Χίος, Δευτέρα 13 Ιουλίου

Στη Σλοβακία μαθητές και καθηγητές του 2ου Γυμνασίου

Στο πλαίσιο του του προγράμματος Erasmus+
Δείτε τις Φωτογραφίες
Τετ, 04/03/2020 - 11:05

 

Μαθητές και καθηγητές του 2ου Γυμνασίου Χίου συμμετείχαν στη δεύτερη κινητικότητα του προγράμματος Erasmus+ με τίτλο «Listen aνd Respect» (2019-1-CZ01-KA229-06116), με θέμα τις μαθητικές κοινότητες και τη λειτουργία τους, που πραγματοποιήθηκε στο Ζβόλεν της Σλοβακίας από 9 μέχρι 15 Φεβρουαρίου 2020.

Στο πρόγραμμα παίρνουν μέρος εκτός από το 2ο Γυμνάσιο Χίου άλλα τέσσερα σχολεία. Συγκεκριμένα το Fakultni Zakladni Skola από το Ούστι Ναντ Λάμπεμ της Τσεχίας (που είναι και ο βασικός συντονιστής), το Instituto di Istruzione Superiore “G. La Pira” από το Ποζάλο της Σικελίας, το Centrul Scolar de Educatie Incluziva Bonitas από την Οραντέα της Ρουμανίας και το Zakladna Skola Namestie Mladeze από το Ζβόλεν της Σλοβακίας.

Έχει προηγηθεί μια ακόμα κινητικότητα μαθητών και καθηγητών στο Ούστι ναντ Λάμπεμ με θέμα: « Politics – School Parliaments» και ένα σεμινάριο για τους συντονιστές και διευθυντές των σχολείων εταίρων στη Πράγα, που διοργανώθηκε από το Skola pro Demokracii με θέμα: «How to choose class representatives and make a good team».

Το θέμα του προγράμματος έχει σχέση με τις μαθητικές κοινότητες και τη λειτουργία τους.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης στο Ζβόλεν, οι μαθητές του 2ου Γυμνασίου παρουσίασαν εργασίες σχετικές με το πολιτικό σύστημα της Ελλάδας, τον κανονισμό και τη λειτουργία των μαθητικών κοινοτήτων, καθώς και τα αποτελέσματα και τις προτάσεις που προέκυψαν από έρευνα που έγινε στο σχολείο με θέμα «Ασφαλή και μη ασφαλή μέρη του σχολείου». Το σχολείο υποδοχής στο Ζβόλεν διοργάνωσε δραστηριότητες σχετικές με το θέμα της συνάντησης «Financial Literacy» (σεμινάρια, εργαστήρια, επισκέψεις σε τράπεζες), στις οποίες συμμετείχαν μαθητές και καθηγητές από τις χώρες εταίρους. Επίσης πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στη Βουλή της Σλοβακίας στη Μπρατισλάβα και συνάντηση των μαθητών με τον εκπρόσωπο τύπου της Κυβέρνησης, καθώς και συνάντηση με τη Δήμαρχο του Ζβόλεν. Μαθητές και καθηγητές είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με την κουλτούρα, τα έθιμα και τον τρόπο ζωής των Σλοβάκων στο πλαίσιο των πολιτιστικών επισκέψεων, αλλά περισσότερο λόγω της καθημερινής τους επαφής με τους εκεί συνάδελφους και μαθητές . Επίσης γνώρισαν τον τρόπο λειτουργίας των σχολείων και τις εξαιρετικές τους υποδομές. Αξίζει να τονιστεί ότι Χιώτες μαθητές έτυχαν εξαιρετικής φιλοξενίας από τις Σλοβάκικες οικογένειες και ότι η οργάνωση των δραστηριοτήτων του προγράμματος από τους Σλοβάκους συναδέλφους ήταν υποδειγματική.

   Η επόμενη συνάντηση του προγράμματος θα γίνει από τις 3 μέχρι 9 Μαίου 2020 στη Χίο και θα φιλοξενηθούν στο νησί μας μαθητές και καθηγητές από τις χώρες εταίρους του 2ου Γυμνασίου Χίου.  

Σχετικά Άρθρα

Η Δήμητρα Σκανδάλη μιλά στην "Α" για τις πανελλαδικές, την επίπονη προετοιμασία αλλά και τους επόμενους στόχους της
Δευ, 13/07/2020 - 14:50
Ηχητικό απόσπασμα:

 

Με «εισιτήριο» τα 19.275 μόρια που συγκέντρωσε από τις επιδόσεις της στις πανελλαδικές εξετάσεις η μέχρι πριν λίγο καιρό μαθήτρια του 2ου Λυκείου Χίου, Δήμητρα Σκανδάλη, ετοιμάζεται να διαβεί την πύλη της Νομικής Σχολής της Αθήνας.

Συνειδητοποιημένη από τη 2η τάξη του γυμνασίου ότι θέλει να ακολουθήσει τον συγκεκριμένο κλάδο, ξεκίνησε την προετοιμασία της από την Β’ Λυκείου, στο μάθημα της Ιστορίας και στην Γ’ Λυκείου η προσπάθεια εντατικοποιήθηκε ώστε σήμερα να συλλέγει τους καρπούς . Έχει ήδη υποβάλλει το μηχανογραφικό της και απολαμβάνει τις καλοκαιρινές διακοπές και την χαλάρωση που τόσο της είχαν λήψει το προηγούμενο διάστημα.

«Με γοητεύει η δυνατότητα του λέγειν» ανέφερε η Δήμητρα που επέλεξε τη νομική για τις προοπτικές και τις εναλλακτικές που έχει το συγκεκριμένο αντικείμενο, ενώ την ελκύει ο δικαστικός κλάδος και ειδικά ο Εισαγγελικός.

«Πιστεύω ότι θα είναι μια ενδιαφέρουσα σχολή», σχολίασε και ετοιμάζεται για το επόμενο βήμα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Σήμερα, απαλλαγμένη από το άγχος αναγνωρίζει ως συνοδοιπόρους σ’αυτήν την δύσκολη προσπάθεια τους γονείς – που άντεξαν τα νεύρα της, όπως λέει χαρακτηριστικά- τους καθηγητές της και τους φίλους της.

Για την ιστορία να σημειώσουμε ότι η Δήμητρα, που ακολούθησε την ανθρωπιστική κατεύθυνση, έγραψε 20 στην Κοινωνιολογία, 19,4 στα Αρχαία, 19,3 στην Ιστορία και 18,4 στην Έκθεση.