Χίος, Σάββατο 6 Ιουνίου

Διευκρινίσεις ζητά η ΟΕΒΕ Χίου για την επιστρεπτέα προκαταβολή

Δευ, 06/04/2020 - 11:27

Η ΟΕΒΕ Χίου με επιστολή της στον  Πρωθυπουργό και τους Υπουργούς Οικονομικών και Ανάπτυξης, αναφέρεται στο ζήτημα της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «My Business Support» μέσω της οποίας οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα υποβάλλουν αιτήσεις χορήγησης ενίσχυσης για να λάβουν την επιστρεπτέα προκαταβολή του 1 δισ. ευρώ.

Αναλυτικά η επιστολή της ΟΕΒΕ αναφέρει:

"η Κυβέρνηση στο πλαίσιο μέτρων στήριξης των επιχειρήσεων που επλήγησαν οικονομικά από την εμφάνιση του κορωνοϊού, ανακοίνωσε τη δημιουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «My Business Support» μέσω της οποίας οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα υποβάλλουν αιτήσεις χορήγησης ενίσχυσης για να λάβουν την επιστρεπτέα προκαταβολή του 1 δισ. Ευρώ. Στην ουσία πρόκειται για ένα μέτρο ευνοϊκής χρηματοδότησης με χαμηλό ή μηδενικό επιτόκιο που όμως δημιουργεί ερωτηματικά στους επαγγελματίες αφού δεν διευκρινίζονται πολλά ζητήματα.

Η Ομοσπονδία Επαγγελματιών, Βιοτεχνών και Εμπόρων Χίου ΔΙΕΚΔΙΚΕΙ για τους επαγγελματίες την στήριξη των μικρών επιχειρήσεων καθώς οι μεγάλες έχουν ήδη πρόσβαση στο τραπεζικό σύστημα και θεωρεί ότι θα πρέπει να γίνουν οι εξής τροποποιήσεις στην ΠΝΠ και διευκρινήσεις:

  1. Να διαχωριστούν οι αυτοαπασχολούμενες επιχειρήσεις καθώς και αυτές που απασχολούν προσωπικό έως 20 υπαλλήλους από τις επιχειρήσεις που έχουν προσωπικό έως 500 άτομα. Αν η οικονομική ενίσχυση υπολογίζεται με βάση τον αριθμό του προσωπικού για ακόμη μια φορά οι μικρές τοπικές επιχειρήσεις θα αποτελέσουν τον «τελευταίο τροχό της αμάξης» με αποτέλεσμα τη μη ουσιαστική στήριξη τους.
  2. Η χρονική προθεσμία έως τις 10 Απριλίου θα πρέπει να διευρυνθεί έως το τέλος του μήνα αφού σ’ αυτό το ελάχιστο χρονικό περιθώριο θα μπορέσουν να ανταποκριθούν κυρίως οι επιχειρήσεις με οργανωμένα λογιστήρια. Το μεγαλύτερο ποσοστό των επαγγελματιών της χώρας εξυπηρετούνται από λογιστικά γραφεία που σημαίνει αυξημένο κόστος αλλά και χρονική καθυστέρηση (με κλειστές επιχειρήσεις και απαγόρευσης κυκλοφορίας) αφού αυτή η περίοδος για τους λογιστές είναι ιδιαίτερα πιεστική ενώ παράλληλα το σύνολο των ακαθάριστων εσόδων του έτους 2019 δεν έχει υποβληθεί!
  3. Θα πρέπει να διευκρινιστούν οι προϋποθέσεις ένταξης των επιχειρήσεων στην πλατφόρμα, το ύψος των χρηματικών ποσών ενίσχυσης καθώς και ο αριθμός των επιχειρήσεων που θα συμπεριληφθούν αφού δεν υπάρχει αριθμός προτεραιότητας και θα εξεταστούν τα αιτήματα ένα προς ένα
  4. Στις προϋποθέσεις για την εκδήλωση ενδιαφέροντος περιλαμβάνεται η συμπλήρωση στοιχείων από τον Απρίλιο μέχρι τον Δεκέμβριο του 2020, οι επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως τύπου τηρούμενων βιβλίων συμπληρώνουν τον κύκλο εργασιών ΦΠΑ ή τα ακαθάριστα έσοδα κάθε μήνα, κατά περίπτωση, μέχρι τη δέκατη ημέρα του επόμενου μήνα. Τα ανωτέρω στοιχεία που συμπληρώνονται από την επιχείρηση, επαληθεύονται από τις δηλώσεις ΦΠΑ και Εισοδήματος, στις αντίστοιχες φορολογικές χρήσεις, OTAN αυτές υποβληθούν.

