Χίος, Τρίτη 19 Φεβρουαρίου

Στους -190 βαθμούς Κελσίου η θερμοκρασία στη σκοτεινή πλευρά του φεγγαριού

Παρ, 01/02/2019 - 20:14

Οι θερμοκρασίες στη αόρατη -γνωστή και ως σκοτεινή- πλευρά του φεγγαριού είναι χαμηλότερες από ό,τι νόμιζαν έως τώρα οι επιστήμονες και οι νύχτες εκεί είναι πιο κρύες από ό,τι στην ορατή πλευρά της Σελήνης. Τις νέες μετρήσεις έκανε το κινεζικό ρόβερ Yutu-2 της αποστολής Chang'e-4.

Αφού το ρόβερ «ξύπνησε» την Τετάρτη μετά από μια σχεδόν δεκαπενθήμερη χειμερία νάρκη, στην οποία σκοπίμως είχε περιπέσει για να αποφύγει το δριμύ ψύχος, την πρώτη του κιόλας νύχτα ανακάλυψε ότι η 'σκοτεινή' πλευρά της Σελήνης «ήταν πιο κρύα από ό,τι ανέμεναν οι επιστήμονες», φθάνοντας τους μείον 190 βαθμούς Κελσίου, όπως ανακοίνωσε η Εθνική Υπηρεσία Διαστήματος της Κίνας (CNSA), σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο.

Οι παλαιότερες αποστολές των ΗΠΑ στην ορατή πλευρά του φεγγαριού δεν είχαν μετρήσει τόσο χαμηλές θερμοκρασίες. «Αυτό πιθανώς οφείλεται στη διαφορά της σύνθεσης του σεληνιακού εδάφους ανάμεσα στις δύο πλευρές της Σελήνης», δήλωσε ο Ζανγκ Χε, εκτελεστικός διευθυντής της αποστολής Chang'e-4, σύμφωνα με το κινεζικό πρακτορείο ειδήσεων Σινχουά.

Η κινεζική άκατος Chang'e-4 μαζί με το μικρό ρόβερ της έκαναν την πρώτη ιστορική προσελήνωση στην αόρατη πλευρά του φεγγαριού στις 3 Ιανουαρίου, ένα σημαντικό βήμα που επιβεβαίωσε τις μεγάλες διαστημικές φιλοδοξίες -και ικανότητες- της Κίνας. Το ρόβερ θα αρχίσει εξερευνήσεις στον μεγάλο κρατήρα Φον Κάρμαν, όπου έγινε η προσελήνωση, ενώ η άκατος θα κάνει επιστημονικές παρατηρήσεις με τα πολλά επιστημονικά όργανά της (τα περισσότερα ευρωπαϊκής κατασκευής).

Πηγή: http://www.skai.gr

Σχετικά Άρθρα

Δευ, 18/02/2019 - 19:36

Στην πόλη Τσονκίνγκ, η Κίνα έκανε ρεκόρ Γκίνες για τη μεγαλύτερη «παρέλαση» αυτοκινήτων χωρίς οδηγό.

Κάθε ένα από τα 55 SUV διένυσε απόσταση 3,22 χιλιομέτρων, με ταχύτητα 30 χιλιομέτρων την ώρα, και ολοκλήρωσε τη διαδρομή σε 9 λεπτά και 7 δευτερόλεπτα.

Αρχικά, η αυτοκινητοβιομηχανία Changan Automobiles χρησιμοποίησε 56 αυτοκίνητα, αλλά ο οδηγός ασφαλείας ενός αυτοκινήτου, του 56ου, απορρίφθηκε, καθώς για σύντομο χρονικό διάστημα ανέκτησε τον έλεγχο του αυτοκινήτου στο οποίο επέβαινε.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΜΠΕ, είχε γίνει μετατροπή στους αισθητήρες των αυτοκινήτων που απάρτιζαν το κονβόι, ώστε να εντοπίζουν τα όρια της λωρίδας στον αυτοκινητόδρομο και τα αυτοκίνητα που προηγούντο.

Για το Παγκόσμιο Ρεκόρ Γκίνες, τα αυτοκίνητα κινούνταν πλησιέστερα το ένα στο άλλο από ό,τι σε κανονικές συνθήκες οδήγησης.

Παράλληλα, μιας και η «παρέλαση» έγινε σε πιο ήσυχη σε σχέση με το φυσιολογικό λωρίδα του αυτοκινητοδρόμου, είχε μειωθεί στο 1% από 5% ο βαθμός αντίδρασής τους όσον αφορά τον εντοπισμό αντικειμένων και την ανίχνευση απρόοπτων συμβάντων.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