Χίος, Σάββατο 8 Αυγούστου

Αυτή θα είναι η Μαρίνα της Χίου

7.000 m2 στεγασμένοι χώροι, Ξενοδοχείο, σε πλήρη ανάπτυξη 300 εργαζόμενοι
Δείτε το ΒίντεοΔείτε τις Φωτογραφίες
Δευ, 06/07/2020 - 09:07

Σε ένα νησί που η τοπική οικονομία στηρίζεται εν πολλοίς στο… προσφυγικό, τουλάχιστον την τελευταία πενταετία, που στην προ και μετά κορωνοϊόν εποχή ευτυχώς αντέχουν οι δύο της πυλώνες, ναυτιλία και μαστίχα, είναι είδηση και μάλιστα πρώτης γραμμής, η επένδυση στη μαρίνα, εκτός αυτής του «Ξενία» από τον όμιλο Τσάκου.

Με ψυχή τον Διευθυντή του Ιδρύματος Μ. Τσάκος, Μιχάλη Μπελέγρη, που λόγω και της ειδικότητάς του, ως Πολιτικού Μηχανικού, τρέχει αυτά τα έργα, δόθηκαν στη δημοσιότητα οι πρώτες μακέτες του έργου της μαρίνας στο Καστέλο, που επειδή δεν αφορά το Δημόσιο δεν θα μείνουν ως… τέτοιες, αλλά θα μετουσιωθούν σε έργο.

Ο ίδιος μας έδωσε χρήσιμες πληροφορίες αυτής της επένδυσης, που στην ολοκλήρωσή της θα ξεπεράσει τα 20 εκατ. ευρώ.

Φιλοδοξία της «Μαρίνας Χίου Α.Ε.», όπως είναι η επωνυμία της Εταιρείας που συστάθηκε, είναι καλώς εχόντων των πραγμάτων στο τέλος του 2020 να έχουν εξασφαλιστεί οι σχετικές αδειοδοτήσεις, αφού ως γνωστόν ο κρατικός γραφειοκρατικός οργανισμός, βρίσκεται στον κόσμο του και δεν έχει έχει… άγχος.

Αν οι εργασίες αρχίσουν τον Ιανουάριο του 2021, θα έχουν ολοκληρωθεί σε ένα έτος, δηλαδή στην… Ελλαδάρα που φτιάξαμε, οι αδειοδοτήσεις κρατούν περισσότερο από το ίδιο το έργο! Εννοείται σ’ αυτό θα απασχοληθούν δεκάδες συνεργεία και εκατοντάδες εργαζόμενοι και τα έργα θα γίνονται ταυτόχρονα σε δύο ξεχωριστά σημεία, στη θάλασσα και τη στεριά.

Στη θάλασσα θα ολοκληρωθούν οι εργασίες στις προβλήτες πρόσδεσης, στις σχετικές εκβαθύνσεις κ.λπ. ενώ στη στεριά θα κατασκευαστούν 7.000 τ.μ. στεγασμένοι χώροι, ισόγειοι και ενός ορόφου, με πρόσωπο οι τελευταίοι και στο δρόμο.

Αυτοί θα περιλαμβάνουν πολλούς ελεύθερους χώρους περιπάτου, παιδότοπο, ποδηλατόδρομο, καταστήματα εστίασης, με στόχο η ίδια η μαρίνα εκτός από τα σκάφη, να προσελκύει κόσμο που αναζητεί αναψυχή ποιότητας εκτός κέντρου, καταστήματα σχετικά με τη λειτουργία της ίδιας της μαρίνας καθώς και ξενοδοχείο.

Για να πάρουμε μια τάξη των μεγεθών. Σε ένα χώρο 5000 τ.μ. θα είναι απλωμένα τα καταστήματα, 4000 τ.μ. αυτών θα αφορούν καταστήματα σχετικών με την ίδια τη μαρίνα, 1000 τ.μ. θα αφορούν γραφεία διοίκησης κ.λπ. ενώ το ξενοδοχείο θα καταλαμβάνει έκταση 1300 τ.μ.

Koντολογίς ο χώρος θα θυμίζει περισσότερο μια σύγχρονη πόλη, με αισθητική και ανέσεις και λιγότερο μαρίνα.

Στόχος της «Μαρίνας Χίου Α.Ε» είναι το καλοκαίρι του 2021 να έχει στηθεί ο βασικός σκελετός των κτηρίων, ώστε από τον Σεπτέμβριο και μετά να μπορεί να γίνει προενοικίαση των χώρων, με πολύ προνομιακές τιμές.