Η Ο.Ε.Β.Ε. Χίου κρούει τον Κώδωνα του κινδύνου στην Κυβέρνηση και θεωρεί πως πρέπει λάβουν σοβαρά υπόψη πως οι επιχειρήσεις που «χτυπήθηκαν» οικονομικά από τον κορωνοϊό είναι κυρίως οι αυτοαπασχολούμενες και χαμηλού αριθμού εργαζομένων!

Καλούμε όλους τους επαγγελματίες και τα σωματεία-μέλη μας να μην προχωρήσουν σε σύναψη δανείου χωρίς να γνωρίζουν το επιτόκιο, το ύψος του δανείου, τις δεσμεύσεις και τους βασικούς όρους!"

Σχετικά Άρθρα

Παρ, 05/06/2020 - 19:08

Μπόνους για την αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, σκούτερ και ποδηλάτων, διευκόλυνση της χρήσης τους και κίνητρα για επενδύσεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης ειδικά για τις λιγνιτικές περιοχές περιλαμβάνει το «πακέτο» των κινήτρων, που ανακοίνωσαν σήμερα οι συναρμόδιοι υπουργοί Περιβάλλοντος – Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.

Συνολικά το κόστος αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου μειώνεται κατά μέσο όρο κατά 25%, όφελος στο οποίο προστίθεται το σημαντικά μειωμένο κόστος χρήσης (για καύσιμα και συντήρηση) σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα.

Αναλυτικά, τα μέτρα για την ηλεκτροκίνηση έχουν ως εξής:

-Για τα ΙΧ, έκπτωση ίση με το 15% της λιανικής τιμής προ φόρων με όριο τα 5.500 ευρώ συν 500 ευρώ για την (προαιρετική) εγκατάσταση φορτιστή. Επιπλέον, εξαίρεση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου από τα τεκμήρια. Το μπόνους εφαρμόζεται μόνο για ηλεκτρικά (όχι για υβριδικά ΙΧ).

-Για τα σκούτερ, 20% της λιανικής τιμής προ φόρων με όριο τα 800 ευρώ.

-Για τα ποδήλατα, 40% της αξίας με όριο επίσης τα 800 ευρώ, ποσό που μπορεί να καλύψει μέχρι και το 50% της τελικής αξίας.

-Αν η αγορά νέου συνδυάζεται με την απόσυρση του παλιού ΙΧ ή μοτοσυκλέτας, θα καταβάλλεται επιπλέον μπόνους απόσυρσης, ύψους 1.000 και 400 ευρώ αντίστοιχα.

-Για την αγορά και μίσθωση ηλεκτρικών οχημάτων από εταιρείες προβλέπεται αυξημένη έκπτωση της δαπάνης από τα έσοδα. Στην περίπτωση των εταιρικών οχημάτων επιδοτείται και η απόκτηση υβριδικών (όχι μόνο ηλεκτρικών) οχημάτων. Το επιπλέον ποσοστό έκπτωσης είναι αντίστοιχα 50% για ηλεκτρικά και 30% για υβριδικά επί της πραγματικής δαπάνης (π.χ. αν το μηνιαίο μίσθωμα είναι 300 ευρώ, θα εκπίπτουν 450 ή 390 ευρώ αντίστοιχα) και η παραχώρηση στον εργαζόμενο δεν θα φορολογείται ως παροχή σε είδος.

Οι επιδοτήσεις που θα δοθούν ως το τέλος του 2021, με τα τωρινά δεδομένα θα φθάσουν συνολικά στα 100 εκατ. ευρώ και θα εκταμιευθούν με το μοντέλο του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον», δηλαδή με υποβολή αίτησης μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας, μέχρις εξαντλήσεως του προϋπολογισμού. Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε πάντως ότι μεγάλο μέρος του Ευρωπαϊκού Ταμείου Ανάκαμψης που σχεδιάζεται, θα αφορά τις πράσινες μετακινήσεις, που σημαίνει ότι τα κίνητρα θα διατηρηθούν ή / και θα διευρυνθούν τα επόμενα χρόνια.

