Μεγαλύτερη η "μαύρη" λίστα των τροχαίων τον Φλεβάρη

Τρί, 05/03/2019 - 16:09

Δυστυχώς και στη Χίο ο Φλεβάρης δεν ήταν αναίμακτος λόγω σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων, ενώ δυστυχώς στην περίπτωση μας και ο Μάρτης ξεκίνησε άσχημα.

Η «μαύρη» λίστα των τροχαίων περιλαμβάνεται στον απολογισμό  σε θέματα οδικής ασφάσλειας της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Βορείου Αιγαίου, στον οποίο αξίζει της προσοχής μας όχι μόνο ο αριθμός των θανατηφόρων και σοβαρών τροχαίων, αλλά και των αιτιών που τα προκαλούν, στα οποία δυστυχώς την πρώτη θέση καταλαμβάνει ο παράγοντας άνθρωπος.

 

Η δημοσίευση των μηνιαίων στοιχείων συνοδεύεται με στατιστικά – αριθμητικά στοιχεία του αντίστοιχου περσινού μήνα.

 

α. Τροχαία Ατυχήματα

Στην εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Βορείου Αιγαίου (Λέσβο, Χίο, Σάμο), κατά τον μήνα Φεβρουάριο του 2019, σημειώθηκαν συνολικά -14- τροχαία ατυχήματα (έναντι -5- τον αντίστοιχο μήνα του 2018).

 

Συγκεκριμένα σημειώθηκαν:

 

  • 1 θανατηφόρο τροχαίο δυστύχημα (ομοίως 1 το 2018)
  • 5 σοβαρά τροχαία ατυχήματα (έναντι 0 το 2018)
  • 8 ελαφρά τροχαία ατυχήματα (έναντι 4 το 2018)

Από τα τροχαία ατυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των παραπάνω νομών, καταγράφηκαν συνολικά -16- παθόντες (έναντι -8- το 2018).

Συγκεκριμένα καταγράφηκαν:

  •   1 νεκρός (ομοίως 1 το 2018)
  •   5 βαριά τραυματίες (έναντι 1 το 2018)
  •   10 ελαφρά τραυματίες (έναντι 6 το 2018)

 

 

 

Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων, σύμφωνα με τα στοιχεία της αστυνομικής - τροχονομικής έρευνας, ήταν:

  • Η υπερβολική ταχύτητα.
  • Η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.
  • Η παραβίαση των σημάνσεων.
  • Η παραβίαση προτεραιότητας.
  • Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
  • Η απόσπαση της προσοχής του οδηγού.
  • Η οδήγηση χωρίς σύνεση.
  • Η κίνηση των πεζών εκτός διαβάσεων ή πεζοδρομίων.

 

β. Δράσεις τροχονομικής αστυνόμευσης

Οι Υπηρεσίες Τροχαίας της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Βορείου Αιγαίου βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό, που προβλέπει μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης, για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, καθώς και για την πρόληψη και αποτροπή ατυχημάτων σε όλο το οδικό δίκτυο.

Στο πλαίσιο των τροχονομικών δράσεων, κατά τον μήνα Φεβρουάριο του 2019 πραγματοποιήθηκαν έλεγχοι, κατά τους οποίους βεβαιώθηκαν ενδεικτικά οι παρακάτω σοβαρές -επικίνδυνες τροχονομικές παραβάσεις:

  • 279 παραβάσεις για υπερβολική ταχύτητα,
  • 23 παραβάσεις για οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος (μέθη),
  • 5 παραβάσεις για αντικανονικό προσπέρασμα,
  • 6 παραβάσεις για αντικανονικούς ελιγμούς,
  • 10 παραβάσεις για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη,
  • 2 παραβάσεις για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα,
  • 54 παραβάσεις για μη χρήση προστατευτικού κράνους κατά την οδήγηση,
  • 63 παραβάσεις για μη χρήση ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση,
  • 20 παραβάσεις για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση,
  • 8 παραβάσεις για φθαρμένα ελαστικά,
  • 36 παραβάσεις ΚΤΕΟ,
  • 44 παραβάσεις επαγγελματικών οχημάτων.

 

 

 

γ. Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας

Η Ελληνική Αστυνομία, ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας, με σκοπό να συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.

 

Στο πλαίσιο αυτό, οι οδηγοί οφείλουν στο σύνολό τους να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή και να ακολουθούν τις υποδείξεις και τις συμβουλές του προσωπικού της Τροχαίας.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι «οδηγώ με ασφάλεια» σημαίνει:

  • Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
  • Έχω διαρκώς τεταμένη την προσοχή μου στην οδήγηση και τον έλεγχο του οχήματος.
  • Όταν οδηγώ δεν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά.
  • Δεν παραβιάζω τα όρια ταχύτητας.
  • Φορώ πάντα ζώνη ασφαλείας.
  • Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε δίκυκλο φορώ πάντα κράνος.
  • Τοποθετώ τα παιδιά σε παιδικό κάθισμα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας.
  • Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα.
  • Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη.
  • Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα.
  • Δεν μιλώ στο κινητό όταν οδηγώ.
  • Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς.
  • Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.

Οι παραπάνω συμβουλές θα επαναλαμβάνονται διαρκώς, με σκοπό να συμβάλλουν στην εμπέδωση της κυκλοφοριακής και οδικής κουλτούρας.

Σχετικά Άρθρα