
Για πρώτη φορά, κατορθώθηκε μια συμμαχία δημοκρατικών δασκάλων που ανήκουν στην μη δογματική κεντροαριστερά, ανοίγοντας τον δρόμο για μια μελλοντική Συμμαχία στις Εθνικές Εκλογές και η πρωτοβουλία αυτή δεν ήλθε top-down, από τους κεντρικούς κομματικούς μηχανισμούς της Αθήνας αλλά γεννήθηκε σε ένα νησί, τη Χίο. Μια κίνηση πρόδρομος, που αποπειράται να προφητεύσει ένα πιο δημοκρατικό μέλλον για μια δημόσια εκπαίδευση, ικανή να προσφέρει στους πολλούς τα προνόμια των λίγων εύπορων, το ΔΙΚΤΥΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΧΙΟΥ (ΔΙ.ΔΥ.ΣΥ)
Πώς θα διαμορφώσουμε νέα δυναμική και ώθηση στη συνδικαλιστική εκπροσώπηση; Πώς θα απευθυνθούμε στην κοινωνία και στους Γονείς; Είναι το επίδικο στοίχημα σήμερα για τον κεντροαριστερό συνδικαλισμό στο Δ.Σ. της ΔΟΕ που εκφράζεται παραδοσιακά από τη ΔΗ.ΣΥ, προσκείμενη στο ΠΑΣΟΚ και το Αυτόνομο Δίκτυο, προσκείμενο στον ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ που ένωσαν για πρώτη φορά τις δυνάμεις τους, ξεκινώντας από τη Χίο. Σεβόμαστε την ιστορική τροχιά στη Χίο που ανέδειξε μεταπολιτευτικά την κομμουνιστική ΑΣΕ με δασκάλους μπροστάρηδες στις αγωνιστικές κινητοποιήσεις των τοπικών κοινωνιών αλλά στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΟΕ η ΑΣΕ προτείνει μικροπολιτικές καστρομονάστηρου που καταπίπτουν στις δικαστικές αίθουσες Ας αποφύγουμε, από την άλλη, την αταξική πλάνη όσων καλοπροαίρετων «αδέσμευτων» δικαίως γύρεψαν μια συναίνεση και αμεροληψία στην αντιμετώπιση ιστορικών αδικιών του κλάδου (ένα ελάχιστο παράδειγμα, άλυτο δυστυχώς: η εξίσωση του διδακτικού ωραρίου ανάμεσα σε νηπιαγωγούς και τους υπόλοιπους κλάδους, εν μέσω της πραγματικότητας ενός γηράσκοντος εκπαιδευτικού σώματος). Στο δυστοπικό παρόν όμως συνομιλούν με μια καρικατούρα του κάποτε αξιοπρεπή μισθολογικά συναδέλφου της δεκαετίας του ’80, φρεσκοδιορισμένου τότε στα 25 του-και σήμερα στα 40 του αν έχει μεταπτυχιακά, ξένες γλώσσες, δεκάδες πληρωμένα από την τσέπη του σεμινάρια- σαν σε ένα ενιαίο σώμα, σαν να αρκεί η «σωστή αφήγηση» για να επουλωθούν τα απανωτά τραύματα. Προτάσσουν μια δήθεν ορθολογικότητα άνωθεν που αρνείται εκδικητικά διαβούλευση, ονειρευόμενοι δήθεν κοινές αξίες με μια κυνική εξουσία που επιδοτεί με οικονομικές προσόδους μόνο τους στενούς ψηφοφόρους της.
Για το Δίκτυο Δημοκρατικής Συνεργασίας Εκπαιδευτικών Χίου προτιμάμε, έναντι ενός δήθεν «κοινού παρονομαστή» την οριοθέτηση. Ευελπιστούμε να αρθρώσουμε τελικά αυτή την οριοθέτηση, μια αριστερή αλυσίδα Λόγων γύρω από υλικά ζητήματα των πολλών εκπαιδευτικών στο νησί: στέγαση, κόστος μετακινήσεων-μετράμε 100 μέρες από την έλλειψη ΚΤΕΛ στη Νότια Χίο,- πρόσβαση σε δημόσια αγαθά, επισφάλεια. Χωρίς πίκρα αλλά με ειλικρίνεια για την κατάσταση των πολλών.
