
Κύριε Διευθυντά,
Σε συνέχεια του κολακευτικού αφιερώματος (δεν είναι η πρώτη φορά...) του φίλου μου, όπως ισχυρίζεται, Γ. Σόδη στα καταστήματα mastihashop και στην Ένωση Μαστιχοπαραγωγών Χίου και για την αποκατάσταση της αληθείας έναντι των ψευδών και ανακριβειών που περιλαμβάνονται στο άρθρο του που φιλοξενείται στην ιστοσελίδα σας, σας γνωστοποιώ τα παρακάτω:
- Το μαστιχόνερο (υδατικό εκχύλισμα μαστίχας) είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό προϊόν της Ένωσης Μαστιχοπαραγωγών Χίου και διατίθεται στην αγορά εδώ και τουλάχιστον δέκα χρόνια με σημαντικούς πελάτες στην Ελλάδα και το εξωτερικό κυρίως στον κλάδο της αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής.
- Τα καταστήματα mastihashop αποτελούν στολίδι για τη Χίο και το σημαντικότερο εργαλείο προβολής για τη μαστίχα. Οι δεκάδες διακρίσεις που έχει λάβει η εταιρεία από την ίδρυσή της μέχρι σήμερα είναι τα διαπιστευτήρια της αγοράς και όχι της Ελληνικής Πολιτείας.
- Η MEDITERRA δεν κυνήγησε αλλά αντιθέτως αποδέχθηκε πρόταση από την Aegean (αφού είχαν προηγηθεί επαφές και με άλλες τοπικές επιχειρήσεις) για τοποθέτηση προϊόντων μαστίχας στα αεροπλάνα της για το μήνα Ιούνιο που ήταν αφιερωμένος στη Χίο.
- Η MEDITERRA όχι μόνο δεν είχε κανένα οικονομικό όφελος από τη συμμετοχή της αλλά αντίθετα έβαλε (ή έχασε αν προτιμάτε!) 25.000 € με ομόφωνη απόφαση του Διοικητικού της Συμβουλίου σε αυτή την προωθητική ενέργεια, με μοναδικό γνώμονα την προβολή του νησιού και της μαστίχας. Το ποσό αυτό υποθέτω ότι μπορεί να είναι και μεγαλύτερο από αυτό που δεσμεύουν ετησίως οι αρμόδιοι φορείς του τουρισμού για το φεστιβάλ μαστίχας!
- Ο μεγάλος όγκος των απαιτούμενων προϊόντων (σε ατομικές συσκευασίες) για τις ανάγκες 1.500.000 επιβατών δημιούργησε την ανάγκη σχεδιασμού 6 διαφορετικών προϊόντων εντός 25 ημερών αποκλειστικά για την ενέργεια αυτή. Δόθηκε μεγάλη μάχη με το χρόνο για να το καταφέρουμε και είμαστε υπερήφανοι γι’ αυτό.
- Είναι προφανές ότι λόγω του μεγάλου όγκου, του είδους των προϊόντων, των τεχνικών προδιαγραφών, του ασφυκτικού χρονικού πλαισίου, αλλά και των αρνητικών οικονομικών περιθωρίων οι τοπικές επιχειρήσεις δεν θα μπορούσαν να καλύψουν τις ανάγκες μας οπότε 4 από τα 6 προϊόντα παρήχθησαν εκτός Χίου από Ελληνικές Βιομηχανίες που είναι πιστοί πελάτες της μαστίχας εδώ και χρόνια. Στο σημείο αυτό να προσθέσω ότι τα mastihashop από την ίδρυσή τους και μέχρι σήμερα φιλοξενούν δεκάδες τοπικά προϊόντα όλων των χιώτικων επιχειρήσεων. Τα ράφια των καταστημάτων μας, 14 χρόνια τώρα, αποτέλεσαν και αποτελούν προβολή για τη Χίο και τις τοπικές επιχειρήσεις. Οι ίδιοι το γνωρίζουν καλύτερα από οιοδήποτε άλλο και δεν χρειάζονται αυτόκλητο συνήγορο.
Με εκτίμηση,
Γιάννης Μανδάλας
Δ/νων Σύμβουλος Mediterra
Υ.Γ. 1: Σε κάθε περίπτωση είναι λυπηρό να ασκείται εύκολη και φθηνή κριτική για αποφάσεις που αφορούν σε προβολή και προώθηση, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη το πλαίσιο εντός του οποίου κάθε φορά παίρνονται αυτές (κόστος και χρόνος), με μοναδικό γνώμονα τη συντήρηση μιας τυφλής αντιπαλότητας που θα περίμενε κανείς λόγω των χρόνων που έχουν παρέλθει, αλλά και της δυσμενούς οικονομικής και κοινωνικής συγκυρίας να έχουν αμβλυνθεί σημαντικά.
Υ.Γ. 2: Αγαπητέ Γιώργο, τα καλλυντικά ΚΟΡΡΕΣ φυσικά και είχαν μαστίχα και μαστιχέλαιο. Όλοι μας το γνωρίζουμε αυτό... Άλλωστε η μη καταδίκη σου για συκοφαντική δυσφήμηση εκείνη την περίοδο ποτέ δεν αποτέλεσε δικαίωση ή επιβεβαίωση των τότε σχολίων σου…
































