Χίος, Πέμπτη 9 Ιουλίου

Die Welt: Κυρίαρχη των θαλασσών η Ελλάδα

Παρ, 08/02/2019 - 06:50

Παρά την κρίση οι Έλληνες εφοπλιστές δεν σταμάτησαν να ψάχνουν για ευκαιρίες και ξεπέρασαν το φράγμα των 100 δισ. δολαρίων σε αξία φορτηγών πλοίων. Πρωτοπόροι και σε δεξαμενόπλοια μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.

Για μια χώρα σαν τη Γερμανία, που είναι πρωταθλήτρια στις εξαγωγές, τα νέα δεν είναι καθόλου καλά. Το φημισμένο Institut Sea Logistic ISL υπολόγισε ότι ο παγκόσμιος στόλος μεταφορικών πλοίων θα αυξηθεί σημαντικά μέχρι το 2030. Η ικανότητα μεταφοράς φορτίων από 22 εκατομ. TEU (Twenty Foot Equivalent Unit) θα φτάσει τα 32 εκατομ. κοντέινερ. Αυτό το βουνό των κοντέινερ αναμένεται να φορτωθεί σε τεράστια πλοία χωρητικότητας 22.000 κοντέινερ για να μετακινηθεί σε άλλες χώρες μέσω της θάλασσας.

Πέρασαν το φράγμα των 100 δισ. δολαρίων

Αυτό καθιστά τα εμπορικά πλοία μεσαίας χωρητικότητας όλο και πιο ασήμαντα, πολλά από αυτά αναμένεται να βγουν εκτός αγοράς, όπως προβλέπει το ISL. Ανάμεσα στις χώρες με μεταφορικά πλοία μεσαίας χωρητικότητας ανήκει και η Γερμανία. Ο στόλος της από μεγάλα πλοία συνεχώς συρρικνώνεται που σημαίνει ότι τα επόμενα χρόνια η σημασία της ως χώρας σε αυτόν τον τομέα θα μειωθεί. Και για να έχουμε σημείο σύγκρισης πριν λίγα χρόνια η χώρα διέθετε τον μεγαλύτερο παγκοσμίως στόλο μεταφορικών πλοίων και έναν από τους τρεις μεγαλύτερους στόλους σε μεταφορικά. Για τους γερμανούς εξαγωγείς αυτή η ηγετική θέση στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών ήταν μια μεγάλη στήριξη. Αυτοί οι καιροί όμως παρήλθαν ανεπιστρεπτί. Η τάση που επικρατεί απεικονίζεται στους 10 πρώτους του καταλόγου πλοιοκτητών (Top 10 Ship Owning List) που εκδίδει η Vessels Value και είναι στη διάθεση της εφημερίδας.

Για πρώτη φορά οι έλληνες πλοιοκτήτες πέρασαν των φράγμα των 100 δισ. δολαρίων σε αξία φορτηγών πλοίων. Για πρώτη φορά συμβαίνει αυτό σε μια χώρα. Σε σχέση με πέρυσι οι έλληνες εφοπλιστές αύξησαν κατά 5,5 δισ. δολάρια την αξία των πλοίων τους. Η διαφορά με τις επόμενες χώρες, την Ιαπωνία και την Κίνα, ξεπερνά το 10%.

Στην πρώτη θέση η Ελλάδα σε στόλο μεταφοράς LNG

Κατά την άποψη του Court Smith, αναλυτή από την Vessels Value, παρά τα δημοσιονομικά προβλήματα της χώρας οι έλληνες εφοπλιστές δεν σταμάτησαν ποτέ να ψάχνουν για καλές ευκαιρίες στη ναυτιλιακή αγορά. Εκτός αυτού διαθέτουν διαίσθηση για τις τάσεις. Έλληνες εφοπλιστές και επενδυτές από την Ελλάδα έδωσαν 9 δισ. δολάρια για επενδύσεις σε αγορά τάνκερ για μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου LNG. Αυτό το είδος ναυτιλίας αναπτύσσεται γοργά και σε μερικά χρόνια θα πάρει μεγάλη σημασία, λόγω της εξαγγελίας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ή των ΗΠΑότι θα αυξήσουν τις εξαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου. Η τιμή ναύλωσης δεξαμενοπλοίων LNG πενταπλασιάστηκε τα τελευταία χρόνια. Καμιά άλλη χώρα εκτός από την Ελλάδα δεν διαθέτει στόλο τάνκερ μεταφοράς LNG αξίας άνω των 28 δισ. δολαρίων.