Ζητάμε:
-Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης προς τους Δήμους μέσω των ΚΑΠ για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων.
-Αύξηση των κονδυλίων που προορίζονται για επισκευές των σχολείων ώστε να καλύπτεται το σύνολο των πραγματικών αναγκών
-Αυξήσεις στους μισθούς γιατί οι μισθοί εξανεμίζονται στο πρώτο δεκαπενθήμερο κάθε μήνα. Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ οι Έλληνες εκπαιδευτικοί είναι τελευταίοι παγκοσμίως στην αγοραστική δύναμη μεταξύ όλων των κρατών μελών του οργανισμού, με μεγάλη διαφορά από τους υπόλοιπους
-Πλήρη προστασία του δικαιώματος στην μητρότητα με πλήρη εξίσωση αναπληρωτών-μόνιμων. 9μηνη άδεια ανατροφής, και στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς.
-Αύξηση του αριθμού των καθαριστριών με μόνιμη σχέση εργασίας ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες των σχολείων.
-Σαφή πρωτόκολλα για την πραγματοποίηση όλων των εργασιών στα σχολεία, με ανάληψη της ευθύνης από τους αρμόδιους κρατικούς φορείς. Οι εκπαιδευτικοί πνίγονται σε ένα «βουνό» από γραφειοκρατία που λειτουργούν ως μηχανισμός ελέγχου και όχι υποστήριξης
-οι εκπαιδευτικοί να αξιοποιούν τις διαδικασίες της κινητικότητας και με εκούσιο τρόπο να μπορούν να ζητούν απόσπαση ή μετάταξη σε άλλες υπηρεσίες του δημόσιου τομέα. Να επανέλθει το δικαίωμα της μετάταξης σε όλες/ όλους τις/τους εκπαιδευτικούς χωρίς περιορισμούς.
-Απόσυρση της υπουργικής απόφασης με την οποία αποπέμπονται οι αιρετοί από τα πειθαρχικά συμβούλια. Διατήρηση και ενίσχυση της παρουσίας αιρετών με δικαίωμα ψήφου, με έγκαιρη ενημέρωσή τους για τα προς συζήτηση θέματα και κάλυψη οδοιπορικών στις περιπτώσεις μετακίνησής τους από νομό σε νομό για τις συνεδριάσεις
-Δημιουργία νομικού τμήματος σε κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης & Περιφερειακή τόσο για την υποστήριξη των υπηρεσιακών συμβουλίων όσο και για νομική υποστήριξη των εκπαιδευτικών σε τυχόν ζητήματα που προκύπτουν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους.
-Δημιουργία πολιτικο-συνδικαλιστικού φόρουμ αντιμετώπισης της αντιδραστικής, υπέρ των λίγων, νεοφιλελεύθερης ατζέντας μεταρρυθμίσεων που υλοποιούν, ανερυθρίαστα, σχολεία δύο κατηγοριών μαθητών, σε συνεργασία με τα Εκπαιδευτικά Συνδικάτα της Νότιας Ευρώπης, που φαίνεται να αντιμετωπίζουν κοινά προβλήματα.
Θα παλέψουμε με όλες μας τις δυνάμεις για την ανατροπή των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών, για όρθιες σχολικές κοινότητες στην αυταρχική νεοφιλελεύθερη ηγεμονία με ένα συνδυασμό ιστορικών στελεχών, θρυλικούς δασκάλους όπως ο αιρετός στην τοπική Αυτοδιοίκηση Ηλίας Κλεισσάς, ο Διευθυντής του 7ου Γιάννης Τσιροπινάς, ο χαλκέντερος Πρόεδρος για πολλά χρόνια Αντώνης Γκιούλης, η πάντα στην πρώτη γραμμή του εθελοντισμού Δασκάλα Δώρα Τσιμούνη της σοσιαλδημοκρατικής παράδοσης αλλά και νέου αίματος όπως ο Κώστας Προμπονάς, μέλος της Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ Χίου και η δασκάλα Θεοδώρα Κυριακίδου.
Όπως στην βιβλική ιστορία του πολλαπλασιασμού των άρτων, αυτή την μεγάλη αλληγορία για την ευσπλαχνία και την ευημερία, η αρχή έγινε με δύο μόνο ψάρια..!































