Χίος, Τρίτη 21 Ιανουαρίου

H δουλειά του τμήματος δημοσιογραφίας του ΙΕΚ Χίου

Δείτε το ΒίντεοΔείτε τις Φωτογραφίες
Τετ, 11/12/2019 - 17:37

Το πρώτο τους ρεπορτάζ πραγματοποίησαν οι σπουδαστές δημοσιογραφίας σε συνεργασία με τους σπουδαστές της Φωτογραφίας, του Δ.ΙΕΚ Χίου.

Το Δ.Ι.Ε.Κ Χίου είναι μια μεταλυκειακή δομή ” Δια Βίου Μάθησης ” που ιδρύθηκε το 1996 και στεγάζεται στο 1ο Γενικό Λύκειο, στην περιοχή Χριστός Βαρβασίου. Σήμερα, έχει 13 ειδικότητες κατάρτισης που η επιλογή τους και εφέτος, έγινε σύμφωνα, με την ζήτηση που υπάρχει στην αγορά εργασίας. Η φοίτηση είναι δωρεάν, διετούς διάρκειας, ενώ το ωράριο είναι απογευματινό, για να εξυπηρετεί και όσους ήδη εργάζονται. 

Τους «πιάσαμε» επί το έργον…

Μια δημοσιογραφική «εισβολή» σε κάποια από τα πολλά τμήματα του ΙΕΚ της Χίου, πραγματοποίησαν το τμήμα της δημοσιογραφίας και της φωτογραφίας το απόγευμα της περασμένης Πέμπτης μαζί με τους εκπαιδευτές τους τον δημοσιογράφο κ. Τζούμα και τον φωτογράφο κ. Βούλγαρη, με σκοπό την καταγραφή αντιδράσεων κυρίως των σπουδαστών από την ξαφνική αυτή επίσκεψη κατά την ώρα του μαθήματος. Προς το παρόν τρεις ήταν οι ειδικότητες που επισκέφτηκαν: της αισθητικής και μακιγιάζ, της κομμωτικής και των βρεφονηπιοκόμων. Βέβαια στην αρχή αντάλλαξαν μεταξύ τους σκέψεις και ιδέες για το πως θα συνεργαστούν καλύτερα τα δύο τμήματα για να έχουν ένα καλό αποτέλεσμα, ενώ αργότερα οι σπουδαστές της φωτογραφίας αναφέρθηκαν στην αγάπη τους για τη φακό κι έκαναν γνωστό ότι κάποιοι ήταν ήδη επαγγελματίες φωτογράφοι, αλλά ήθελαν να μάθουν περισσότερα για την τέχνη της φωτογραφίας.

«…σίγουρα η μηχανή τραβάει με ακρίβεια και λεπτομέρεια σε σχέση με το κινητό τηλέφωνο…»

 

«…μια καλή φωτογραφία μπορεί να είναι καλύτερη από ένα βίντεο… άλλη είναι η ματιά του φωτογράφου κι άλλη του εικονολήπτη…».

«…είτε από χόμπι, είτε όχι είναι πολύ σημαντική η γνώση της φωτογραφίας!».

Με αυτές να είναι μερικές από τις δηλώσεις τους, ξεκίνησαν μαζί για να επισκεφτούν το πρώτο τμήμα. Και σε αυτό αλλά και στα υπόλοιπα τμήματα, αυτό που είδαν αρχικά ήταν βλέμματα έκπληκτα και κάποια διστακτικά χαμόγελα από την απρόσμενη έφοδό τους, όμως η αμηχανία ξεπεράστηκε γρήγορα κι η κατάσταση αντιμετωπίστηκε όπως ήταν αναμενόμενο με χιούμορ, καλή διάθεση και ενδιαφέρουσες ανταλλαγές απόψεων. Στο τμήμα της αισθητικής και μακιγιάζ «έπιασαν» τους σπουδαστές μαζί με την καθηγήτριά τους Θέκλα Αργυρούδη επί το έργον… Το θέμα της ημέρας ήταν το μακιγιάζ μπαλέτου. Μετά τις πρώτες συστάσεις και τις αναφορές για τους λόγους που επέλεξαν το συγκεκριμένο αντικείμενο σπουδών, αλλά  και την ενημέρωση σχετικά με τα υλικά που χρησιμοποιούνται τόσο στην αισθητική όσο και στο μακιγιάζ, σκέφτηκαν ότι θα ήταν καλύτερο να τους αφήσουν για λίγο να δουλέψουν…, με την υπόσχεση ότι θα επιστρέψουν για να δούν ολοκληρωμένο πλέον αυτό το ιδιαίτερο κι εντυπωσιακό μακιγιάζ.

