Θα πούμε τέλος στην... απάθεια;

Δευ, 05/02/2024 - 06:54

Ανέλαβα την θέση του Προέδρου του Συλλόγου των ενοικιαζομένων διαμερισμάτων- δωματίων και τουριστικών επιπλωμένων κατοικιών τον Οκτώβριο. Όπως εξήγησα σε όλα τα μέλη μπήκα με πολύ όρεξη σε αυτόν τον ρόλο και με υψηλούς στόχους για να προσπαθήσω με την βοήθεια του Δ.Σ του Συλλόγου αλλά και την δική τους να βελτιωθούν κάποια πράγματα σε ότι έχει να κάνει με τον κλάδο του τουρισμού στο νησί μας.

Είναι γνωστό σε όλους σας ότι η Χίος έχει προβλήματα με τις υποδομές της (αεροδρόμιο, τελωνείο). Στο άρθρο αυτό θα εστιάσω στο αεροδρόμιο καθώς κρίνω ότι πρέπει να γνωρίζουν οι αναγνώστες τί πρωτοβουλίες έχουν γίνει από μεριάς  Συλλόγου, όταν άλλοι φορείς ήταν σε απραξία, κάποιες από τις οποίες δεν είναι γνωστές και δημιουργούνται και παρερμηνείες από μερικούς ότι ο Σύλλογος δεν προσπαθεί και γι’αυτό επιθυμώ να γνωστοποιήσω τι κάναμε μέχρι σήμερα.

Αρχικά επιχειρήθηκε να κλεισθούν ραντεβού με πολιτικά πρόσωπα ώστε να έχω μαζί με τα υπόλοιπα μέλη του ΔΣ μία ενημέρωση για το πού βρισκόμαστε σε σχέση με το έργο του αεροδρομίου. Έτσι εζητήθη να κλεισθούν ραντεβού με την Υπουργό Τουρισμού Κυρία Κεφαλογιάννη και με τον κύριο Μηταράκη. Μετά την επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή κυρίου Μιχαηλίδη στη Βουλή προς την Υφυπουργό κυρία Αλεξοπούλου επίσης εζητήθη (2 φορές) από το γραφείο της να κλεισθεί ραντεβού.

Γίνεται στην Αθήνα η συνάντηση με την Υπουργό όπου αρχικά γίνεται αναφορά ότι η Χίος δεν έχει ούτε μία διεθνή πτήση οπότε δεν νοείται τουρισμός με διάρκεια μηνών αλλά μου απαντά ότι η Χίος δεν έχει επάρκεια σε τουριστικά καταλύματα. Επίσης λαμβάνοντας υπόψη ότι ο ΕΟΤ διέθεσε 500000€ για την τουριστική προβολή της Χίου για το 2023 παρακαλώ να μεσολαβήσει μέσω ΕΟΤ ώστε να έρθουν αεροπορικές εταιρείες οι οποίες έχουν αεροπλάνα που μπορούν να προσγειωθούν στη Χίο (σε στυλ της πρότασης μας με τον ρουμάνο tour operator που ενδιαφέρθηκε μέσω ναύλωσης αεροπλάνων 78θέσεων). Δυστυχώς η συνάντηση μας δεν είχε κάποιο αποτέλεσμα. Ζήτησα από τον Γενικό Γραμματέα που ήταν παρών στη συζήτηση να μου κλείσει ραντεβού με την κυρία Υφυπουργό Μεταφορών. Από το γραφείο της Υφυπουργού ουδέποτε πήραμε απάντηση παρόλο που στα social media ήταν ενεργή με πολλές συναντήσεις με φορείς.

Γίνεται συζήτηση με τον κύριο Μιχαηλίδη, που ζήτησε να ενημερώσει φορείς, όπου μας κατατοπίζει για το τί ήταν να γίνει και τί τελικά θα γίνει. Τον ενημερώνω ότι για ότι χρειασθεί στο μέλλον να μας συντονίσει και με άλλους φορείς για να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Στις 30/11 μέσω ανάρτησης στη σελίδας μας στο facebook μαζέψαμε υπογραφές κυρίως από τα μέλη μας όπου ζητάμε να εφαρμοσθεί το masterplan. Τον Δεκέμβριο συναντιόμαστε με τον κύριο Μηταράκη που επίσης μας λέει ότι η Χίος χρειάζεται πρώτα περισσότερα καταλύματα. Σε συνέντευξη μου μέσα Δεκεμβρίου στην εκπομπή Αυτοπροσώπως ενημερώνω το κοινό σε σχέση με την αίθουσα που επεκτείνεται ότι η μελέτη δεν είναι σωστή καθώς όλοι οι δείκτες που αναφέρονται στις αίθουσες αφίξεων και αναχωρήσεων είναι κάτω από τα ελάχιστα όρια όπως και για τα υπόλοιπα που είχε αναφέρει ο κύριος Μιχαηλίδης.

Τον Ιανουάριο ενημερώνουμε αρχικά τον κόσμο μέσω ΜΜΕ μέσω του άρθρου «σύγκριση αεροδρομίου Χίου με αεροδρόμια Σάμου και Σκιάθου» για να καταλάβουν καλύτερα τι πάει να γίνει και να έχουν ένα μέτρο σύγκρισης σε σχέση με τα κτιριακά και τις χιλιάδες αφίξεις που έχουν τα άλλα 2 νησιά και στη συνάντηση με τον Αντιπεριφερειάρχη κύριο Βρουλή του δίνουμε πίνακες από την μελέτη που είχε κάνει ο μελετητής και του τονίζουμε ότι όποτε γίνει συνάντηση με εκπροσώπους του Υπουργείου να απαιτήσουν οι τοπικοί άρχοντες του νησιού να εφαρμοσθεί το masterplan διότι αλλιώς επί της ουσίας ναι μεν, «όποτε» υλοποιηθεί το έργο της επέκτασης, θα προσγειώνονται μεσαία αεροσκάφη αλλά δεν θα χωράνε οι επιβάτες στις αίθουσες αφίξεων και αναχωρήσεων.

