Χίος, Πέμπτη 2 Απριλίου

ΣΧΟΛΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΡΥΤΕΡΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ (Νο 10/19-02-2020)

Τετ, 19/02/2020 - 16:11

 *Παρήγορο και ελπιδοφόρο το γεγονός της πρόσληψης Συμπαραστάτη του Δημότη στο Δήμο Οινουσσών. Ο Συμπαραστάτης του Δημότη στέκεται στο πλάι των δημοτών, παραλαμβάνει και εξετάζει τα αιτήματά τους (αναφορικά με καταγγελίες, κακή αντιμετώπιση και διαπίστωση παραλείψεων, αδικιών, κλπ) και μεριμνά για την προώθηση και επίλυσή τους. Αυτό που ο Δήμος Χίου δεν μπόρεσε να πραγματοποιήσει ήδη από το έτος 2011 –όπως και το 2014– (στερώντας από την Υπηρεσία και τους Δημότες ένα τέτοιο θεσμικό «εργαλείο») πραγματοποίησε, δείχνοντας πρώτος το δρόμο της συναίνεσης και της συνεργασίας, ο Δήμος Οινουσσών, ο οποίος εξέλεξε Συμπαραστάτη την προηγούμενη εβδομάδα. Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, ο Συμπαραστάτης πρέπει να είναι πρόσωπο καταξιωμένο, αναγνωρισμένου κύρους από την κοινωνία του Δήμου που θα υπηρετήσει και για να εκλεγεί πρέπει να ψηφιστεί από τα 2/3 των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου, η δε προκήρυξη της θέσης πρέπει να γίνει μέσα στο πρώτο εξάμηνο της δημοτικής περιόδου. Πρέπει να είναι πτυχιούχος και θετικό δείγμα θα είναι εάν έχει θητεύσει στην τοπική Αυτοδιοίκηση και έχει χειριστεί ζητήματα του Δήμου, δηλαδή να διαθέτει την ανάλογη εμπειρία. Ιδού πεδίον δόξης λαμπρόν και για το Δήμο Χίου. Έχει ακόμη 10 ημέρες προθεσμία εάν θέλει να προβεί στην πρόσληψη Συμπαραστάτη του Δημότη. Πάντως, θεωρώ λάθος το γεγονός ότι, μέχρι σήμερα δεν έγινε προσπάθεια κάλυψης της θέσης αυτής. Η νέα δημοτική Αρχή έπρεπε να δώσει το δικό της στίγμα, δείχνοντας τη διαφορά και επιχειρώντας να προτιμηθεί ένα πρόσωπο που θα εξασφάλιζε τα 2/3 της σύμφωνης γνώμης του Δημοτικού Συμβουλίου (και να προσμετρηθεί στα υπέρ της η εν λόγω πρόσληψη, την οποία δεν κατάφεραν οι προηγούμενοι). Αλλά, δυστυχώς, εδώ ούτε καν προσπάθεια έγινε.

                *Βρισκόμαστε ήδη στο τέλος του πρώτου εξαμήνου θητείας των νέων Αρχών της τοπικής Αυτοδιοίκησης γενικότερα. Δηλαδή σχεδόν στο 1/8 (ήτοι στο 13 % περίπου) του συνόλου της θητείας. Αντιπαρέρχομαι το γεγονός ότι, μέχρι σήμερα δεν έχουμε δει «δυνατές αντιπολιτευτικές φωνές» -κυρίως στον πρώτο βαθμό τοπικής Αυτοδιοίκησης (και τούτο είναι λογικό διότι, το πρώτο εξάμηνο της θητείας δεν ενδείκνυται κάτι τέτοιο, από εκεί και πέρα ξεκινούν τα … όργανα!!!)- όμως, δυστυχώς, δεν βλέπουμε και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά πολιτικής να εφαρμόζονται πέραν μιας απλής διαχείρισης της καθημερινότητας. Ας ελπίσουμε μέσα στο επόμενο εξάμηνο να υπάρξουν ορισμένα απτά δείγματα γραφής και παραγωγής έργου διότι μέχρι σήμερα βλέπουμε συμμετοχή σε αγιοβασιλόπιτες, μνημόσυνα, δοξολογίες, διφορούμενες δηλώσεις μεταναστευτικού και συστηματική προβολή των εν εξελίξει έργων των προηγούμενων περιόδων ωσάν να ήσαν των παρόντων… Ίδωμεν…  

