Είδηση της Τετάρτης 20 Μαρτίου 2024, αποτέλεσε η πτώση χθες το μεσημέρι ενός μαχητικού αεροσκάφους τύπου F-16 Block 52 plus, στη θαλάσσια περιοχή της Ψαθούρας νότια της Χαλκιδικής. Ευτυχώς ο 29χρονος πιλότος κάνοντας χρήση του εκτινασσόμενου καθίσματος σώθηκε κι έτσι δεν θρηνήσαμε ακόμη ένα θύμα, εν καιρώ ειρήνης και κατά τη διάρκεια της άσκησης «Ιέραξ» που προβλέπει σκληρές κλειστές αερομαχίες στα όρια.
Ο 29χρονος Παναγιώτης Αποστολάκης, είναι κατά το ήμισυ Χιώτης, αφού πρόκειται για τον γιο της Χαρούλας Παληού από τον Βροντάδο -ανιψιό της Σμάρως Παληού, προϊσταμένης στην Οικονομική Υπηρεσία του Δ. Χίου- που έχει παντρευτεί και ζει μόνιμα στη Λάρισα, στη μοίρα της οποίας υπηρετεί ο πιλότος.
Η Σμάρω Παληού, χθες προσγειωνόταν στην Πράγα για οικογενειακούς λόγους και στο άκουσμα της είδησης από το θείο της κατέρρευσε μέσα στο αεροδρόμιο. Μιλώντας σήμερα, Πέμπτη 21 Μαρτίου 2024, στο «Ράδιο Αλήθεια», περιέγραψε πόσο δύσκολα βιώνουν οι οικογένειες των πιλότων -σημειωτέον και οι δύο γονείς του 29χρονου Παναγιώτη είναι στρατιωτικοί- το γεγονός ότι το παιδί τους υπερασπιζόμενο την πατρίδα κινδυνεύει ανά πάσα στιγμή. Όμως, όπως χαρακτηριστικά είπε, όλοι αυτοί οι γονείς παίρνουν κουράγιο από τον ενθουσιασμό και την φιλοπατρία των ίδιων τους των παιδιών.
Ο Παναγιώτης Αποστολάκης, που αναμένεται σήμερα να πάρει εξιτήριο από το 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας, ήθελε από τότε που... γεννήθηκε, όπως είπε η θεία του, να γίνει πιλότος. Δεν σκέφτηκε ποτέ τίποτα άλλο και στην προτροπή της κάποια στιγμή «να προσέχεις», η απάντησή του είναι «πώς να μην προσέχω όταν η πατρίδα μου έχει εμπιστευτεί ένα αεροσκάφος που κοστίζει εκατομμύρια;», θεωρώντας τη ζωή του σαν μέρος του αεροσκάφους…
Η κα Παληού, που τον έχει επισκεφθεί στην 110 πτέρυγα μάχης, έκανε λόγο για την άριστη εκπαίδευση που λαμβάνουν όλα αυτά τα νέα παιδιά που είναι άριστοι μεταξύ αρίστων, χαρακτηρίζοντάς τους «οι τρελοί που υπερασπίζονται τη χώρα μας».
Να σημειώσουμε ότι όλοι έκαναν λόγο στο χθεσινό συμβάν για συνδυασμό ψυχραιμίας, εμπειρίας και εκπαίδευσης του Υποσμηναγού, παράγοντες που απέβησαν καθοριστικοί για τη σωτηρία του, όταν το αεροσκάφος παρουσίασε κράτηση βλάβης στον κινητήρα, δηλαδή έσβησε ο κινητήρας του και παρά τις προσπάθειες του πιλότου δεν επανεκκινήθηκε.