 

Επόμενο ήταν το τμήμα της κομμωτικής τέχνης. Κι εδώ η ίδια όρεξη και το ίδιο πάθος από την ομάδα της κ. Πάτρα Μονιού. Τα παιδιά έκαναν πρακτική εξάσκηση είτε  πάνω σε κούκλες είτε το ένα στο άλλο… Σημαντικό είναι ν’ αναφέρουμε, ότι τόσο στην ειδικότητα της αισθητικής και του μακιγιάζ, όσο και στην ειδικότητα της κομμωτικής, παρέχονται δωρεάν υπηρεσίες στο κοινό μέσα στα πλαίσια των μαθημάτων. Σε αυτό το τμήμα ο μοναδικός άντρας σπουδαστής τους, είπε ότι αν και δεν θα ακολουθήσει το επάγγελμα του κομμωτή, τον ενδιαφέρει η τέχνη γι’ αυτό και παρακολουθεί τα μαθήματα.

Σχετικά Άρθρα

Ανακοίνωση του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χίου
Τρί, 21/01/2020 - 18:09

 

 

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Δασκάλων & Νηπιαγωγών Χίου καταδικάζει την πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας να εξισώσει τα πτυχία των πανεπιστημίων με τους τίτλους των κολλεγίων και να εφαρμόσει τριετή αποκλεισμό από τους διορισμούς στους εκπαιδευτικούς που παραιτούνται ή δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία.

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΩΝ ΠΤΥΧΙΩΝ ΜΑΣ!

Εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης τόσο για τον απαξιωτικό για το δημόσιο διάλογο τρόπο με τον οποίο το Υπουργείο προχωρά σε ρυθμίσεις που αλλάζουν δραματικά το τοπίο στη δημόσια εκπαίδευση, όσο (και κυρίως γι’ αυτό) για τον πυρήνα των ρυθμίσεων αυτών.

Η κυβέρνηση (με το άρθρο 50 του υπό ψήφιση νομοσχεδίου και σε συνέχεια ανάλογων νομοθετικών ρυθμίσεων προηγούμενων ετών και κυρίως του ν.4635/ 30-10-2019 «Επενδύω στην Ελλάδα και άλλες διατάξεις»), με πρόσχημα την ανάγκη προσαρμογής της Ελλάδας στην κοινοτική οδηγία 2005/36 (με επιλεκτική ευαισθησία ως προς την προσαρμογή στο κοινοτικό δίκαιο, αφού δεν την επιδεικνύει και για την οδηγία 70 του 1999 που θα οδηγούσε σε εξίσωση δικαιωμάτων μονίμων-αναπληρωτών και θα άνοιγε την πόρτα στην πραγματοποίηση όλων των διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση) προχωρά στην ολέθρια για τη δημόσια εκπαίδευση κίνηση υποβάθμισης του κύρους των πανεπιστημιακών πτυχίων και την εξίσωσή τους με τους τίτλους κολλεγίων. Είναι τραγικό να ανοίγει ο δρόμος για την είσοδο στην εκπαίδευση των αποφοίτων μεταδευτεροβάθμιων σχολών (κολλέγια) την ίδια στιγμή που από την προκήρυξη της ειδικής αγωγής και από ότι φαίνεται και της γενικής αποκλείστηκαν οι συνάδελφοί μας απόφοιτοι των 2ετών Παιδαγωγικών Ακαδημιών και Σχολών Νηπιαγωγών οι οποίοι, όχι με δική τους υπαιτιότητα αλλά της πολιτείας, δεν κατέχουν τίτλο εξομοίωσης. Αποκλείονται, δηλαδή, εκπαιδευτικοί οι οποίοι διαθέτουν και τα ακαδημαϊκά προσόντα και την παιδαγωγική επάρκεια και εργάζονται ήδη ως αναπληρωτές στη δημόσια εκπαίδευση ενώ πολλοί από αυτούς έχουν ήδη δώσει επιτυχημένες εξετάσεις σε διαγωνισμούς του Α.Σ.Ε.Π.