Αντίθετα ο γερμανικός εμπορικός στόλος μειώθηκε κατά 2 δισ. δολάρια με πρώτο θιγόμενο τον τομέα των πλοίων μεταφοράς κοντέινερ. «Ο γερμανικός στόλος συρρικνώνεται λόγω πωλήσεων και απόσυρσης παλαιών πλοίων» επισημαίνουν οι αναλυτές της Vessels Value. «Η γερμανική εμπορική ναυτιλία δεν έπαιζε ποτέ σημαίνοντα ρόλο. Οι Έλληνες εφοπλιστές αντίθετα κυριαρχούν εδώ και δεκαετίες με τα δεξαμενόπλοιά τους».

Πηγή:  Ναυτεμπορική

Σχετικά Άρθρα

Πέμ, 09/07/2020 - 12:06

Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μάκης Βορίδης στο πλαίσιο της στοχευμένης στήριξης των κλάδων που έχουν πληγεί από τις επιπτώσεις της πανδημίας του κορωνοϊού, ενεργοποιεί τη διαδικασία υποβολής αιτήσεων για την χορήγηση ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) στον τομέα της παράκτιας αλιείας.

Το συνολικό ύψος της αποζημίωσης των πληγέντων αλιέων ανέρχεται στα 15.248.700 ευρώ και δικαιούχοι της ενίσχυσης είναι οι πλοιοκτήτες επαγγελματικών αλιευτικών σκαφών (φυσικά ή νομικά πρόσωπα) εφ’ όσον τα σκάφη τους διαθέτουν αλιευτική άδεια σε ισχύ κατά το έτος 2020 και δραστηριοποιούνται στην παράκτια αλιεία.

Συγκεκριμένα, το ποσό ενίσχυσης ανά κατηγορία έχει οριστεί ως ακολούθως:

Για αλιευτικά σκάφη με ολικό μήκος μικρότερο ή ίσο των 5,99 μέτρων το ποσό ενίσχυσης ορίζεται σε 800 ευρώ ανά σκάφος.

Για αλιευτικά σκάφη με ολικό μήκος από 6,00 μέτρα και μικρό ή ίσο των 11,99 μέτρων το ποσό ενίσχυσης ορίζεται σε 1200 ευρώ ανά σκάφος.

Για αλιευτικά σκάφη με ολικό μήκος από 12 μέτρα και μικρό ή ίσο των 14,99 μέτρων το ποσό ενίσχυσης ορίζεται σε 3.500 ευρώ ανά σκάφος.

Για αλιευτικά σκάφη με ολικό μήκος ίσο ή μεγαλύτερο των 15,00 μέτρων το ποσό ενίσχυσης ορίζεται σε 4.000 ευρώ ανά σκάφος.

Οι δικαιούχοι της οικονομικής ενίσχυσης θα υποβάλλουν το αίτημά τους αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο κάνοντας χρήση των προσωπικών κωδικών εισόδου πλοιοκτητών στις εφαρμογές του ΟΣΠΑ της Γενικής Διεύθυνσης Αλιείας στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://portal.alieia.minagric.gr/wps/portal/fishing. Η ψηφιακή πλατφόρμα θα είναι ανοιχτή για την υποδοχή των αιτημάτων από την Τετάρτη 8 Ιουλίου 2020 μέχρι και την Παρασκευή 28 Αυγούστου 2020.

Σε δήλωσή του ο κ. Βορίδης επισημαίνει ότι αυτή είναι η πρώτη φορά που οι Έλληνες αλιείες λαμβάνουν αποζημιώσεις de minimis, ενδεικτικό της ευαισθησίας με την οποία προσεγγίζει τον κλάδο της αλιείας η Κυβέρνηση και τονίζει την απόλυτη προσήλωση του Υπουργείου στην έμπρακτη στήριξη των πληγέντων και των πληττόμενων κλάδων του πρωτογενούς τομέα της πατρίδας μας.