
Δεν έχουν ακόμα εγκαινιάσει την νέα Αίθουσα του Αεροδρομίου Χόυ και γίνονται ρεζίλι.
Σε μια πρωτοφανή προσπάθεια αυτοκαταστροφής αυτή η Κυβέρνηση συνεχίζει να βάζει αυτογκόλ!
Τα υπόλοιπα στην ανακοίνωση του Συλλόγου Ενοικιαζομένων δωματίων κ.λπ. που ακολουθεί:
Η ανακατασκευή της αίθουσας των αναχωρήσεων του αεροδρομίου είναι γεγονός από πέρσι και αναμένουμε και την αίθουσα των αφίξεων να παραδοθεί σε λειτουργία. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του 2023 πάνω από 270000 επιβάτες διακινήθηκαν.
Η τρέχουσα εμπειρία για τους ταξιδιώτες που είναι να αναχωρήσουν από την Χίο είναι να κάνουν check in όπως μπαίνουμε μέσα στο κτίριο στον πρώτο χώρο ή εάν έχουν ήδη κάνει να περιμένουν εντός ή εκτός του κτιρίου μέχρι να ανοίξει η πόρτα για να περάσουν από τον έλεγχο της αστυνομίας και να περιμένουν στον δεύτερο χώρο μέχρι να βγουν έξω από το κτίριο για να προσεγγίσουν το αεροπλάνο.
Μετρώντας κανείς τα καθίσματα που υπάρχουν στον εσωτερικό χώρο του πρώτου χώρου είναι 30 και άλλα 10 απέξω. Μία πτήση για Αθήνα ή Θεσσαλονίκη όταν το αεροπλάνο είναι γεμάτο χωράει 72 επιβάτες με την μία εταιρεία και 76 με την άλλη. Οπότε οι τουλάχιστον 32, με μία πτήση σε αναμονή, πρέπει να περιμένουν όρθιοι… ενώ εάν υπάρχουν ταυτόχρονα 2 πτήσεις, που συμβαίνει, έχουμε 108 άτομα όρθιους. Στα 148 άτομα έχεις ανθρώπους όλων των ηλικιών. Οι νέοι άνθρωποι μπορούν να στέκονται διότι έχουν τις αντοχές αλλά όσοι ανήκουν στην τρίτη ηλικία, μητέρες με μωρά ή άτομα με ειδικές ανάγκες επιβάλλεται να κάθονται.
Τα υπάρχοντα καθίσματα δεν επαρκούν να εξυπηρετήσουν την τρέχουσα κατάσταση. Δεν θα έπρεπε να υπάρχει σχεδιασμός για περισσότερα καθίσματα; Και όταν υπάρχει καθυστέρηση στην άφιξη του αεροσκάφους για διαφόρους λόγους η ταλαιπωρία της αναμονής μεγαλώνει…
Εν τωμεταξύ η μυρωδιά στον εξωτερικό χώρο δεν είναι και η καλύτερη όπως συνέβαινε και πέρσι λόγω της κοντινής απόστασης με τον βιολογικό.
Μάλιστα όταν ο προϋπολογισμός του έργου είναι 11,92εκατομμύρια € για την ανακατασκευή του κτιρίου αλγεινή εντύπωση προκαλεί η εμφάνιση κάποιων σκουριασμένων καθισμάτων στον εξωτερικό χώρο.
Σε μελλοντικό χρόνο, το καλοκαίρι του 2027, εφόσον ολοκληρωθούν οι εργασίες στον διάδρομο σύμφωνα με την νέα παράταση που έχει αναφερθεί για τέλη Δεκεμβρίου του 2026, το καλό σενάριο είναι να υποδεχθούμε και επιβάτες που θα έρθουν απευθείας από το εξωτερικό όπου τα αεροπλάνα έχουν χωρητικότητα 180 θέσεων αλλά μόλις 40 καθίσματα υπάρχουν πριν περάσουν τον έλεγχο.. Γίνεται λοιπόν κατανοητό πόσο σημαντικό μελλοντικά είναι να αυξηθούν οι κτιριακές υποδομές του αεροδρομίου της Χίου με το να ολοκληρωθούν οι απαλλοτριώσεις. Το υφιστάμενο κτίριο δεν ξεπερνά τα 1673τ.μ ενώ για παράδειγμα της Σάμου υπερβαίνει τα 9600τ.μ.
