Άλλη μία σχολική χρονιά και αντιφάσεις

Τρί, 21/09/2021 - 01:38

Την Δευτέρα 13 Σεπτέμβριου, ξεκίνησε η νέα σχολική χρονιά, μια χρονιά η οποία προβλέπεται και πάλι δύσκολη για το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Πέρασαν δύο προηγούμενες σχολικές χρονιές, οι οποίες λόγω πανδημίας και περισσότερο λόγω έλλειψης σχεδιασμού και σωστής οργάνωσης χαρακτηρίσθηκαν από αλλεπάλληλα άνοιξε - κλείσε, ρεκόρ διάρκειας κλειστών σχολείων και ανεπαρκή μέτρα ασφάλειας και προστασίας από τον κορωνοιό.

Η Πολιτεία και αυτή την χρονιά, δεν έχει μεριμνήσει για ασφαλή άνοιγμα των σχολείων, αφού ,αυξήθηκε-με επιλογή της κυβέρνησης- εν μέσω πανδημίας το όριο των μαθητών στις τάξεις, δεν γίνονται μαζικά και δωρεάν τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές για να υπάρχει σαφής εικόνα, δεν έγιναν προσλήψεις μόνιμου προσωπικού καθαριότητας, δεν πάρθηκαν μέτρα στήριξης του δημόσιου τομέα της Υγείας και δεν μερίμνησε ακόμη για την αύξηση των μαθητικών δρομολογίων και την αποφυγή συνωστισμού.

Θυμόμαστε, ότι πέρσι άνοιξαν τα σχολεία με σχέδιο τα ανοικτά παράθυρα μέσα στο καταχείμωνο, ενώ είχαν προηγηθεί τα φοβερά δωρεάν παγούρια και οι μάσκες αερόστατα.

Όμως , ας έλθουμε στο σήμερα και στην πραγματικότητα όπως διαμορφώνεται με τα νέα δεδομένα.

Τα καθημερινά κρούσματα είναι περισσότερα από ποτέ, νοσούν έφηβοι και μικρά παιδιά ακόμα και βρέφη, με τις προβλέψεις να είναι δυσοίωνες και να προβλέπονται εκρηκτικά αυξητικές, ιδιαίτερα στους εφήβους, με το άνοιγμα των σχολείων.

Σύμφωνα με τα τελευταία υγειονομικά πρωτόκολλα, οι μαθητές προσέρχονται στο σχολείο, με πιστοποιητικό εμβολιασμού, ή βεβαίωση παρελθούσας νόσησης, ή δήλωση αρνητικού self τεστ, το οποίο θα πραγματοποιείται δύο φορές την εβδομάδα.

Οι εκπαιδευτικοί προσέρχονται, με πιστοποιητικό εμβολιασμού ή βεβαίωση παρελθούσας νόσησης από κορωνοϊό.ή βεβαίωση αρνητικού εργαστηριακού τεστ, το οποίο θα πρέπει να πραγματοποιείται επίσης δύο φορές την εβδομάδα, με ευθύνη και κόστος του εκπαιδευτικού.

Ένα σχολικό τμήμα θα αναστέλλει τη δια ζώσης λειτουργία του, όταν σε αυτό εντοπιστούν επιβεβαιωμένα κρούσματα στο 50%+1 των μαθητών και σε περίπτωση κρούσματος, ο μαθητής που θα νοσήσει, παραμένει 10 ημέρες καραντίνα, ενώ όσον αφορά τον συμμαθητή του που κάθεται δίπλα στο θρανίο, καθώς και όσους κάθονται μπρος και πίσω, δεν μπαίνουν καν σε καραντίνα, αλλά υποβάλλονται σε «αυξημένο εργαστηριακό έλεγχο» για 7 ημέρες.

Δεν το καταλαβαίνω και δεν αντιλαμβάνομαι πως είναι δυνατόν να κάνουμε μάθημα σε μια τάξη με στοιβαγμένα παιδιά και να αναστέλλεται η λειτουργία όταν έχουν νοσήσει τα μισά συν ένα.

Το θεωρώ απαράδεκτο και αντιπαιδαγωγικό. Ακούσαμε και την υπουργό παιδείας η οποία με περισσή αναισθησία και αλαζονεία είπε ότι «δεν δικαιολογείται απουσία μαθητή επειδή ο γονιός του φοβάται να το στείλει για μάθημα λόγω κρούσματος στην τάξη».

Η Κυβέρνηση και πάλι παίζει την ζωή μας κορόνα γράμματα και όπως συνηθίζει ξαναεπανέρχεται στην ατομική ευθύνη, στην στοχοποιήση και στον εκφοβισμό, ακόμα και των εκπαιδευτικών οι οποίοι επέδειξαν υπευθυνότητα και σοβαρότητα και αυτό αποτυπώνεται από το 85% των ήδη εμβολιασμένων εκπαιδευτικών.

Όμως, εκτός από έλλειψη αισθήματος ευθύνης, χαρακτηρίζονται από πλήρη ασυνεννοησία και εγκληματική ανεπάρκεια και αυτό αποτυπώθηκε ξεκάθαρα στις δηλώσεις της νέας υφυπουργού υγείας αμέσως με την ανάληψη των καθηκόντων της.

Αν υπάρξει μετάδοση, θα κλείσει το σχολείο. Θα το δούμε, θα το παρακολουθήσουμε αν υπάρξουν πολλά κρούσματα στα σχολεία θα δούμε αν πρέπει να γίνουν αλλαγές.

Υπουργοί σε παραζάλη, άλλα λέει ο ένας και άλλα ο άλλος ,η πανδημία καλπάζει, οι εμβολιασμοί δεν έχουν το αναμενόμενο αποτέλεσμα και η κυβέρνηση σφυρίζει αδιάφορα μοιράζοντας κυρώσεις και ποινές, φοβερίζοντας, αποποιούμενη την οποιαδήποτε ευθύνη.

Ας ελπίσουμε τα πράγματα να μην εξελιχθούν πολύ δυσάρεστα, γιατί από αυτή την κυβέρνηση δεν περιμένουμε πολλά!
 

Άλλες απόψεις: της Ευαγγελία Μανιτσούδη