Στις 20/1 μέσω της επιστολής προς τον Περιφερειάρχη κύριο Μουτζούρη που αναφερόταν σε αίτημα για αεροπορική και ακτοπλοϊκή σύνδεση και της Χίου με την Θράκη γίνεται επίσης αναφορά στο έργο του αεροδρομίου με προσθήκη του πίνακα που περιγράφει η μελέτη σε ότι έχει σχέση με τις επιφάνειες των αιθουσών.

Από την μεριά μας ως Σύλλογος έχουμε κάνει ότι ήταν δυνατόν και από δω και πέρα είμαστε στη διάθεση του κυρίου Μιχαηλίδη να μας συντονίσει με άλλους φορείς για μελλοντικές ενέργειες και να πάρει και τις υπογραφές που έχουμε μαζέψει εάν τις χρειασθεί.

Και ερχόμαστε στο ερώτημα τώρα…  Με ποιο σκεπτικό αποφασίσθηκε να επεκταθεί το κτίριο τόσο λίγο όταν έχουν ξοδευτεί 70-80εκ. από τα λεφτά του έλληνα φορολογούμενου μόνο για τις απαλλοτριώσεις οι οποίες δεν έχουν καν τελειώσει και το συνολικό κόστος με βάσει τι έχει εξαγγελθεί ότι τελικά θα γίνει θα αγγίξει τα 110εκ.; Η τοπική κοινωνία, οι φορείς, η αυτοδιοίκηση δεν έπρεπε να ερωτηθούν; Δεν έπρεπε να έχουν άποψη; Άλλοι αποφασίζουν χωρίς να ερωτηθούμε; Το επιχείρημα ότι δεν έχουμε πολλές κλίνες, πεντάστερα κλπ οπότε γι’αυτό δεν έχει ανάγκη η Χίος για τα επόμενα 10 χρόνια ένα μεγαλύτερο αεροδρόμιο δεν έχει λογική. Καταρχήν ούτε καν η μικρή επέκταση που γίνεται δεν θα μπορέσει να χωρέσει τους επιβάτες ενός μόνο airbus 180θέσεων!!! Θα το δούμε μελλοντικά αυτό το σκηνικό… Ούτε καν έχει προβλεφθεί πάρκιν.

Ως επαγγελματίες στο χώρο του τουρισμού ζητάμε τα αυτονόητα δηλαδή να μπορούμε να επεκτείνουμε την τουριστική σαιζόν όπως γινόταν παλιότερα όταν ερχόντουσαν οι ευρωπαίοι από τον Μάιο και έφευγαν τον Σεπτέμβριο. Δεν θέλουμε να κρεμόμαστε από μία μόνο διεθνή αγορά η οποία μπορεί αύριο να κοπεί απότομα λόγω απρόβλεπτων εξελίξεων.

Σε ότι αφορά την τοπική κοινωνία εάν περιμένει από μετρημένα στα δάκτυλα του ενός χεριού ανθρώπους να σπρώξουν το θέμα αλλά η ίδια να μένει απαθής θετικά αποτελέσματα δεν θα έρθουν ποτέ. Θα είναι συνυπεύθυνη εάν τελικά το masterplan δεν εφαρμοσθεί λόγω της απάθειας της.

Η Χίος δυστυχώς και λόγω της υπογεννητικότητας θα ερημώσει σε τεράστια τμήματα της, ήδη αυτό συντελείται. Παράδειγμα οι 150 κάτοικοι στα 17 χωριά της Αμανής. Σε 10-15 χρόνια θα έχουν μείνει πολύ λίγοι. Εάν αυξηθεί η διάρκεια της τουριστικής περιόδου θα έχει όφελος για μεγάλο τμήμα του πληθυσμού του νησιού και σε αυτό θα βοηθήσει η ολοκλήρωση του συνολικού έργου αλλά με τις σωστές προδιαγραφές. Πολλοί νέοι θα παραμείνουν στο τόπο τους αφού θα υπάρξουν περισσότερες επαγγελματικές προοπτικές και τα χωριά θα ζωντανέψουν. Άνθρωποι που ζητούν δουλειά στο χώρο του τουρισμού (καταλύματα, εστίαση, πρακτορεία, ξεναγοί, οδηγοί κλπ) θα μπορούν να δουλέψουν  5-6 μήνες αντί 2 μήνες.  Και όταν πηγαίνει καλά ο κλάδος του τουρισμού όλες οι επιχειρήσεις που τον τροφοδοτούν θα έχουν επίσης υψηλότερους τζίρους όπως επίσης και ο κλάδος της οικοδομής (τεχνικοί, τεχνίτες, μάντρες, είδη υγιεινής, ηλεκτρολογικός εξοπλισμός κλπ) και το παραγόμενο εισόδημα θα φέρει περισσότερη ευμάρεια στο νησί.

Γιώργος Μυλωνάδης, Πρόεδρος Συλλόγου Ε.Ε.Δ.Δ & Τ.Ε.Κ