Χίος, Πέμπτη 4 Ιουνίου

Και οι εργαζόμενοι του Νοσοκομείου Χίου στην αυριανή απεργία

Ζητούν προσλήψεις, στελέχωση της Μονάδας Τεχνητού Νεφρού και αυξήσεις στους μισθούς
Τετ, 15/05/2019 - 09:49

Και το Σωματείο Εργαζομένων στο Σκυλίτσειο Νοσοκομείο Χίου συμμετέχει στην αυριανή 24ωρη πανελλαδική απεργία του κλάδου, προγραμματίζοντας επίσης συγκέντρωση τις 10 το πρωί στην είσοδο του «Σκυλίτσειου» και διεκδικώντας, μεταξύ άλλων, μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, άμεση στελέχωση της Μονάδας Τεχνητού Νεφρού  με το απαιτούμενο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, καθώς και ανανέωση του τεχνολογικού εξοπλισμού του, καθώς και αυξήσεις στους μισθούς των εργαζομένων.

Αναλυτικά στην ανακοίνωσή του σημειώνει:

« Συνάδελφοι, συναδέλφισσες

Κάθε μέρα ζούμε στο πετσί μας τα προβλήματα που προκαλούν οι μεγάλες ελλείψεις προσωπικού και η συνεχιζόμενη μείωση της κρατικής χρηματοδότησης στις δημόσιες μονάδες υγείας και πρόνοιας.

Χαρακτηριστικό είναι ότι το 2018, δεν προκηρύχθηκε ούτε μία θέση μόνιμου προσωπικού στα δημόσια νοσοκομεία (επομένως δεν αντικαταστάθηκαν οι 1.500 περίπου υγειονομικοί που συνταξιοδοτήθηκαν), ενώ και η προκήρυξη 2Κ/2019 των 1.116 θέσεων αφορά στην αντικατάσταση ισάριθμων επικουρικών συναδέλφων (δηλ. δεν προσθέτει ούτε έναν εργαζόμενο).

Το Νοσοκομείο της Χίου, σήμερα λειτουργεί με ελλείψεις νοσηλευτικού, ιατρικού, παραϊατρικού και διοικητικού προσωπικού που ξεπερνούν το 40% και με εργασιακές σχέσεις λάστιχο.

Η παρούσα άθλια κατάσταση του συστήματος  Υγείας δεν είναι τυχαία.  Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ , όχι μόνο διατηρεί όλα τα  αντιλαϊκά μέτρα των προηγούμενων κυβερνήσεων, αλλά πάνω σε αυτά προσθέτει και τα δικά της.  Οι μικροδιαφορές τους  έχουν να κάνουν με την πιο αποτελεσματική διαχείριση της ίδιας αντιλαϊκής πολιτικής.    

Για αυτό  και μειώνουν τον κρατικό προϋπολογισμό του 2019 , για άλλη μια χρονιά,  για τα δημόσια νοσοκομεία κατά 65 εκατ. ευρώ.  Συνολικά, την διετία 2017 - 2019, η κρατική χρηματοδότηση για τα δημόσια νοσοκομεία μειώθηκε κατά 415 εκατ.ευρώ, ενώ αυξήθηκαν οι πληρωμές από τον ΕΟΠΥΥ δηλ, από τις εισφορές μας (αύξηση των εισφορών των συνταξιούχων για υγειονομική περίθαλψη κατά 770 εκατ.ευρώ). Δεσμεύονται, μάλιστα με το Πρόγραμμα Σταθερότητας 2019 - 2022, να συνεχίσουν τη μείωση της κρατικής χρηματοδότησης για την υγεία (από 5,2% του ΑΕΠ το 2017 στο 4,7% του ΑΕΠ το 2022.Προτεραιότητα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ είναι τα υπερπλεονάσματα. Για αυτό και  αδιαφορεί για τους 1627 ασθενείς που πεθαίνουν κάθε χρόνο από ενδονοσοκομειακές λοιμώξεις, για τους 50 διασωληνωμένους ασθενείς, που βρίσκονται σε λίστα αναμονής για ΜΕΘ, για τους 48 μόνιμους αιμοκαθαιρόμενους(υπερβαίνουν τους 60 το καλοκαίρι) της Μονάδας Τεχνικού Νεφρού του Νοσοκομείου μας. Αδιαφορεί για τις ελλείψεις σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, καθώς και για την παλαιότητα και ακαταλληλότητα του τεχνολογικού εξοπλισμού. 

