Χίος, Παρασκευή 17 Αυγούστου

Π. Τσάκος: Το ελληνικό επιχειρηματικό δαιμόνιο κερδίζει την Κίνα

Δευ, 11/07/2016 - 20:49

ΑΘΗΝΑ. «Θα ήθελα να συγχαρώ αυτούς τους μπροστάρηδες από την παρέα των συμπατριωτών μας οι οποίοι υπέγραψα πάρα πολύ ενδιαφέρουσες συμφωνίες στο Πεκίνο και τη Σαγκάη».

Ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος έλαμπε από χαρά μέσα στην μεγαλοπρεπή αίθουσα συνεδρίων του Λαϊκού Κογκρέσσου, στο Πεκίνο, μιλώντας στο ΑΜΠΕ.

Μόλις έχει τελειώσει η ομιλία του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στο 2ο Ναυτικό Συνέδριο Ελλάδας-Κίνας που οργάνωσε το Enterprise Greece ενώπιον εκατοντάδων Κινέζων και Ελλήνων επιχειρηματιών και ο καπετάν Τσάκος δεν κρύβει την αισιοδοξία του.

«Υπεγράφησαν συμφωνίες αυξημένης αξίας και υψηλής τεχνολογίας που μας κάνει υπερήφανους ως Έλληνες», λέει στον απεσταλμένο του ΑΜΠΕ ο καπετάν Τσάκος, ο εφοπλιστής που παρά την οικονομική κρίση, έχει καταφέρει να χτίσει έναν στόλο περίπου 90 πλοίων, με συνολικό τονάζ 8,5 εκατ. τόνους, και έχει συνάψει μερικά από τα μεγαλύτερα deals.

Πρόσφατα ναυπήγησε τρία πλοία στη Ρουμανία στα οποία ύψωσε την ελληνική σημαία. «Δεν μπορούσα να κάνω αλλιώς. Στα τρία πλοία έδωσα τα ονόματα του αδελφού μου Ηλία και δύο φίλων μου», λέει ο καπετάν Τσάκος συγκινημένος. Αγαπά την Ελλάδα, αγαπά την νέα γενιά και για τον λόγο αυτό έχει πάρει στην εταιρεία του 80 νέα παιδιά για να βάλει στα καράβια του.

«Είναι αγόρια και κορίτσια που θα δουλέψουν στα καράβια της εταιρείας μας. Η προσοχή όλων μας θα πρέπει να στραφεί στο ανθρώπινο στοιχείο. Πρέπει να προσελκυσθεί μεγάλος αριθμός προσωπικού, να εκπαιδευθεί και να αφιερωθεί με ενθουσιασμό στο ναυτικό επάγγελμα».

Ο καπετάν Παναγιώτης είναι πραγματικός πατριώτης. Τα περισσότερα πλοία του ταξιδεύουν με την ελληνική σημαία στα ιστία τους. Τα πληρώματα τους είναι Χιώτες στην πλειοψηφία.

«Θέλω να εκφράσω την αισιοδοξία μου για το μέλλον της χώρα μας. Αυτό που είδα αυτές τις ημέρες στο Πεκίνο, με την ευκαιρία αυτού του φόρουμ, και από τις δύο πλευρές, δεν το έχω ξαναδεί σε παρόμοιες περιπτώσεις. Και το θεωρώ ένα πάρα πολύ καλό σημάδι για το μέλλον των σχέσεων των δύο χωρών. Αλλά είναι πάρα πολύ καλό σημάδι και για την σύσφιξη των σχέσεων, για να έρθει επιτέλους μία ισορροπία μεταξύ των δισεκατομμυρίων. Η Ελλάς επενδύει διά της ελληνικής ναυτιλίας πέντε δισεκατομμύρια τον χρόνο, τουλάχιστον, όταν η Κίνα επενδύει πέντε δισεκατομμύρια δολάρια στην Ελλάδα, τότε θα είμαστε στα ίσια μας και τότε θα συντελέσει όσο τίποτε άλλο στην πολυπόθητη ανάπτυξη της χώρας μας», λέει ο καπετάν Τσάκος στο ΑΜΠΕ.

