
Μπορεί φέτος τα άριστα γραπτά των υποψηφίων της Χίου, που συμμετείχαν στις εξετάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, να είναι λιγότερα από τον πανελλαδικό μέσο όρο, αλλά η Δ/ντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χίου, Ευτυχία Βλυσίδου, αναλύοντας τα δεδομένα εκτιμά ότι τα ποιοτικά χαρακτηριστικά επιτρέπουν αισιοδοξία για επιτυχόντες σε καλές σχολές διότι υπάρχει μια διευρυμένη ομάδα γραπτών που βαθμολογήθηκαν από 15 έως 18. Σε επίπεδο σχολείων οι καλύτερες επιδόσεις υποψηφίων καταγράφονται και φέτος στο Γενικό Λύκειο Βροντάδου, καλές επιδόσεις είχαμε και στο Μουσικό, ενώ τα τρία σχολεία της πόλης – 1ο, 2ο και 3ο ΓΕΛ – είχαν μικρό αριθμό άριστων γραπτών.
Όπως εξήγησε, δεδομένης και της προδήλωσης που ακούστηκε από ειδικούς εκπαίδευσης από την Αθήνα ότι αναμένεται μείωση των βάσεων το να έχουν πιάσει πάνω από 15.000 αρκετά παιδιά δεν τα αποκλείει ακόμη – κάποια από αυτά και από τους στόχους τους.
«Δεν είναι πια αυτοσκοπός τα 19.000 μόρια για να πούμε ότι αξίζει και είχαμε επιτυχίες», ανέφερε η κα Βλυσίδου, συνιστώντας προσοχή στην συμπλήρωση του μηχανογραφικού, η υποβολή του οποίου πρέπει να γίνει μέχρι τις 19 Ιουλίου.
«Να δηλώσουν αυτό που θέλουν, να μην φοβηθούν αν είναι κάτω από τις περσινές βάσεις γιατί δεν ξέρουμε που θα κινηθούν οι βάσεις. Δώσανε έναν αγώνα με αξιοπρέπεια και μπράβο τους. Τα παιδιά τα οποία δεν θα πετύχουν να είναι πολύ λογικές οι επιλογές τους, να μην στραφούν σε λύσεις που θα ξοδέψουν χρόνο και χρήματα και δεν θα τους φέρουν αποτέλεσμα», ανέφερε η κα Βλυσίδου.
Όσον αφορά τα αποτελέσματα των ΕΠΑΛ η Δ/ντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ανέφερε ότι υπήρξαν άριστα γραπτά σε μαθήματα ειδικότητας, ενώ ανεβαίνουν και οι βαθμοί – συγκριτικά με προηγούμενα χρόνια στο μάθημα της έκθεσης.
Ακολουθούν αναλυτικά τα στοιχεία που μας παρουσίασε:
ΕΠΑΛ
Στα Μαθηματικά η συντριπτική πλειοψηφία των γραπτών κινήθηκε ανάμεσα στο 0 με το 12, ενώ 4,5% ήταν τα άριστα γραπτά
Σημαντικό ποσοστό (μεγαλύτερο από πέρσι) άριστων γραπτών είχαμε στα μαθήματα ειδικότητας (ναυτικά μαθήματα, αρχιτεκτονικό σχέδιο, οικοδομική και στα οικονομικά ΑΟΔ και ΑΟΘ, που αγγίζει το 16,7%), που σημαίνει – όπως είπε η κα Βλυσίδου - ότι από τα ΕΠΑΛ θα έχουμε επιτυχίες (πάλι) κυρίως όσον αφορά τις ναυτικές σχολές και τα οικονομικά τμήματα.
Για πρώτη φορά φαίνεται αυξητική τάση στο μάθημα της έκθεσης και συγκεκριμένα 16,8% έγραψε πάνω από 15 στην έκθεση, που δείχνει – όπως είπε- μια τάση ότι ανεβαίνει ποιοτικά η εκπαίδευση των μαθητών.
Άριστα γραπτά υπήρξαν στο εσπερινό ΕΠΑΛ, στο ΕΠΑΛ Βροντάδου και στο 1ο ΕΠΑΛ.
Γενικά Λύκεια
Η πλειοψηφία των μαθητών στα σχολεία της πόλης και στον Βροντάδο κινήθηκαν σε βαθμούς μεταξύ 12,1 – 18 με μια αυξητική τάση να έχουν γραπτά από 15,1 – 18 (μεσαία και καλή επίδοση).
Τα πιο θετικά ποιοτικά χαρακτηριστικά τα έχει το ΓΕΛ Βροντάδου όπως και πέρσι, ενώ καλά κινήθηκε και το Μουσικό.
ΓΕΛ Βροντάδου
Στην έκθεση 19 γραπτά βαθμολογήθηκαν από 12 έως 15 και 19 από 15,1 έως 18 (δηλαδή σχεδόν το σύνολο των μαθητών)
Στα μαθηματικά το σχολείο κινήθηκε πιο χαμηλά, στη χημεία είχαμε 8 άριστα γραπτά, στην πληροφορική 3, στα λατινικά 6, στην ιστορία δεν είχαμε άριστο, στις ΑΟΘ 10 άριστα γραπτά, στη Βιολογία 2 και στη φυσική 4.
Τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του ΓΕΛ Καλαμωτής είναι σχετικά χαμηλά, (κινήθηκαν στο 12)
Το ΓΕΛ Καρδαμύλων, όπως είπε, έχει ποιοτικά χαρακτηριστικά από 15 έως 18 και ειδικότερα στην έκθεση από 12 έως 18
Το Εσπερινό γυμνάσιο και τα Ψαρα κινήθηκαν από το 0 μέχρι το 12
Στο Μουσικό 4 μαθητές έγραψαν στην έκθεση από 15 έως 18. Στο Μουσικό – όπως είπε- έχουμε μια διασπορά γραπτών καλή από 12 έως 15. Εξαρτάται τι θα κάνουν τα παιδιά στην αρμονία και στο ειδικό μάθημα.
Και η Βολισσός έχει καλή διασπορά σε γραπτά.
Όσον αφορά τα 1ο , 2ο και 3ο ΓΕΛ έχουμε από 0 έως 18. Τα άριστα γραπτά και στα τρία λύκεια είναι περιορισμένα.
Καλύτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά από τα τρία λύκεια της πόλης παρουσιάζει το 3ο ΓΕΛ.
Στο 1ο ΓΕΛ έχουμε τη μια μοναδική περίπτωση στη Χίο, με το ένα γραπτό στην έκθεση που είναι πάνω από 18 . Στα μαθηματικά υπάρχει από ένα άριστο γραπτό σε 1ο και 3ο ΓΕΛ, 5 γραπτά είναι άριστα στη Χημεία στο 1ο ΓΕΛ, 4 στη φυσική, 3 στη Βιολογία, 12 στα λατινικά, 6 ΑΟΘ και 3 στα αρχαια ελληνικά.
Ένα ποσοστό πάνω από 30% των γραπτών είναι στην κλίμακα βαθμολογίας 0 – 15








