                *Την τελευταία περίοδο διαβάζουμε και πάλι πολλά και διάφορά, αναφορικά με συμβάντα περί μεταναστών που βρίσκονται στη χώρα μας. Ο Ελληνικός λαός ούτε ρατσιστής είναι ούτε μισαλλόδοξος. Όλα έχουν ένα όριο. Όμως, υπάρχουν περιστατικά που σε κάνουν να αηδιάζεις, αλλά και να απορείς με το πως είναι δυνατόν κάποιοι από αυτούς τους ανθρώπους να ενσωματωθούν σε οποιαδήποτε Ευρωπαϊκή κοινωνία (πόσο μάλλον στην Ελληνική), όταν η κουλτούρα και η αντίληψη περί της ζωής πολλών εξ αυτών, απέχει μίλια παρασάγγας από όσα πρεσβεύει η Ορθοδοξία, ο Χριστιανισμός γενικότερα, τα δημοκρατικά ιδεώδη, η ελευθερία λόγου και σκέψης και η κοινή-πανανθρώπινη αντίληψη και λογική. Αυτοί και εκατό χρόνια να περάσουν, δεν θα ενσωματωθούν ποτέ! Και διαρκώς θα αποτελούν ένα κοινωνικό πρόβλημα για τον τόπο που διαβιούν!

                *Βρίθει η Ρωμαιοκαθολική (παπική) «εκκλησία» ανομίας και βορβόρου … Ολοένα και έρχονται στο φως της δημοσιότητας περιστατικά είτε παιδεραστίας, είτε ομοφυλοφιλίας, είτε πλουτισμού, κραιπάλης, ασωτίας και αμαρτίας. Περιστατικά τα οποία ουδεμία σχέση έχουν με τον λόγο και τον Νόμο του Θεού.

                * Η ανοησία κάποιων νεοελλήνων έχει φτάσει στο απόγειο της ηλιθιότητας. Υπάρχουν στις ημέρες μας άμυαλοι άνθρωποι οι οποίοι πιστεύουν στους μυθικούς (ψεύτικους) «θεούς» του Ολύμπου, μάλιστα διατείνονται ότι είναι και συνεχιστές των προγόνων μας, αρχαίων Ελλήνων και θυσιάζουν στα είδωλα, κάνουν «τελετές διονυσιακού τύπου», κλπ. Κανένας δεν τους είπε για τον «σπερματικό λόγο» των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων που ανάγεται στον Χριστιανισμό; Κανένας δεν τους είπε για τον Απόστολο Παύλο, ο οποίος φθάνοντας στην Αθήνα μίλησε για τον «άγνωστο Θεό» που τιμούσαν οι Αθηναίοι δίχως να ξέρουν ποιος είναι; Κανένας δεν τους είπε ότι, όσοι εκ των αρχαίων Ελλήνων πήγαν να μιλήσουν για κάτι το ανώτερο και ιερότερο όσων εσφαλμένα πίστευαν μέχρι τότε οι πρόγονοί τους, οδηγήθηκαν στην εξορία, στην πυρά, στον θάνατο; Ποια πρότυπα μιμούνται ακριβώς αυτοί οι ηλίθιοι και συνάμα επικίνδυνοι για την Πολιτεία μας; Η ανεξιθρησκεία είναι αναφαίρετο δικαίωμα μιας δημοκρατικής κοινωνίας, όπως και η ελεύθερη επιλογή θρησκεύματος, αλλά η εμμονή σε ψεύδη και μύθους αποτελεί δείγμα απαιδευσιάς πνευματικής και εκμαυλισμένης ηθικά και κοινωνικά βιωτής. Ο Θεός να μας ελεήσει όλους μας. Καλή κι ευλογημένη μετάνοια.-   

Άλλες απόψεις: Του Γιώργου Φωτ. Παπαδόπουλου