Η εξίσωση αυτή των τίτλων των κολλεγίων με τους τίτλους Ανώτατης Εκπαίδευσης δεν αποτελεί υποχρέωση προσαρμογής της Ελλάδας στην κοινοτική οδηγία, αφού η σχετική ειδοποιητική επιστολή της Ε.Ε. αναφέρεται κυρίως στις χρονοβόρες διαδικασίες του ΔΟΑΤΑΠ, αλλά πολιτική απόφαση που εκχωρεί σημαντικό κομμάτι των αρμοδιοτήτων της χώρας που ουδέποτε εκχωρήθηκαν ούτε καν με τη συνθήκη της Λισσαβόνας.

Δεν δεχόμαστε σε καμία περίπτωση και θα αντιπαλέψουμε σθεναρά την υποβάθμιση του κύρους των πανεπιστημιακών πτυχίων.

Δεν δεχόμαστε, επίσης, τις τιμωρητικές διατάξεις που εισάγονται με το άρθρο 58 για τον τριετή αποκλεισμό από τους διορισμούς στους εκπαιδευτικούς που παραιτούνται ή δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία. Όταν δεν έχουν πραγματοποιηθεί διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών τα τελευταία δέκα χρόνια, για να αρνηθεί ένας εκπαιδευτικός, που επί σειρά ετών καταταλαιπωρείται ως αναπληρωτής, διορισμό, είναι προφανές ότι θα έχει πάρα πολύ σοβαρούς λόγους ώστε να το πράξει. Κι έρχεται η πολιτεία, που για χρόνια τον τιμωρεί με αδιοριστία και τον τιμωρεί ξανά με τριετή αποκλεισμό του από τους πίνακες, τόσο της γενικής όσο και της ειδικής αγωγής.

Είναι, επίσης, φανερό ότι η ρύθμιση αυτή θα οδηγήσει σε ανάλογη τιμωρία και για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς οι οποίοι έχουν ήδη τύχει της απαξίωσης της προϋπηρεσίας τους, από την προηγούμενη κυβέρνηση, με τον νόμο 4589/19 και καλούνται να προσφέρουν υπηρεσίες σε απομακρυσμένες περιοχές πληρώνοντας παράλογα ενοίκια και με υψηλό κόστος μετακινήσεων. Ως κλάδος είχαμε πετύχει την απάλειψη των τιμωρητικών διατάξεων στο παρελθόν. Θα είναι ολέθριο αν συμβεί κάτι τέτοιο, όταν αυτό που πρέπει να γίνει είναι το να δοθούν κίνητρα ώστε να υπηρετούν οι εκπαιδευτικοί σε δυσπρόσιτες περιοχές (κάτι που η υφυπουργός ανέφερε στη συνάντησή μας ότι θα γίνει) και να αλλάξει ο νόμος για διορισμούς και προσλήψεις, που έχουμε καταδικάσει, με υιοθέτηση του κυρίαρχου αιτήματος του κλάδου για τον μόνιμο διορισμό όλων των εκπαιδευτικών που έχει ανάγκη η δημόσια εκπαίδευση (με βάση τις θέσεις του κλάδου για τη δομή της ) με την αναγνώριση του συνόλου της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών εκπαιδευτικών (κυρίαρχο κριτήριο η προϋπηρεσία).

ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΑΜΕΣΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΙΜΑΧΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ!

Ταυτόχρονα συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε για μόνιμος διορισμός όλων των εκπαιδευτικών που έχει ανάγκη η δημόσια εκπαίδευση με βάση τις θέσεις του κλάδου για την εκπαίδευση, εξίσωση των δικαιωμάτων των αναπληρωτών με των μόνιμων εκπαιδευτικών, χρηματοδότηση και κτηριακές υποδομές που θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες των μαθητών, καθολική εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης, καμία τιμωρητική αξιολόγηση-χειραγώγηση για την οποία συνεχώς γίνεται λόγος από τον πρόεδρο του Ι.Ε.Π., επαναφορά της 35ετίας στις συντάξεις των εκπαιδευτικών, επιμόρφωση, μισθολογική αναβάθμιση…)

Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν δυναμικά στις κινητοποιήσεις για να ανατρέψουμε τις αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις.

Τους καλούμε, επίσης, να συμμετέχουν μαζικά στις διαδικασίες Γενικών Συνελεύσεων που θα ακολουθήσουν, ώστε να οργανώσουμε τη δράση μας στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.