι δύσκολη ή αδύνατη.
Η επιτήρηση με κάμερες θα είναι συνεχής και όχι μόνο κατά τις πρωινές ώρες όταν εμφανίζεται η τροχαία έξω από τον Βενέτη όταν το πρόβλημα είναι έντονο. Κάμερες καταγραφής κίνησης μάλλον πιστεύω αρκούν να καλύψουν το πρόβλημα.
Το ίδιο ισχύει και γιά κάμερες ελέγχου της ταχύτητας που μπορούν να εγκατασταθούν στον περιφερειακό/αεροδρόμιο αλλά και στον παραλιακό δρόμο του Βροντάδου (και να μην φτιάχνονται μόνο διαχωριστικά).
Οι παραβάσεις θα βεβαιώνονται με την αυτόματη λήψη φωτογραφίας που δείχνει το αυτοκίνητο και την πινακίδα του αλλά όχι τον οδηγό και συνεπιβάτη. Στην φωτογραφία υπάρχει η ημερομηνία - ώρα που έγινε η παράβαση.
Το κόστος προμήθειας-εγκατάστασης-συντήρησης καί λειτουργίας είναι μικρό. Παλαιότερα υπήρχε το παρκάρισμα με κάρτες περιφερειακά του κήπου. Πάει κι αυτό (έσοδο για τον δήμο – που πλήρωνε την διορισμένη δημοτική αστυνομία).
Γιατί ο Δήμος δεν προμηθεύεται παρκόμετρα ώστε να έχει έξτρα έσοδα από τις θέσεις περιφερειακά του κήπου, τα ιδιωτικά πάρκινγκ χρεώνουν 2 ευρώ την ώρα ή 45 έως 80 ευρώ το μήνα και είναι γεμάτα.
Στην Κορέα οι Δήμοι έχουν δώσει την επιτήρηση των θέσεων παρκαρίσματος στο κέντρο των πόλεων στα ΑΜΕΑ όπου οι άνθρωποι αυτοί εισπράττουν το τέλος έχοντας έτσι ένα πρόσθετο εισόδημα αφού δώσουν κάποιο ποσοστό στον Δήμο.
Αντίθετα ο Δήμος νοικιάζει οικόπεδα που τα παρέχει δωρεάν. Άν εισέπραττε την μισή χρέωση των ιδιωτικών πάρκινγκ – τότε θα ήταν ένα έσοδο ώστε να καλύπτεται τουλάχιστον το ενοίκιο των οικοπέδων. Ο Δήμος Χίου είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος ιδιοκτήτης ιδιοκτησιών στην Ελλάδα και θα έχει σημαντικό κόστος αν δεν γίνει δεκτό το αίτημα του για ατελή εγγραφή τους στο Κτηματολόγιο. Ενώ υπάρχει η δυνατότητα εύρεσης πρόσθετων πόρων αιτούνται την ατελή εγγραφή τους.
Έχουμε δωρεάν πάρκινγκ στον Εύοδο -Καπέλα (οδός Σκαραμαγκά)- Εργατικό Κέντρο (οδός Μαρτύρων) – Ράμνη – ΝΟΧ – Χωρέμη (οδός Ριζαρίου) – Καλοπλύτου(οδός Μουτάφη Γιάννη) - Κοντοποδού (οδός Αγίας Κυριακής)-οδός Καλουτά(2)-Ταμπάκικα-Φάρος Βαρβασίου και Φάρκαινα, τα οποία μάλλον λειτουργούν σε μεγάλο ποσοστό σαν δωρεάν θέσεις παρκαρίσματος με το μήνα. Υπάρχει και δωρεάν μεταφορά με λεωφορείο από την Φάρκαινα, αλλά τώρα ο Δήμος σκέπτεται να την σταματήσει.
Οι Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου Χίου εστιάζουν τώρα στην μελέτη ανάπλασης της παλιάς Δημοτικής λαχαναγοράς (κόστος μελέτης μόνο από 300 – 600 χιλιάδες ευρώ) για το δε έργο θα δούμε το κόστος / χρονοδιάγραμμα).