Με εργαζόμενους λάστιχο, που περιφέρονται από τμήμα σε τμήμα, σαν περιοδεύον θίασος, για να καλυφθούν τα τεράστια κενά δεν διασφαλίζεται η υγεία των πολιτών. Και δεν είναι λίγες οι φορές όπου οι εργαζόμενοι των κλειστών τμημάτων (χειρουργείο - αναισθησιολογικό) παρ’ ότι η νομοθεσία το απαγορεύει, καλούνται είτε στη ΜΑΦ είτε στα ΤΕΠ προς βοήθεια, αφού τα συγκεκριμένα τμήματα κατά τις απογευματινές και νυχτερινές βάρδιες, καθώς και τα Σαββατοκύριακα καλύπτονται από ένα νοσηλευτή.

Ωστόσο, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, όπως και οι προηγούμενες, εφαρμόζει συνειδητά την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για χτύπημα της μόνιμης εργασίας και επέκταση της «ελαστικής απασχόλησης» που σημαίνει ανακύκλωση της ανεργίας και δουλειά με ημερομηνία λήξης και μειωμένα δικαιώματα. Στόχος τους, να εξασφαλίσουν τα δημόσια νοσοκομεία φθηνό εργατικό δυναμικό, με κουτσουρεμένα δικαιώματα, χωρίς την επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού προκειμένου να στηριχθεί η ανταγωνιστικότητα.  Τα επίσημα στοιχεία (απογραφή ανθρώπινου δυναμικού στο δημόσιο), αποδεικνύουν πως ο αριθμός των μονίμων και αορίστου χρόνου εργαζομένων στην υγεία στο διάστημα 2015-2018 μειώθηκε (αποχώρησαν 7.460 εργαζόμενοι και προσλήφθηκαν 6.786, δηλαδή 674 λιγότεροι).

Η σημερινή κοινωνική πραγματικότητα με τη βαριά οικονομική κρίση, που πλήττει τις λαϊκές μάζες, την εδώ και χρόνια  μειωμένη χρηματοδότηση  του προϋπολογισμού του Νοσοκομείου Χίου και την προσφυγική κρίση που πλήττει  και το Νησί μας, επιβάλει την άμεση αύξηση του προϋπολογισμού του Νοσοκομείου.

Απαιτείται η δημιουργία  σύγχρονων κλινικών που θα είναι πλήρως στελεχωμένες με επιστημονικό, ιατρικό, παραϊατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό.

Απαιτείται η άμεση αποπεράτωση των κτηριακών υποδομών, που έχουν οδηγήσει σε «μπλακ άουτ» τη νοσηλευτική περίθαλψη, π.χ. Παθολογική Κλινική.

Απαιτείται η άμεση στελέχωση  του Νοσοκομείου με μόνιμο προσωπικό όλων των κλάδων και ειδικοτήτων ώστε να μην υπάρχει καμία μονήρης ιατρική ειδικότητα (πχ Νευρολόγου, Νευροχειρουργού κλπ).

Απαιτούνται προσλήψεις Ιατρικών ειδικοτήτων: νευρολόγου, παιδοψυχιάτρου, ογκολόγου, οδοντιάτρου – ορθοδοντικού, δερματολόγου, ρευματολόγου, ενδοκρινολόγου  κλπ.

Μόνο με την κλιμάκωση του αγώνα μας θα έχουμε κατακτήσεις.

Παλεύουμε για:

Μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού - μονιμοποίηση όλων των επικουρικών - συμβασιούχων  με μόνιμη εργασία και πλήρη δικαιώματα

Άμεση στελέχωση της ΜΤΝ με το απαιτούμενο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, καθώς και ανανέωση του τεχνολογικού εξοπλισμού του.

Ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς μας - Ανάκτηση όλων των απωλειών - Επαναφορά 13ου - 14ου μισθού - Κανείς κάτω από 751€ κατώτερο βασικό μισθό.

Επέκταση του ανθυγιεινού επιδόματος. Ένταξη στα ΒΑΕ όλων όσων εργάζονται σε αντίστοιχες συνθήκες. Λήψη αναγκαίων μέτρων για προστασία υγείας και ασφάλειας - Πρόσληψη μόνιμων Γιατρών Εργασίας .

Πλήρη, επαρκή χρηματοδότηση των δημόσιων μονάδων υγείας - πρόνοιας από τον κρατικό προϋπολογισμό - Ανάκληση της ιδιωτικοποίησης και συγχώνευσης υπηρεσιών των νοσοκομείων.

Για το ΔΣ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                  Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Λαμπαδοχυτός  Γιάννης                 Κουβαρά Ολυμπία»

Σχετικά Άρθρα

Τετ, 03/06/2020 - 18:05
φωτο αρχείου

Απελευθέρωση Προκυμαίας Κεντρικού Λιμένα Χίου από οχήματα παντός τύπου, πλην οχημάτων ειδικού σκοπού (Ε.Κ.Α.Β. – Π.Υ. – ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ – ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΟΥ κ.λπ.)

α) Εφαρμογή άμεσης λύσης με μέτρα συν – αντιμετώπισης του κυκλοφοριακού

β) Προώθηση και εφαρμογή της μεσομακροπρόθεσμης λύσης του πολλαπλασιασμού των δυνατοτήτων του Κεντρικού Λιμένα Χίου (πρόταση Σταύρου Μιχαηλίδη και λοιπών εθελοντών Μηχανικών)

ΣΧΕΤ: Επιστολή μου από 22/05/2020

Κύριε Πρόεδρε, Κύριε Δήμαρχε, Κυρίες και Κύριοι Δημοτικοί Σύμβουλοι, Κυρία και Κύριοι εκπρόσωποι Υπηρεσιών, Φορέων και Πολιτών.

Για το άνω θέμα που καλείσθε να αποφασίσετε σήμερα είναι γνωστές οι διαδοχικές προσεγγίσεις για την λύση του αρχικά από το 2003 -  αρχιτέκτων κυκλοφοριολόγος Ιορδάνης Πετρίδης μόνιμος κάτοικος και εργαζόμενος σε Δήμο της Μεγάλης Βρετανίας και μετέπειτα από τα μέσα του 2004 που κατατέθηκε στο Λιμενικό Ταμείο Χίου η πρόταση Στ. Μιχαηλίδη, αλλά και από πέρσι που περατώθηκε από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή ο Περιφερειακός Δρόμος της Πόλης.

Κατά την ίδια εποχή είχε κατατεθεί πρόταση της Δ.Α. 20022006 για την κατασκευή προσωρινού χωματόδρομου σε επαφή με το εξωτερικό – παραθαλάσσιο τείχος του φρουρίου, με υποχρέωση να καθαιρεθεί όταν αποπερατωθεί ο περιφερειακός δρόμος της πόλης.

Τελικά για διάφορους λόγους: δεν εγκρίθηκε το πιο πάνω έργο από το Κ.Α. Συμβούλιο.

Όπως έχω αναφέρει σε προηγούμενο σημείωμά μου (σχετ. 1) που ενσωματώθηκε στην προηγούμενη Συνεδρίαση με το ίδιο θέμα, είναι δυνατό το κλείσιμο της Προκυμαίας για όλα τα οχήματα πλην του ειδικού -άνω- σκοπού. Εφόσον ΟΛΟΙ μας με πρώτη την Δημοτική Αρχή, ασχοληθούμε και επανασχεδιάσουμε σωστά το κυκλοφοριακό της Πόλης, όπως έχει γίνει και στους υπόλοιπους μικρούς και μεγάλους Δήμους της πατρίδας, δίδοντας προτεραιότητα στην εξυπηρέτηση του πεζού (στις μαμάδες με καρότσια, στα ΑΜΕΑ κ.λπ.) και στα καθαρά μέσα μετακίνησης (ποδήλατα, ηλεκτρικά πατίνια κ.λπ.).

