Δεν ήθελαν να ακούσουν !

Πέμ, 24/04/2025 - 16:41

Την Μεγάλη Τετἀρτη προσήλθα στην κλειστή σύσκεψη των Φορέων Τουρισμού για τις Πύλες Εισόδου, με τον ένα εκ των δύο Βουλευτών και τους εκπροσώπους της Αυτοδιοίκησης Α' και Β' βαθμού στην αίθουσα της πρώην Νομαρχίας Χίου για να αναγνώσω το κείμενο που ακολουθεί.

Επειδή τελικά: δεν το ανέγνωσα, σας στο παραδίδω για Δημοσίευση, ευελπιστώντας στην αφύπνιση των παραστάντων και στο εξής πρόσκληση και του άλλου Βουλευτή Χίου Σταύρου Μιχαηλίδη.

"Κύριοι,

Βουλευτή, Περιφερειάρχη, Δήμαρχε, Φορείς Τουρισμού

Με την ιδιότητα του αμίσθου τεχνικού συμβούλου της Περιφέρειας και του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου και με 58 χρόνια συνεχούς επαγγελματικής και κοινωνικής απασχόλησης, μου δόθηκε η δυνατότητα να μάθω από μέσα για την Διοίκηση, δηλαδή πώς η τελευταία σκέπτεται και ενεργεί.

Π.χ. Με τον κ. Περιφερειάρχη, συνεργαστήκαμε και αποτρέψαμε την υλοποίηση ενός μεγάλου έργου (του νέου Λιμένα Χίου στο Κοντάρι) που λανθασμένα - τεχνικά - προωθούσε η τότε Νομαρχιακή Αρχή υπό τον κ. Λαμπρινούδη, στον οποίο: τα πλοία θα εδοκιμάζοντο σκληρά - υπερβολικά - επικίνδυνα στους ισχυρούς Βορειοανατολικούς ανέμους.

Όσον αφορά την Λιμενολεκάνη του Κεντρικού Λιμένα Χίου, το Λιμενικό Ταμείο πρέπει να εμφανίσει την πρόταση από το 2004 Συνολικής Αξιοποίησης του σημερινού Βουλευτού Σταύρου Μιχαηλίδη που σχηματοποίησαν με παρεμβολή μου συνάδελφοι ειδικότεροι κι από μένα, όπως:  ο  Συγκοινωνιολόγος Νίκος Τράκος και οι Λιμενολόγοι Γιώργος και Λάμπρος Μπαμπίλης που:  διπλασιάζει την φέρουσα ικανότητα του Λιμένα μέσα στην Λιμενολεκάνη του, η οποία μέχρις στιγμής δεν αξιοποιήθηκε.

Το 2017 συμμετείχα, σε συσκέψεις στις υπηρεσίες του σημερινού Υπουργείου Υποδομών - Μεταφορών (Διεύθυνση Υποδομών Αεροδρομίου -  Δ15 - Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και Διαχειριστική Αρχή), προσπαθώντας:  να εφαρμοστεί το MASTER PLAN του Αεροδρομίου που προβλέπει νέο κτίριο επιβατών στην περιοχή του εργοστασίου Κώτη επεφανείας 4.000 τ.μ. και νέο Πύργο ελέγχου στην ίδια θέση, όπως και Clear Way μήκους 200μ. στο νότιο τμήμα του.

Όταν μου το απέκλεισαν, με την δικαιολογία του ΜΗΔΕΝΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ, τότε προσπάθησα με την βοήθεια και συνεργασία των ίδιων υπηρεσιών, να επεκταθεί το σημερινό κτίριο επιβατών, πράγμα που επιτεύχθηκε με τα εγκαίνια του να είναι προ των πυλών, έστω και για πρόσθετα 350τ.μέτρα περίπου αντί 4.000...

Την ίδια εποχή:  συζητείτο το νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης δαπάνης τότε 450.000.000€ και σημερινής από πληροφορίες 600.000.000€ που προχωρεί λόγω Κρήτης και Άκτορα, με υπερβολικά σύντομους ρυθμούς, σε αντίθεση με το δικό μας, που κινείται όπως η χελώνα...

Στην περίπτωση της επέκτασης και ανύψωσης του άκρου του διαδρόμου του αεροδρομίου μας αρχικού προϋπολογισμού 24.346.404€ και μετά την υπερβολική έκπτωση του 24,79% τελικού 17.838.403€ και τις μελέτες που έγιναν για λογαριασμό του Υπουργείου, οι οποίες προέβλεπαν σκληρά ασβεστολιθικά υλικά για τους πιο πάνω λόγους, με πληρωμένη και την μεταφορά τους, η ανταλλαγή δύο εσωτερικών εγγράφων του Υπουργείου ΥΠ-ΜΕΤ έδωσε την δυνατότητα στην Ανάδοχο να χρησιμοποιεί οποιαδήποτε υλικά κρίνει κατάλληλα.

Κατ' αυτόν τον τρόπο:  μεταφέρθηκαν υποπροϊόντα και τρίματα θυμιανούσικης πέτρας, προϊόντα γαιωδών εκσκαφών ανεπεξέργαστα που έβγαλαν μελόχες μέχρι 2 μέτρα και φυλλίτες που η θρυματοποίησή τους εμφανίζει πολύ μεγάλο ποσοστό σκόνης δείγμα της πολύ πιθανής ακαταλληλότητάς σε οριζόντιες σεισμικές καταπονήσεις σε έδαφος προσχωσιγενές και σε περιοχή υψηλής σεισμικότητας.