Η δημοτική αρχή Βρουλή συζητούσε ακόμα και το ενδεχόμενο δημιουργίας υπογείου χώρου στάθμευσης. Πλέον οι εξελίξεις οδήγησαν στο σενάριο της συνολικής αναμόρφωσης της περιοχής, με διατήρηση του στεγάστρου αλλά με άλλη μορφή φιλικότερη στο περιβάλλον αλλά και την μετατροπή των τριγύρω δρόμων σε οδούς ήπιας κυκλοφορίας. Το έργο, είναι ενταγμένο στο πρόγραμμα της Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης, μέσα από το οποίο χρηματοδοτείται τόσο η μελέτη ανάπλασης όσο και η κατασκευή του έργου. Στην παρούσα φάση, ο φάκελος του έργου είναι υπό διαμόρφωση με βασική εργασία από τις Τεχνικές Υπηρεσίες, η πλήρης αποτύπωση των ζητούμενων από την μελέτη που θα ανατεθεί σε ιδιώτη, με τον ανάδοχο να υπολογίζεται ότι θα προκύψει σε περίπου ένα χρόνο από σήμερα.
Οι όποιες παρεμβάσεις θα είναι προς την κατεύθυνση της ενοποίησης του ιστορικού και εμπορικού κέντρου της Χίου, με την παλιά Λαχαναγορά να «κουμπώνει» με τα έργα αναπλάσεων της γύρω περιοχής.
Τελικά ότι καταλάβατε – καταλάβατε από ασκήσεις επί χάρτου, προς το παρόν είναι ένας ακόμα χώρος ελεύθερης / άναρχης στάθμευσης.
Νομίζω ότι ο Δήμος έχει σταθερά έσοδα και δεν ενδιαφέρεται για άλλες πηγές εσόδων– κάνοντας πολιτική εξυπηρετήσεων. Δείτε πόσα πληρώνουμε για τον Δήμο στους λογαριασμούς ρεύματος και νερού (υπάρχει η πρωτοτυπία της -Ετοιμότητας Δικτύου Ύδρευσης / Αποχέτευσης), όπου πληρώνουμε ορισμένα κυβικά ανεξάρτητα αν έχουμε καταναλώσει λιγότερα ή το σπίτι είναι κλειστό.
Εδώ καταφέραμε να είναι χρεωμένη η ΔΙΑΝΟΧ που λειτουργεί μονοπωλιακά στην ανακύκλωση.
Εφόσον σαν ιδιοσυγκρασία είμαστε ενάντιοι σε κάθε τι που μας χρεώνει και πρέπει να πληρώσουμε, μπορεί με την μικρή χρέωση που θα επιβληθεί να μην χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητο μας για κάθε μας μετακίνηση με αποτέλεσμα να ελαφρώσει η κυκλοφορία στους υπερφορτωμένους δρόμους.
Τώρα αν δεν έχουμε την θέληση να γίνει κάτι από αυτά, ας μείνουμε στην πρακτική να βάζουμε κολωνάκια στα πεζοδρόμια γιά να μην παρκάρουμε επάνω τους.
Σε όλο το κέντρο θα έπρεπε να απαγορεύεται η στάθμευση και να ήταν ελεγχόμενη μόνο για τους μόνιμους κατοίκους σε καθορισμένες θέσεις.
Τοπικός βουλευτής έκανε 4 προτάσεις για την Χίο της επόμενης μέρας. Η μεταφορά α) του κεντρικού λιμανιού στα Μεστά (αν το δεχθούν οι μεταφορικές εταιρείες-λιμενική αρχή) β) Λιμάνι στα Λημνιά έχουν κάποιες μικρές πιθανότητες εφαρμογής
Οι προτάσεις για α) ναυτιλιακό κέντρο στο Θόλο (τι έχει το ζαβό λιμάνι στα Καρδάμυλα και θέλουμε νέο), β) απομάκρυνση των φυλακών και 96 ΑΔΤΕ να παραπέμπουν σε ένα πολύ μακρινό και ουτοπικό καθεστώς που μόνο τα δισέγγονα μας μπορεί να δούν.
Από κοντά και ο Δήμαρχος που ζητάει επενδυτικό σοκ -φιλί ζωής για Βόρεια και Νότια Χίο με κυβερνητική στήριξη για ένα τμήμα Πανεπιστημίου, μια σχολή καλών τεχνών ή δικαστικές φυλακές. Εδώ μιά δομή προσφύγων ήταν να γίνει στην μέση του πουθενά και για χ-ψ λόγους ναυάγησε.
Προέχουν άλλα σοβαρότερα ζητήματα, με πρώτο και κύριο το ζήτημα του νερού πού βαλτώνει δεκαετίες. Ζωή χωρίς νερό και αέρα δεν υπάρχει, λύστε το επιτέλους – τα κατάφεραν στην Μύκονο και την Σαντορίνη γιατί όχι εδώ.
