Ομοιογένεια, προσβασιμότητα και καθαριότητα

Δευ, 01/08/2022 - 18:34

Πριν λίγες μέρες, στην καρδιά του καλοκαιριού, συνέβη ένα χαρακτηριστικό περιστατικό. Μια κυρία, κάνοντας την βόλτα και τα ψώνια της στην αγορά της Χίου, έψαχνε να βρει έναν κάδο σκουπιδιών ή ένα καλαθάκι για να πετάξει λίγα σκουπίδια.

Στην μάταιη αναζήτηση της και ευρισκόμενη σε κεντρικό κάθετο δρόμο της Απλωταριάς, ρώτησε που μπορεί να πετάξει τα λίγα σκουπίδια που κρατούσε στο χέρι της, για να πάρει την απάντηση ότι σε αυτό το δρόμο δεν υπάρχει κάδος και ούτε καλαθάκι.

Η κυρία απορημένη και εκνευρισμένη κούνησε το κεφάλι της και έφυγε. Έδειξε ευγένεια και τα έβαλε σε μια τσάντα που κρατούσε, ενώ πολλοί άλλοι μπορεί να τα πετάξουν στο δρόμο.

Αυτό το περιστατικό με έκανε να σκεφθώ μια κατάσταση που λόγω της συνήθειας την είχα ξεχάσει. Στην πόλη μας έχουν απομακρυνθεί οι κάδοι σκουπιδιών και υπάρχουν σε πολύ λίγα σημεία εδώ και χρόνια.

Αυτό ήταν αποτέλεσμα της απαράδεκτης κατάστασης που είχε δημιουργηθεί στη πόλη γενικότερα, από τους παραγεμισμένους κάδους, τα σκουπίδια εκτός κάδων, την αφόρητη δυσοσμία και τον κίνδυνο για την δημόσια υγεία.

Έτσι επιλέχθηκε τότε να απομακρυνθούν οι κάδοι. Tι μέριμνα υπάρχει όμως για τις περιπτώσεις όπως η προαναφερθείσα; Σε κάποια στενά και παρόδους δεν υπάρχει ούτε καν καλαθάκι και αυτό δηλώνει και επιβεβαιώνει ότι η πόλη μας, δυστυχώς είναι πολλών ταχυτήτων και αυτό αποδεικνύεται επιπλέον από την εγκατάλειψη στενών και παρόδων, την ανυπαρξία πεζοδρομίων και από την μετατροπή πεζόδρομων σε παρκόδρομους.

Με το δεδομένο ότι θέλουμε την πόλη μας φιλική προς τον δημότη και τους επισκέπτες, τα στοιχεία που κατά την άποψη μου καθιστούν την πόλη φιλική είναι: Kαθαριότητα, προσβάσιμη για όλους και μέριμνα για τα άτομα ΑΜΕΑ, καλές συγκοινωνίες που να διευκολύνουν τον επισκέπτη, ανάδειξη των τοπικών συγκριτικών πλεονεκτημάτων και μια ομοιογενή εικόνα σε όλη την πόλη και σε καμία περίπτωση να υπάρχουν κομμάτια της υποβαθμισμένα,βρώμικα, σκοτεινά, χωρίς πεζοδρόμια.

Είναι αντιαισθητικό και παράδοξο αυτό που συμβαίνει. Επιπλέον για μια τουριστική ανάπτυξη με προοπτική, που νομίζω ότι όλοι συμφωνούμε ότ ι χρειάζεται, το βάρος πρέπει να δοθεί στην εικόνα της πόλης και ειδικότερα της χώρας.

Είναι τουλάχιστον υποτιμητικό για τον τόπο μας, η δημιουργία εντυπώσεων προχειρότητας, οι οποίες υπάρχουν διαχρονικά και παραμένουν ή ακόμη σε κάποια σημεία της χώρας χειροτερεύουν.

Όσες-οι και με όποιο τρόπο εμπλέκονται, θα πρέπει να δουν το ζήτημα σοβαρά και υπεύθυνα, γιατί όποια και όσες διαφημίσεις και αν γίνουν, δεν αντικαθιστούν την κατά πρόσωπο εικόνα που αντικρίζει ο επισκέπτης - τουρίστας στο νησί μας και ως επακόλουθο θα έχει τα καλά λόγια και την παρότρυνση και άλλων να επισκεφθούν το νησί μας.

Αυτό αποτελεί την καλύτερη διαφήμιση για τον τόπο. Αποφάσεις και στοχευμένη δουλειά χρειάζονται.

Άλλες απόψεις: Της Ευαγγελίας Μανιτσούδη