Η γενική γραμματέας του ΥΠΕΝ Αλεξάνδρα Σδούκου σημείωσε πως με τους υφιστάμενους πόρους θα επιδοτηθεί η αγορά 1.700 ΙΧ, 3.000 δικύκλων, 1.000 ταξί, 6.000 εταιρικών οχημάτων (με όριο 3 οχήματα ανά νομικό πρόσωπο και 6 στα νησιά) και η εγκατάσταση 1.000 οικιακών σημείων φόρτισης. Τόνισε ακόμη ότι για την ανάπτυξη του δικτύου φόρτισης θα ισχύσει το μοντέλο αγοράς.

Τα κίνητρα αγοράς προστίθενται στο όφελος από το μειωμένο κόστος χρήσης του ηλεκτρικού οχήματος. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία το κόστος καυσίμου για 10.000 χιλιόμετρα που είναι κατά μέσο όρο 1.200 ευρώ για βενζινοκίνητα, πέφτει στα 420 ευρώ για τα ηλεκτρικά (ή 220 ευρώ αν η φόρτιση γίνεται με νυχτερινό τιμολόγιο). Αντίστοιχα με 50 ευρώ ο κάτοχος συμβατικού αυτοκινήτου μπορεί να διανύσει 420 χιλιόμετρα, ενώ για το ηλεκτρικό η απόσταση ανεβαίνει στα 1.190 χλμ. (2.270 χλμ. με νυχτερινό τιμολόγιο ρεύματος). Επιπλέον το ηλεκτρικό όχημα απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας, θα σταθμεύει δωρεάν στους δημόσιους χώρους και έχει χαμηλότερο κόστος σέρβις (ενδεικτικά, 100 ευρώ έναντι 350 ευρώ για τα συμβατικά).

Με το ίδιο νομοσχέδιο, το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί τον Ιούλιο, δημιουργείται το πλαίσιο για την ανάπτυξη δικτύου φορτιστών, με έμφαση σε δημόσια προσβάσιμους χώρους και ρυθμίζονται τα θέματα τεχνικής υποστήριξης, συντήρησης και επισκευής των ηλεκτρικών οχημάτων. Ως το Μάρτιο του 2021 οι Δήμοι θα πρέπει να χωροθετήσουν τα σημεία στα οποία μπορούν να εγκατασταθούν φορτιστές, την ίδια χρονιά θα καλυφθεί πλήρως το εθνικό δίκτυο, ενώ οι εισαγωγείς αυτοκινήτων δεσμεύονται να λειτουργήσουν άμεσα 1.200 σημεία στα οποία θα εγκατασταθούν φορτιστές. Φορτιστές θα εγκαθίστανται υποχρεωτικά στα καινούργια κτίρια, ενώ για τα παλιά δεν θα απαιτείται η σύμφωνη γνώμη της γενικής συνέλευσης της πολυκατοικίας (όπως ισχύει για το φυσικό αέριο).

Σε ό,τι αφορά τα κίνητρα για επενδύσεις σε μονάδες παραγωγής φορτιστών, μπαταριών (ή ενδεχομένως και οχημάτων) προβλέπονται μειωμένος φορολογικός συντελεστής κατά 5 μονάδες για 5 χρήσεις, χαμηλότερες εργοδοτικές εισφορές για νέες θέσεις εργασίας και θέσπιση συντελεστών υπεραπόσβεσης ώστε η επένδυση να ανακτάται σε ορίζοντα τριετίας. Τα κίνητρα θα ισχύουν για επενδύσεις αποκλειστικά σε λιγνιτικές περιοχές (Δυτική Μακεδονία και Μεγαλόπολη) που πλήττονται από την απανθρακοποίηση της οικονομίας.

Ο κ.Χατζηδάκης υπογράμμισε ότι δεν έχει συζητηθεί θέμα περιορισμών στην κυκλοφορία των οχημάτων παλιάς τεχνολογίας στα αστικά κέντρα (όπως γίνεται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες), ούτε θα αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας γι αυτά. Θα ληφθούν όμως μέτρα για τον περιορισμό της εισαγωγής μεταχειρισμένων ΙΧ (απαγόρευση εισαγωγής των οχημάτων τεχνολογίας euro 1, 2 και 3 και επιβολή περιβαλλοντικού τέλους στην τεχνολογία 4 ύψους 4.000 ευρώ.

Ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γεράσιμος Θωμάς τόνισε ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί σημαντική συνεισφορά στην υλοποίηση του Εθνικού Σχεδίου για την ενέργεια και το κλίμα, ενώ θα ακολουθήσουν πρωτοβουλίες για την εξοικονόμηση ενέργειας.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