Το ίδιο θέμα με την έλλειψη καθισμάτων ισχύει και στο λιμάνι τόσο για την αναμονή των ταξιδιωτών για τα επιβατηγά πλοία με προορισμό προς Πειραιά το οποίο αντιμετωπίζεται από την ύπαρξη των καφετεριών και εστιατορίων όσο και στον χώρο του τελωνείου όπου οι τούρκοι επισκέπτες που μας επισκέπτονται ξανά και ξανά έχουν συνηθίσει με όλες τις καιρικές συνθήκες να περιμένουν υπομονετικά. Εκεί να αναφερθεί ότι υπάρχουν μόνιμα σε μία γωνία πολλά σκουριασμένα καθίσματα. Θα πρέπει να περιμένουν άλλα κατ’ εκτίμηση 2,5 χρόνια σύμφωνα με το τι έχει ανακοινωθεί επίσημα περί ολοκλήρωσης του έργου της ανακατασκευής των 2 υφιστάμενων κτιρίων (νυν κτίριο που λειτουργεί και κτίριο παλιάς ιχθυόσκαλας)….
Να αναφερθούμε επίσης ότι η Ryanair συνδέει με αρχική τιμή κρατηθείτε…..στα 15€ την Αθήνα με την Λήμνο, όπως φαίνεται στην εικόνα από την επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας, ενώ οι τρέχουσες τιμές όταν ταξιδεύουμε αεροπορικώς από Χίο προς Αθήνα και εναλλάξ δεν συγκρίνονται...
Μελλοντικά εάν μπουν και άλλες εταιρείες, όταν μεγαλώσει ο διάδρομος, όπως συμβαίνει στην Λήμνο, στην Κέρκυρα, στην Σαντορίνη, στα Χανιά ή άλλους εγχώριους προορισμούς όπου πετάνε και μή ελληνικές εταιρείες από το αεροδρόμιο της Αθήνας ‘Ελευθέριου Βενιζέλου’ θα υπάρξει ανταγωνισμός στις τιμές που θα είναι προς όφελος του καταναλωτή.
Όλα τα παραπάνω είναι συνοπτικές διαπιστώσεις για να κατανοήσει ο κάθε χιώτης φορολογούμενος που κάνει χρήση των πυλών εισόδου ότι απαιτούνται δραστικές διορθώσεις οι οποίες θα είναι προς όφελος του και θα πρέπει να τις λάβουν υπόψη οι υπεύθυνοι και φυσικά με την αναφορά του παραδείγματος του εισιτηρίου των μόλις 15€ για Λήμνο να γίνει συνειδητοποίηση για άλλη μία φορά το πόσο σημαντικό είναι να ολοκληρωθούν οι εργασίες του διαδρόμου το ταχύτερο δυνατόν για πολλούς λόγους που κάθε νοήμων άνθρωπος καταλαβαίνει και δεν χρειάζεται να γίνει ανάλυση.
Κλείνοντας παραθέτουμε πληροφορίες από τις αεροπορικές εταιρείες που πετούν στα αεροδρόμια της Σάμου και της Μυτιλήνης (ενώ η Χίος κρατάει γερά τα πρωτεία εδώ και χρόνια με σχεδόν μηδενικές αφίξεις).
ΣΑΜΟΣ
ΜΥΤΙΛΗΝΗ
Εκ μέρους του Δ.Σ
Γιώργος Μυλωνάδης
Πρόεδρος Συλλόγου Ε.Ε.Δ.Δ &Τ.Ε.Κ Χίου ο ‘ΟΜΗΡΟΣ’