Σταματήστε να κάνετε το Χότζα αρχίζοντας συνεχώς καινούργια έργα. Επιτέλους ας τελειώσει και κάτι από τα έργα που πληρώνουμε διπλά και τριπλά για δεκαετίες. Δεν χρειάζονται πολλά – αν κάθε νέος εκλεγμένος τέλειωνε ένα μόνο έργο στην διάρκεια της θητείας του όλα θα ήταν καλλίτερα.
Φτάσαμε να ζητάμε υδατοδρόμιο (αποκλείσαμε και το νοτινό φαναράκι) όταν δεν βρίσκουμε πέτρες να επεκτείνουμε το υπάρχον αεροδρόμιο.
Στήν Αθήνα λειτουργούν 12 κάμερες παρακολούθησης για τις λεωφορειολωρίδες, Τίς κάμερες εγκατέστησε ο ΟΑΣΑ σε συνεργασία με την Τροχαία, λειτουργούν καθημερινά και Σάββατο από τις 6 το πρωί έως και τις 4 το απόγευμα. Το πρόστιμο για κάθε παράβαση είναι 200 ευρώ. Όσο για τον τρόπο που λειτουργούν η κάμερα καταγράφει την παράβαση και ο οδηγός λαμβάνει την κλήση με αλληλογραφία στο σπίτι.
Ελέγχεται η ταχύτητα όλων των διερχομένων οχημάτων. Το όχημα που παραβιάζει την Α.Λ.Λ. θα καταγράφεται και θα αποτυπώνεται στη φωτογραφία.
Στη φωτογραφία εμφανίζεται: ταχύτητα κίνησης, το σημείο/λωρίδα της παράβασης, η κατεύθυνση, η ημερομηνία, η ώρα καθώς επίσης και κάθε στοιχείο που κρίνεται απαραίτητο για την τεκμηρίωση της παράβασης. Η παράβαση καταγράφεται σε φωτογραφία μέσω ειδικής έγχρωμης ψηφιακής φωτογραφικής μηχανής, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα διαχωρισμού επιβατικών (Ι.Χ.) και φορτηγών.
Οι σταθερές κάμερες ταχύτητας στην Αττική Οδό, «συλλαμβάνουν» τους οδηγούς που αδιαφορούν για τα όρια ταχύτητας.
Το ζήτημα δεν είναι εδώ να εισπραχθούν πρόστιμα αλλά πρωτίστως οι οδηγοί να τηρούν το όριο ταχύτητας. Κάμερες υπάρχουν και σε Τμήμα της Αθηνών Θεσσαλονίκης- Ευζώνων, Αθηνών - Πατρών, Ελευσίνας - θηβών, Κορωπίου - Λαυρίου, Λεωφόρος Αθηνών - Μαραθώνος, Περιφερειακή Υμηττού.
Κάμερες θα τοποθετηθούν στα φανάρια στη Λ/Βουλιαγμένης, στη Λ. Βασιλίσσης Σοφίας στη συμβολή της με την Βασιλέως Κωνσταντίνου, και στη Λ. Αλεξάνδρας, ενώ στη συνέχεια θα επεκταθούν και στη Λ. Ποσειδώνος.
Πρόκειται για τις κάμερες Smart Red Traffic Light της εταιρείας TATTILE
Συνεπώς η χρήση δεδομένων από κάμερες για επίδοση κλήσεων είναι απόλυτα νόμιμη από την τροχαία. Δεν θα χρειάζεται να στέλνει περιοδικά περιπολικό για έλεγχο της ταχύτητας στον περιφερειακό, αστυνομικό έξω από του Βενέτη να αποτρέπει τα αυτοκίνητα να διπλό - παρκάρουν ή να χρησιμοποιούν για χώρο παρκαρίσματος την ράμπα πρόσβασης του πάρκινγκ στο Ριζάρι.
Τα τεχνικά μέσα καταγραφής παραβάσεων είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να επιτευχθεί η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Η συχνότητα των ελέγχων των παραβάσεων μπορεί να επιφέρει την ουσιαστική μείωση τους, πολύ πιο αποτελεσματικά απ’ ότι μια αύξηση των προστίμων. Δείτε πως η τροχαία κατάφερε να επιβάλλει την χρήση κράνους στα δίκυκλα.







































