Εντείνεται ο ακτοπλοϊκός ανταγωνισμός σε Κυκλάδες και Βόρειο Αιγαίο

Τετ, 19/04/2017 - 09:52

Ηφαιστειακό θα είναι το κλίμα στην ακτοπλοΐα κατά τη θερινή σεζόν πρωτίστως στις γραμμές Σαντορίνης και Βόρειου Αιγαίου, όπου θα διασταυρώσουν τις ρότες τους δύο μεγάλες ακτοπλοϊκές εταιρείες, η Blue Star Ferries του ομίλου Attica και η Hellenic Seaways. Η δεύτερη, αναζητώντας νέες αγορές, έριξε στη μάχη το «Νήσος Σάμος» στη γραμμή Πάρος - Νάξος - Σαντορίνη.

Από την πλευρά της, η Blue Star δρομολογεί το «Blue Star 2» σε μία νέα γραμμή που συνδέει τον Πειραιά απευθείας με τη Σάμο και επεκτείνεται στη συνέχεια προς Κω, Ρόδο και Κάρπαθο, με στόχο τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των προαναφερόμενων νησιών στη σύνδεσή τους με τον Πειραιά και μεταξύ τους.

H Hellenic Seaways συνδέει τον Πειραιά με τη Σάμο κυρίως μέσω της Σύρου και της Μυκόνου. Επίσης, οι δυο εταιρείες ανταγωνίζονται έντονα και στις γραμμές του Βορείου Αιγαίου (Χίο και Μυτιλήνη). H ζωηρότητα στη μάχη για την κατάκτηση μεριδίων αγοράς σε διάφορες γραμμές ενέσκηψε φέτος σε μεγαλύτερη έκταση, καθώς η πτώση των τιμών των καυσίμων τα προηγούμενα χρόνια δίνει περιθώρια εμπορικών κινήσεων από την πλευρά των εταιρειών (αν και φέτος παρατηρείται μία έξαρση των τιμών σε σχέση με πέρυσι).

Η επόμενη μέρα στη HSW

Οι εξελίξεις αυτές λαμβάνουν χώρα ενόσω υπογείως μαίνονται οι διεργασίες και οργιάζουν τα σενάρια αναφορικά με την επόμενη μέρα στη Hellenic Seaways. Αφορμή η υποχρέωση της Τράπεζας Πειραιώς να απεγκλωβισθεί σταδιακά από συμμετοχές που δεν αφορούν την κύρια δραστηριότητά της ως τράπεζα.

Έτσι έχει ξεκινήσει μία διαγωνιστική διαδικασία για την πώληση του 40% που κατέχει στη Hellenic Seaways. Διεκδικητής του ποσοστού αυτού είναι ο όμιλος Grimaldi και η θυγατρική του Μινωικές Γραμμές,  η οποία έχει συγκεντρώσει ήδη το 48,53% του μετοχικού κεφαλαίου της Hellenic Seaways. Προσφορά έχει καταθέσει και επενδυτικό σχήμα που συνδέεται με τον Έλληνα εφοπλιστή και ιδρυτή της Seajets Μάριο Ηλιόπουλο.

Ανεξάρτητα, όμως, από την προσφορά που κατέθεσε για την απόκτηση του 40%, για το ύψος της οποίας πολλά ακούγονται αλλά τίποτα δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί επισήμως, το σημαντικότερο θέμα που εκ των πραγμάτων εξετάζει η διοίκηση της Τράπεζας Πειραιώς είναι τι σημαίνει για τα αποτελέσματα της τράπεζας και τις θέσεις που κατέχει στην υπόλοιπη ακτοπλοΐα (ΑΝΕΚ, Attica Group μέσω MIG) μία πιθανή απόκτηση της Hellenic Seaways από τις Μινωικές Γραμμές και τον όμιλο Grimaldi. Προς το παρόν, πάντως, οι ενδιαφερόμενοι για τη Hellenic Seaways δεν έχουν λάβει ακόμη καμία περαιτέρω ενημέρωση για το αποτέλεσμα της διαδικασίας.

Παράλληλα, οι διοικήσεις των τεσσάρων μεγαλύτερων ακτοπλοϊκών εταιρειών ετοιμάζονται για τη νέα θερινή περίοδο με «όπλο» τα θετικά αποτελέσματα της χρήσης του 2016, αλλά και υπό τον φόβο μίας νέας σημαντικής ανόδου της τιμής των ναυτιλιακών καυσίμων. Αξίζει να σημειωθεί ότι η μέση τιμή στο α’ τρίμηνο του έτους για το καύσιμο IFO 380, το οποίο χρησιμοποιούν τα συμβατικά πλοία, κυμαίνεται στα 365 ευρώ ο τόνος και είναι αυξημένο κατά περίπου 85% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, οπότε και κυμαινόταν στα 197 ευρώ ο τόνος. Σύμφωνα με όσα αναφέρουν οι εταιρείες, μία αύξηση ή μείωση στην τιμή των καυσίμων κατά 10% σε ετήσια βάση έχει μία επίδραση στα αποτελέσματα από 3,4 έως 6 εκατ. ευρώ.

Το επόμενο διάστημα, πάντως, και εν όψει της απόφασης της Τράπεζας Πειραιώς, με ενδιαφέρον αναμένεται η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της Hellenic Seaways η οποία θα πραγματοποιηθεί αύριο Πέμπτη 20 Απρίλιου. Μία συνέλευση που έχουν ζητήσει οι Μινωικές Γραμμές, με στόχο να επιτύχουν αλλαγή διοίκησης στην εταιρεία, πράγμα ιδιαίτερα δύσκολο με τα μέχρι τώρα δεδομένα.

 

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ Naftemporiki.gr

 

Σχετικά Άρθρα