Αυτό προϋποθέτει: σωστή οδοσήμανση, φωτιζόμενες διαβάσεις πεζών, νέο παραθαλάσσιο μέτωπο πολλαπλών χρήσεων, νέους χώρους στάθμευσης, χρήση των υπαρχόντων και σύνδεσή τους με την πόλη με ευέλικτα μεσαίου μεγέθους Λεωφορεία.

Η Χίος του Πολιτισμού, της ναυτιλίας, του εμπορίου και της μαστίχας, δεν επιτρέπεται να ανέχεται την χρήση της Προκυμαίας από θορυβώδη και επικίνδυνα μικρά και μεγάλα οχήματα που μηδενίζουν εκτός από την ποιότητα ζωής και την τουριστική της ανάπτυξη.

Εφόσον εφαρμοσθούν τα προηγούμενα, θα γίνει δυνατή η Πυροσβεστική Υποστήριξη του Κέντρου και των Περιχώρων της Πόλης από την Πυροσβεστική Υπηρεσία Χίου, που πρόσφατα ο Διοικητής την χαρακτήρισε για λόγους παραβατικής στάθμευσης και έλλειψη οργάνωσης την πόλη ΑΒΑΤΟ, με ότι αυτό σημαίνει για την ασφάλεια των Δημοτών.Ως Φίλοι του Πεζού, τασσόμαστε: υπέρ του κλεισίματος της Προκυμαίας, εφόσον διατηρηθούν τα πεζοδρόμια της στην σημερινή θέση τους.

Τέλος, ως προς την μεσομακροπρόθεσμη ΟΡΙΣΤΙΚΗ λύση του προβλήματος, πρέπει έστω και με καθυστέρηση 15-16 ετών (!!) να προωθηθεί η πρόταση Στ. Μιχαηλίδη εκ νέου, όπως έπραξε στις 22/02/2005 ο Δήμαρχος ως Πρόεδρος – τότε – του Λιμενικού Ταμείου Χίου για τους λόγους που αναλυτικά αναφέρονται στο άνω έγγραφό του με Α.Π. 258/22-02-2005, το οποίο επισυνάπτεται στην παρούσα τοποθέτησή μου, προκειμένου να επαναπροωθηθεί αρμοδίως.

Εξ άλλου το Δημοτικό Συμβούλιο έχει συναποφασίσει ΟΜΟΦΩΝΑ για την ανάθεση μελέτης ποσού 690.000 ΕΥΡΩ για την αναβάθμιση και συμπλήρωση του παραθαλάσσιου μετώπου από Δασκαλόπετρα μέχρι Κεραμεία που πρωτοκατατέθηκε ως αίτημα, από το Δίκτυο Πολιτών και Φορέων (Φίλοι του Πεζού, Ποδηλάτες Χίου, Ποδηλατείν, Σύλλογος Αθλητών Υγείας Χίου – CHIOS RUNNING).

Τέλος ως άνθρωποι που πρέπει να κοιτάμε ψηλά, απαιτείται να συναποφασίσουμε τόσο για την προώθηση των κολλημένων ή εσφαλμένων έργων, όσο και για τα νέα που χρειαζόμαστε, όπως: η εφαρμογή της πρότασης Στ. Μιχαηλίδη, η ολοκλήρωση των Λιμενικών και των Οδικών Υποδομών του Λιμένα Μεστών και των Μαστιχοχωρίων, αλλά και της Λιμνοδεξαμενής στο Σαραπειό, από την οποία: θα υδρευθεί με ΠΟΣΙΜΟ νερό όλη η Ανατολική πλευρά του νησιού, από τα Καρδάμυλα μέχρι τα Νένητα.

 

Με τιμή, για τους φίλους του Πεζού: Δήμης Μυλωνάδης