Διαμαρτύρεται η Ένωση Καταναλωτών για το 1 ευρώ στους έντυπους λογαριασμούς της ΔΕΥΑΧ

Δευ, 22/11/2021 - 07:23

Η Ένωση Καταναλωτών με αφορμή την πρόσφατη αναγγελθείσα αλλαγή τιμολογιακής πολιτικής από τη ΔΕΥΑΝΧ που επιβαρύνει την έκδοση των έντυπων λογαριασμών με το ποσό του 1€ και αφορά χιλιάδες καταναλωτές στη Χίο, αναφέρει τα εξής:

«H ανάγκη σαφούς και αναλυτικής ενημέρωσης των λογαριασμών είναι κρίσιμη για τη δυνατότητα ελέγχου των χρεώσεων και της κατανάλωσης νερού και αποτελεί θεμελιώδες δικαίωμα κάθε καταναλωτή, το οποίο πρέπει να παρέχεται ατελώς, χωρίς δηλαδή πρόσθετη χρέωση όπως γινόταν 37 χρόνια από την ίδρυση της ΔΕΥΑΝΧ μέχρι και σήμερα τη στιγμή μάλιστα που πολλοί καταναλωτές λαμβάνουν περισσότερους του ενός λογαριασμού και επιβαρύνονται πολλαπλάσια.

Επιβαρύνει όμως κυρίως αρκετές κατηγορίες ευάλωτων ομάδων όπως ηλικιωμένους , ανθρώπους που δεν έχουν εξοικείωση με την τεχνολογία, οικονομικά αδύναμους και όσους δεν έχουν πρόσβαση σε υπολογιστή , στην ουσία δηλαδή και πάλι την ίδια κατηγορία ευάλωτων καταναλωτών που επιβαρύνεται και με τις προμήθειες στις τράπεζες ύψους από 0,80 έως 1,20 ευρώ ανά συναλλαγή, επειδή, ακριβώς εξαιτίας αυτής της αδυναμίας τους, δεν μπορούν αυτοδύναμα να προβούν σε ηλεκτρονικές πληρωμές λογαριασμών!

Αυτή δε η αδικαιολόγητη εφαρμογή του χαρατσιού του 1€ έρχεται να προστεθεί στην πρόσφατη επίσης αδικαιολόγητη αύξηση των λογαριασμών του νερού στις τρεις Δ. Ενότητες Χίου, Ομηρούπολης και Αγίου Μηνά κατά 5€ με πρόσχημα την εγκατάσταση νέας μονάδας αφαλάτωσης χωρίς βέβαια οι καταναλωτές ,παρόλες τις διαβεβαιώσεις, να έχουμε διαπιστώσει την παραμικρή διαφορά στην ποιότητα του παρεχόμενου νερού που μας προσφέρει η ΔΕΥΑΝΧ.

Υπενθυμίζουμε ότι παρόμοια πρακτική επιχειρήθηκε να εφαρμοστεί από τη ΔΕΗ και τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών το 2018 , όπου μετά την δημόσια κατακραυγή αλλά και τις παρεμβάσεις του Συνήγορου του Καταναλωτή, της Ομοσπονδίας των συλλόγων Καταναλωτών αλλά και της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή, οι εταιρίες υποχρεώθηκαν σε άτακτη υποχώρηση από την εφαρμογή του άδικου αυτού μέτρου.

Θα πρωτοτυπήσει λοιπόν η ΔΕΥΑΝΧ σε εθνικό επίπεδο εάν επιχειρήσει να επιβάλλει το άδικο αυτό χαράτσι χωρίς μάλιστα να έχει λάβει προηγουμένως την απαραίτητη έγκριση από το Δημοτικό Συμβούλιο που εγκρίνει κάθε χρόνο την τιμολογιακή πολιτική της.

Αν πραγματικά ο στόχος σας είναι η ενθάρρυνση της ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης των καταναλωτών και της ενδυνάμωσης της περιβαλλοντικής τους συνείδησης μέσω της προώθησης της επιλογής του ηλεκτρονικού έναντι του έντυπου τρόπου λήψης λογαριασμών, επιβάλλεται η αντίστροφη κινητροδότηση.

Η ελάφρυνση δηλαδή των ηλεκτρονικών λογαριασμών κατά ένα ευρώ σε σχέση με την έκδοση έντυπων λογαριασμών, αφού είναι σίγουρο ότι 37 χρόνια έως τώρα, το κόστος της εκτύπωσης και αποστολής , έχει ενσωματωθεί και μετακυληθεί σε εμάς τους καταναλωτές ως αναπόσπαστο μέρος της οφειλής μας στην εταιρεία.

'Άρα, είναι εύλογο οι καταναλωτές που επιλέγουν την ηλεκτρονική αποστολή και απαλλάσσουν, έτσι, την εταιρεία από το σχετικό κόστος να απαλλάσσονται και από την αντίστοιχη ανταποδοτική δαπάνη.

Στην κατεύθυνση αυτή καλούμε το Δημοτικό Συμβούλιο και τη ΔΕΥΑΝΧ να λάβουν τις σχετικές αποφάσεις.

Τέλος, ως Ένωση Καταναλωτών Χίου θα καταγγείλουμε τη μονομερή αυτή ουσιαστικά αύξηση της τιμής νερού στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και στο Συνήγορο του Καταναλωτή, ενώ επιφυλασσόμαστε να ασκήσουμε και κάθε άλλο δικαίωμα που μας δίνει ο ο νόμος για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των καταναλωτών του νησιού».

 

Σχετικά Άρθρα