
Την κερδοφόρα πορεία της θα συνεχίσει η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων, παρά την υψηλή μεταβλητότητα, εκτιμά η Euronav στην παρουσίαση των τριμηνιαίων οικονομικών της αποτελεσμάτων.
Στην ανακοίνωση τονίζεται ότι εποχικοί παράγοντες, όπως η συντήρηση διυλιστηρίων και η μειωμένη ζήτηση για ενέργεια, οδηγούν σε μείωση των διά θαλάσσης όγκων το Q2 και το Q3, ωστόσο φέτος ο αντίκτυπος είναι μικρότερος από τα προηγούμενα χρόνια.
Σε ό,τι αφορά τη ζήτηση πετρελαίου, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας εκτιμά ότι το 2023 θα καταγραφεί αύξηση 2,5 εκατ. βαρελιών/ημέρα. Αξίζει να σημειωθούν η αιφνιδιαστική ανακοίνωση του ΟPEC+ περί περαιτέρω μείωσης της προσφοράς έως και 1,6 εκατ. βαρέλια ανά ημέρα μέχρι το τέλος του 2024 και η δέσμευση της Σαουδικής Αραβίας να μειώσει εθελοντικά την παραγωγή έως και 1 εκατ. βαρέλια ανά μήνα. Οι περικοπές επικεντρώνονται ειδικά στις εξαγωγικές χώρες της Μέσης Ανατολής και, ως εκ τούτου, θα αποτελέσουν σαφή «πονοκέφαλο» για τους διαχειριστές δεξαμενόπλοιων, ιδίως των VLCCs, σημειώνει η Euronav.
Πάντως, θα πρέπει να ληφθούν υπόψη ορισμένες παράμετροι που συνθέτουν ένα διαφορετικό σκηνικό. Η παραγωγή των χωρών που δεν συμμετέχουν στον OPEC συνεχίζει να εκπλήσσει ευχάριστα, με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας να εκτιμά επιπρόσθετη προσφορά ύψους 1,9 εκατ. βαρελιών/ημέρα. ΗΠΑ, Νορβηγία, Καναδάς, Βραζιλία και Γουιάνα αποτελούν τους κύριους οδηγούς της ανόδου, η οποία θα παράσχει στήριξη στα τονομίλια, καθώς η ζήτηση επικεντρώνεται στην Άπω Ανατολή. Την ίδια ώρα, οι χώρες του OPEC που δεν συμμετέχουν στις περικοπές της παραγωγής του OPEC+, όπως η Βενεζουέλα, η Νιγηρία και το Ιράν, καταγράφουν σταθερή παραγωγή και εξαγωγές. Οι ρωσικές εξαγωγές παραμένουν στα ίδια σχεδόν επίπεδα με αυτά του 2022.
Στο μέτωπο της προσφοράς, κατεγράφη άνοδος των παραγγελιών δεξαμενόπλοιων το β’ τρίμηνο, με το ενδιαφέρον να εστιάζεται στα μικρότερα δεξαμενόπλοια. Τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 15 Suezmaxes, με το ποσοστό του orderbook προς τον στόλο να φτάνει στο 5%. Ακόμη, μετά από μια «ξηρασία» σχεδόν ενός έτους παραγγέλθηκαν τα πρώτα τέσσερα VLCCs (1,6% το ποσοστό του orderbook προς τον στόλο). Με δεδομένα τα καλά επίπεδα ναύλων, δεν προκαλεί εντύπωση ότι δεν διαλύθηκε κανένα VLCC ή Suezmax για δεύτερο διαδοχικό τρίμηνο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, τον περασμένο Μάρτιο, η Εuronav πούλησε το «Νautica», προκειμένου να μεταφερθεί ασφαλώς το πετρέλαιο από το «FSO Safer», συμβάλλοντας έτσι στις προσπάθειες των Ηνωμένων Εθνών να αποφευχθεί μια περιβαλλοντική καταστροφή στην Ερυθρά Θάλασσα. Τέλος, η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης εταιρεία εξασφάλισε δάνειο συνδεδεμένο με τη βιωσιμότητα, ύψους $190,5 εκατ., για τα τέσσερα νεότευκτα δεξαμενόπλοια.
Πηγή: naftikachronika.gr





