Όσον αφορά το ζήτημα των εργασιών συντήρησης κ.λπ. στο χώρο της μαρίνας, όπως μας ενημέρωσε ο Μιχάλης Μπελέγρης, αυτές αποκλείστηκαν, επειδή η «Μαρίνα Χίου Α.Ε.» δεν θέλει να δημιουργηθεί η παραμικρή όχληση στην περιοχή, πόσω μάλλον που γειτνιάζει με το Νοσοκομείο. Συνεπώς η μαρίνα, ως… μαρίνα, μόνο θα φιλοξενεί σκάφη, χωρίς να παρέχει υπηρεσίες επισκευών ή συντήρησης.

Στόχος του ομίλου Τσάκου, δεν είναι μόνο να γίνει μια μαρίνα, διευκρίνισε, μάλλον περιττά ο Μιχάλης Μπελέγρης, αλλά να φτιαχτεί μια πρότυπη μονάδα αναψυχής και υπηρεσιών, σε χώρους που σε πλήρη ανάπτυξη -και αυτό είναι το βασικότερο- θα απασχολεί μόνιμα 300 περίπου εργαζόμενους!

 

 

Σχετικά Άρθρα

Σάβ, 08/08/2020 - 17:32

Τις εργοδοτικές ασφαλιστικές εισφορές των ναυτικών, που δεν τελούν σε καθεστώς αναστολής της σύμβασης εργασίας, καλύπτει κατά 100% για ένα τρίμηνο και αναδρομικά από 1η Ιουλίου έως και 30 Σεπτεμβρίου ο κρατικός προϋπολογισμός, σύμφωνα με ΚΥΑ των υπουργών Εργασίας και Ναυτιλίας.

Η ρύθμιση εντάσσεται στα επιπρόσθετα μέτρα στήριξης εργαζομένων και εργοδοτών που ψηφίστηκαν πρόσφατα στο πλαίσιο αντιμετώπισης των συνεπειών από την πανδημία του κορονοϊού. Σύμφωνα με το νόμο 4714 άρθρο 123 της ρύθμισης οι εργοδοτικές ασφαλιστικές εισφορές για τις επιχειρήσεις-εργοδότες που δραστηριοποιούνται στους κλάδους των αεροπορικών και ακτοπλοϊκών μεταφορών βάσει ΚΑΔ, καταβάλλονται από τον Κρατικό Προϋπολογισμό για το χρονικό διάστημα από 1.7.2020 έως 30.09.2020

Η ρύθμιση της κάλυψης των εργοδοτικών εισφορών δεν εφαρμόζεται σε συμβάσεις ναυτολόγησης οι οποίες κατά το ανωτέρω διάστημα -δηλαδή κατά το τρίμηνο Ιούλιος/Σεπτέμβριος- είναι σε αναστολή.

Για την υπαγωγή στη ρύθμιση και για την επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών πρέπει να υπάρχει ενεργό ναυτολόγιο ή κατάσταση πληρώματος του ν. 2575/1998 (Α΄ 23) και τα πλοία να μην τελούν σε παροπλισμό ή αργία.

Στο άρθρο 124 του Ν. 4714/2020 προβλέπεται ότι οι ακτοπλοϊκές μεταφορές που πλήττονται σημαντικά βάσει ΚΑΔ που ορίζονται από το υπουργείο Οικονομικών, μπορούν να παρατείνουν την αναστολή συμβάσεων εργασίας των εργαζομένων τους, που έχουν ήδη τεθεί σε αναστολή ή να θέτουν για πρώτη φορά σε αναστολή συμβάσεις εργασίας μέρους ή του συνόλου των εργαζομένων τους, που έχουν προσληφθεί έως και τη δημοσίευση του παρόντος, για τους μήνες Αύγουστο και Σεπτέμβριο 2020, κατ' ανώτατο χρονικό διάστημα έως τριάντα (30) ημερών ανά μήνα και πάντως όχι πέραν της 30ής.09.2020.

Οι εργαζόμενοι των οποίων οι συμβάσεις εργασίας τελούν σε αναστολή, είναι δικαιούχοι της αποζημίωσης ειδικού σκοπού ύψους 534 ευρώ ανά μήνα, και παρέχεται πλήρης ασφαλιστική κάλυψη επί του ονομαστικού τους μισθού.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