Η ανάδοχος επέλεξε:  τρεις θέσεις απόληψης υλικών που βάφτισε δανειοθαλάμους και με τις πλάτες η ανοχή του Υπουργείου Περιβάλλοντος έλαβε έγκριση που γι'  αυτο το λόγο:  έχει προσβληθεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας όπως έχει δηλώσει στον τύπο ο κ. Μηταράκης με πολύ μεγάλη πιθανότητα να δικαιωθεί η προσφυγή για τους πιο κάτω λόγους: 

Ο πρώτος:  αφορά την περιοχή Μερσινίδι όπου από το 2000 υπάρχει και εξελίσσεται λόγω παλαιότερης απόληψης από τον πρώην Δήμο Βροντάδου -  Ομηρούπολης, φαινόμενο κατολίσθησης με ορατά τα ίχνη του στην διερχόμενη οδό Χίου -  Βροντάδου -  Καρδαμύλων και την Ιερά Μονή Μερσινιδίου, που έχει μελετηθεί από το ΙΓΜΕ και ΕΚΠΑ και πρόσφατα από ιδιωτική εταιρεία για λογαριασμό της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφερειακής Ενότητας Χίου.

Ο δεύτερος:  αφορά τη θέση Βόρεια της Ιεράς Μονής Αγ. Κωνσταντίνου, όπου τα Κύρια αμυντικά έργα Πόλεως, Αεροδρομίου και Θαλάσσιου στενού, τα οποία θα αποκαλυφθούν, πράγμα που δεν έχει επιτρέψει την απόληψη υλικών.

Ο τρίτος:  στη θέση Μαντράκια Γρου, όπου:  στο ανενεργό και στερούμενο αδείας εξόρυξης υλικών παλαιό λατομείο, δεν επιτρέπεται καμμιά νέα εξόρυξη βάσει της 987/2009 απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Παρά ταύτα:  μεταφέρονται ελάχιστα υλικά, άλλα σκληρά και άλλα χρώματος ερυθρού τα οποία όταν ενυδατωθούν γίνονται λάσπη και όταν στεγνώσουν και τριφτούν σκόνη.

Τέλος:  βάσει, των τελευταίων (2) δύο λογαριασμών αλλά και παλαιότερων τους που ζήτησε και έλαβε ο στενός συγγενής μου Γιώργος Μυλωνάδης Πρόεδρος ενός εκ των φορέων και Πολιτικός Μηχανικός, φαίνεται ότι:  το παραγόμενο έργο συμπεριλαμβανομένης και τις διάστρωσης ωπλισμένου σκυροδέματος υπολείπεται των 100.000 ευρώ κατά μήνα, οπότε με τον ρυθμό αυτό, θα απαιτηθούν περισσότερα από 150 μήνες, δηλαδή πέραν των 12 ετών.

Σε αντίθεση με τα προηγούμενα έγινε γνωστό ότι:  η Τοπική Εταιρεία εξόρυξης και διάθεσης κατάλληλων υλικών προ έτους περίπου, με επιστολή της που επέδωσε σε σύμβουλο του Πρωθυπουργού ενημέρωσε τον τελευταίο, για την δυνατότητά της να προμηθεύσει ολόκληρο το έργο σε λιγότερο από ένα χρόνο, δηλαδή περίπου μέχρι σήμερα, με τα απαιτούμενα υλικά, ενώ βάσει του τελευταίου λογαριασμού έχει εκτελεσθεί μέχρι σήμερα το 19% του ολικού έργου.

Μετά από όσα ανέφερα θα πρέπει να συνενωθούμε όλοι απαιτώντας τα εξής: 

1) Το Υπουργείο:  να εφαρμόσει την Νομοθεσία ακυρώνοντας την παράταση των 28 μηνών που εντελώς αναιτιολόγητα χορήγησε στην Ανάδοχο

2) Να απαιτήσει την χρήση στο έργο κατάλληλων σκληρών ασβεστολιθικών υλικών

3) Να επιστραφεί το πριμ δήθεν έγκαιρης εκτέλεσης -  παράδοσης του έργου των 690.000€ που χορήγησε μη νόμιμα στην Ανάδοχο.

4) Σε περίπτωση:  μη συμμόρφωσης της να την κηρύξει έκπτωτη και να συνεχίσει με τον επόμενο μειοδότη σε βάρος και δια λογαριασμό της το έργο όπως έκανε ο Δήμος Χίου για την ολοκλήρωση της οδού Γιάννη Χρήστου. Διαφορετικά να "μεταφερθεί" το Αεροδρόμιο στη Λέσβο ή στην Κρήτη για να ολοκληρωθεί ταχύτατα.

5) Να δοθεί:  η επίβλεψη στην Δ.Τ.Ε. της Π.Ε. Χίου όπως έγινε και με το Φράγμα Κόρης Γεφύρι για το οποίο ανταποκρίθηκε με επαγγελματική συνέπεια και ταχύτητα με πρόσληψη τεχνικών συμβούλων και

6) Να καταθέσομε:  ΟΛΟΙ ΜΑΣ διεκδικητική αγωγή κατά του Υπουργείου  Υποδομών -  Μεταφορών και του Ελληνικού Δημοσίου και να απαιτήσουμε τις ζημιές που έχομε υποστεί με κοινοποίηση στην Ε.Ε. που χρηματοδοτεί το έργο.

Ευχαριστώ που με ακούσατε"

 

Δήμης Γ. Μυλωνάδης

Πολιτικός Μηχανικός Α.Π.Θ.

Α.Μ. Τ.Ε.Ε. 12020/1967

Άλλες απόψεις: Του Δήμη Μυλωνάδη