Προσαρμόζεται η μελέτη του 1ου τμήματος του Περιφερειακού για να σωθεί το γεφύρι στον Παρθένη

Ο Δ/ντής της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών απαντά και για την υψομετρική διαφορά του δρόμου με τις ιδιοκτησίες που φτάνει μέχρι και τα 2,5 μέτρα
Δείτε τις Φωτογραφίες
Πέμ, 19/02/2015 - 15:32

Για προσαρμογές επί της μελέτης κατασκευής του 1ου τμήματος του περιφερειακού δρόμου της πόλης, χωρίς όμως να τροποποιηθεί το φυσικό αντικείμενο του έργου ή η εργολαβία, μίλησε το πρωί στο Ράδιο «Α» ο Δ/ντής της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Χίου, Λευτέρης Παπαλάνης, με αφορμή την κινητικότητα που υπάρχει το τελευταίο διάστημα από πολίτες που εκφράζουν διαφορετική άποψη για το εάν για χάρη του περιφερειακού πρέπει να εγκιβωτιστεί ο Παρθένης.

Ο κ. Παπαλάνης επισήμανε ότι η μελέτη του έργου έχει περάσει απ’ όλα τα τυπικά στάδια, το ίδιο και η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων κι ακόμη και κάποια τρωτά σημεία που έχουν εντοπιστεί μπορούν να αντιμετωπιστούν. Σ’ αυτήν την κατεύθυνση το στελεχιακό δυναμικό της Δ/νσης εξετάζει τα δεδομένα για να δει ποιες είναι οι προσαρμογές που μπορούν να γίνουν.

Το πρώτο ζήτημα έχει να κάνει με το θολωτό γεφύρι στις εκβολές του Παρθένη, που βάσει της μελέτης πρέπει να καθαιρεθεί.

«Εξετάζουμε πως θα μπορέσουμε να το διατηρήσουμε», τόνισε και συμπλήρωσε ότι μόλις βελτιωθούν οι καιρικές συνθήκες θα γίνει αποτύπωσή του από τους μηχανικούς. Ο ίδιος εκτιμά ότι από στατική άποψη δεν φαίνεται να αντιμετωπίζει κάποιο θέμα, ενώ εκείνο που πρέπει να εκτιμηθεί είναι η επάρκειά του στην πλημμυρική παροχή.

Το δεύτερο ζήτημα που χρίζει εξέτασης,  αφορά το ύψος του δρόμου που σε κάποια σημεία της διαδρομής από το γεφύρι στο Βαρβάσι προς τις εκβολές του έχει σημαντική διαφορά με τις ιδιοκτησίες (η μεγαλύτερη είναι στα  2,5 μέτρα), θέμα που επίσης μελετάται με πιο εφικτή την εξεύρεση ικανοποιητικής -  όπως είπε - λύσης για εκείνες που βρίσκονται στο δεξιό τμήμα και όχι από την πλευρά της Μαστρολεονάρδου.

«Σ’αυτήν την περίπτωση πληρώνουμε την έλλειψη σχεδίου πόλεως και ρυμοτομικών», σχολίασε ο Δ/ντης της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών.

Θέλοντας πάντως να κάμψει τις αντιδράσεις ιδιοκτητών ανέφερε ότι το ύψος του δρόμου έχει άμεση σχέση με την ομαλή ροή του νερού στον χείμαρρο, ώστε να αποφεύγεται το φαινόμενο των πλημμυρών που τους είχαν πλήξει κατά το παρελθόν.

Επανερχόμενος στο θέμα του γεφυριού ο κ. Παπαλάνης ανέφερε ότι ο βασικός στόχος είναι αφενός να μην γκρεμιστεί, αφετέρου η ασφάλεια της κυκλοφορίας.

Θυμίζουμε πάντως ότι το έργο βάσει του σφιχτού χρονοδιαγράμματος που έχει τεθεί, όντας χρηματοδοτημένο από το ΕΣΠΑ, πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι το Δεκέμβρη του 2015.

Σχετικά Άρθρα