Πηγή: ΑΜΠΕ

 

Σχετικά Άρθρα

ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΟΥ ΧΙΟΥ
Τρί, 14/08/2018 - 19:09
Με εξαίρεση το 2016, από το 2012 μέχρι σήμερα η ακτοπλοϊκή κίνηση παρουσιάζει μικρές αυξομειώσεις

Στα επίπεδα των 185 – 190 χιλιάδων επιβατών τείνει να σταθεροποιηθεί τα τελευταία 5 χρόνια η ακτοπλοϊκή κίνηση στο νησί, όσον αφορά τους αφιχθέντες με τα πλοία που εκτελούν δρομολόγια στις γραμμές εσωτερικού, με προορισμό το λιμάνι της Χίου.

Αν εξαιρέσει κανείς τους αφιχθέντες του 2016, που ήταν κατά 10.000 λιγότεροι, σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε και παρουσίασε στην «Α» η Κεντρική Λιμενάρχης Χίου, Ειρήνη Αργύρη, τα υπόλοιπα χρόνια η κίνηση των αφιχθέντων κυμάνθηκε στον αριθμό που προαναφέρθηκε με εξαίρεση τα έτη 2009 και 2010 που είχαμε τη χειρότερη χρονιά της δεκαετίας (149.918 επιβάτες) και την καλύτερη χρονιά (213.478 επιβάτες), αντίστοιχα.

Όπως εκτιμά η κα Αργύρη, κρίνοντας από τα δεδομένα της ακτοπλοϊκής κίνησης το πρώτο επτάμηνο του 2018 που καταγράφει 102.822 αφιχθέντες, φέτος, εκτός απροόπτου, ο αριθμός των αφιχθέντων θα κλείσει στα ίδια με πέρσι επίπεδα.

Στα επίπεδα του 2015 επιστρέφουν τα δρομολόγια που εκτελούνται στις γραμμές εσωτερικού από και προς το λιμάνι της Χίου

 

Κι έρχεται για τη συνέχεια  της επεξεργασίας των δεδομένων το ερώτημα: τελικά τα δρομολόγια που μειώθηκαν είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση του επιβατικού κοινού, ή η μείωση των επιβατών οδήγησε στη μείωση των δρομολογίων, με τις εταιρείες να βάζουν περισσότερα το καλοκαίρι και να περιορίζουν τους πλόες την υπόλοιπη περίοδο;

Μένοντας μόνο στην αλήθεια των αριθμών και επικεντρώνοντας στο 1ο εξάμηνο των ετών από το 2015 έως το 2018 εκείνο που διαπιστώνουμε είναι ότι τα δρομολόγια των πλοίων φέτος έχουν φτάσει στα επίπεδα του 2015, είναι μειωμένα -μέχρι και 12,9%- σε σχέση με το 2016 και 2017, όμως δεν παρατηρείται ανάλογη μείωση επιβατών και μάλιστα σε σχέση με το 2016 το ’18 υπάρχει αύξηση κατά 1,2% (στα όρια του στατιστικού λάθους) στους αποβιβασθέντες.

Το «ακτοπλοϊκό τσουνάμι» των προσφύγων – μεταναστών

Η αναφορά στα στοιχεία επικεντρώθηκε κυρίως στους αφιχθέντες και όχι σε εκείνους που επιβιβάστηκαν στα πλοία της γραμμής από το λιμάνι της Χίου, με δεδομένο ότι για το 2015 και το 2017 δεν μπορούν να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το 1ο εξάμηνο του 2016 έφυγαν 87.774 επιβάτες, αλλά το ίδιο διάστημα οι μετανάστες που αναχώρησαν από τη Χίο έφτασαν στον αριθμό των 34.966, ενώ και το 2015 μέσα στους 82.774 επιβάτες που έφυγαν από Χίο ήταν και 12.826 πρόσφυγες – μετανάστες! Αν αφαιρεθούν λοιπόν από το επιβατικό κοινό οι μεταφορές των προσφύγων, τότε, κατ’ εκτίμηση, όπως φαίνεται στα στοιχεία που επεξεργάστηκε η Ειρήνη Αργύρη, το 2018 έχουμε μείωση επιβιβασθέντων κατά 2,2% σε σχέση με το ’17, κατά 6,3% σε σχέση με το 2015, και αύξηση 24% συγκριτικά με το 2016!