
Χἀρη στἠν ιδιωτική πρωτοβουλία φωτισμένων συμπατριωτών μας και με την υποστήριξη και συνεργασία τού Δ.Σ. του Ν.Ο.Χ. και των δημοτικών αρχών, προσβλέπουμε όλοι επιτέλους στἠν ανακαίνιση των εγκαταστάσεων και την αναγέννηση τού ένδοξου, παραδοσιακού Ναυτικού Ομίλου τού νησιού μας. Πόσο καιρό θα πάρει; Πώς θα καλυφθούν τἀ σημαντικά έξοδα; Πώς θα ανταποκριθεί το ανακαινισμένο ίδρυμα στις κοινωνικές, αθλητικές και εκπαιδευτικές ανάγκες τής Χίου;
Υπάρχουν ήδη μελέτες, προβλέψεις, σχεδιασμοί, ισολογισμοί. Και με βάση αυτές τίς προοπτικές – και τίς εμπειρίες και διδάγματα δεκαετιών επιτυχημένης και αποτυχημένης λειτουργίας τού Ν.Ο.Χ.-- εγείρονται καίρια ερωτήματα μεταξύ όλων των εμπλεκομένων και ενδιαφερομένων.
- Προβλέπονται δύο μεγάλες, υπαίθριες, θερμαινόμενες πισίνες γλυκού [αφαλατωμἐνου;] νερού, η κατασκευή των οποίων θα καταλάβει τον ελεύθερο χώρο προς την ανοιχτή θάλασσα. Η επαρκής, αποτελεσματική κατασκευή τους δἐν θα είναι καθόλου εύκολη, αλλά περαιτέρω μεγάλες δυσκολίες θα παρουσιάσει μακροπρόθεσμα η συντήρηση, καθαρισμός και αθλητική επάρκεια τους. Τά αναγκαία έξοδα για τίς εργασίες αυτές θα είναι διαρκή, ανεξάντλητα και θεμελιώδη για την λειτουργεἰα τού Ν.Ο.Χ.
- Ο τεράστιος βορειοανατολικός υαλοπίνακας θα πρέπει να καταργηθεί [είναι ἀλλωστε ἠδη πλήρως κατεστραμμένος] και νἀ αντικατασταθεί από λειτουργικούς χώρους προστατευμένους από τούς θυελλώδεις ανέμους τού χειμώνα, τούς καταιγισμούς θαλάσσιου νερού, την καυστική ηλιοφάνεια.
- Οι χώροι τού παλαιού, ερειπωμένου και σχεδόν βοθροποιημένου παλαιού εστιατορίου θα πρέπει να απολυμανθούν και ανακατασκευαστούν με υγειονομική ασφάλεια και να προσφέρουν χώρους κοινωνικής ευεξίας και ευχάριστης παραμονής για οικογένειες, νέους (αθλητές και μη) και επισκέπτες τής Χίου. Ο ΝΟΧ αποτελούσε ανέκαθεν την απαρχή τής ωραἰας Μπέλλα Βίστας πού παραμένει μέχρι σἠμερα η μοναδική αξιόλογη παραθαλάσσια promenade τής πόλης μας.
- Ο χώρος στάθμευσης ΒΑ τού ΝΟΧ θα μπορούσε να προσφέρει τίς αναγκαίες και δημοφιλείς υπηρεσίες τίς οποίες ήδη προσφέρει, συνδεδεμένες με τά δημοτικά λεωφορεία, αρκεί να ευπρεπισθεί και οργανωθεί με επαγγελματικά κριτήρια λειτουργίας και οικονομικής απόδοσης. Ο νέος ΝΟΧ δεν θα μπορέσει ποτέ να λειτουργήσει αποδοτικά χωρις την παράλληλη, συνδεδεμένη και οικονομικά αποδοτική λειτουργία ενός σύγχρονου πἀρκινγκ, προς όφελος βεβαἰως και τού Λιμενικού. Η παρούσα χαὠδης κατἀσταση τού χὠρου στάθμευσης είναι απαρἀδεκτη, και δεν αποδίδει με κανένα τρόπο για κανένα φορέα.
- Εκτός από τίς κατασκευαστικές μελέτες κτισμάτων και πισινών, ελάχιστα γνωρίζουμε για την γενική διαμόρφωση τού χώρου, την είσοδο και εξοδο του, την υποδοχή και παραμονή κοινού για τά αθλητικά γεγονότα, τίς φυτεύσεις και διαμορφώσεις κήπων και χώρων αναψυχής, τίς δυνατότητες επιχειρηματικής εκμετάλλευσης και κοινωνικών χρήσεων. Ηδη η απεικόνιση μιάς τέτοιας συνολικής μελέτης θα έπρεπε να κοσμεί την περίφραξη του ΝΟΧ και να αποτελεί θέμα γενικών συζητήσεων.
Θἐτω, φίλοι αναγνώστες και συμπολίτες, λίγα από τά πολλά θέματα πού κυριαρχούν καθώς η ανακαίνιση/ αναγέννηση τού ΝΟΧ ξεκινά την πορεία της τώρα. Τα θέματα τίθενται προς συζήτηση και πληροφόρηση ολων μας – αποτελούν άλλωστε πρωτεύον ζήτημα κοινωνικής διαβούλευσης για το νησί μας.


































