Χίος, Κυριακή 16 Ιουνίου

Μεγάλη «βουτιά» στην επισκεψιμότητα των Τούρκων στο νησί μας

Δευ, 18/02/2019 - 07:56

H μεγάλη «βουτιά» στην επισκεψιμότητα των Τούρκων στο νησί μας και η σταδιακή επιστροφή των Χιωτών –μετά από μια διετή πτώση– στα ταξίδια στην Τουρκία, είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της ακτοπλοϊκής κίνησης από τη Χίο στον Τσεσμέ και το αντίστροφο το 2018.

Στο θέμα αναφέρεται σήμερα η εφημερίδα ΑΛΗΘΕΙΑ σημειώνοντας:

Μάλιστα δεν ξέρουμε αν είναι ενδεικτικό του πώς θα διαμορφωθεί και φέτος η κίνηση, αλλά ο Γενάρης δεν έκανε καλό «ποδαρικό», μιας και όπως είπε στην «Α» ο Δ/ντής του Τελωνείου, Θεοχάρης Γιαλούρης, η πτώση στην έλευση Τούρκων συνεχίζεται, φτάνοντας στο 61% για τον συγκεκριμένο μήνα. Ειδικότερα, είχαμε 2.200 αφιχθέντες τον Γενάρη του 2018, έναντι 840 τον Γενάρη του 2019!

«Προφανώς όλο αυτό έχει σχέση με την ισοτιμία ευρώ – λίρας», ανέφερε ο κ. Γιαλούρης και πρόσθεσε ότι ειδικά τον Γενάρη υπήρξε πτώση και στους Έλληνες που ταξίδεψαν απέναντι (439 το ’19 έναντι 615 το ’18 από τους μόλις 230 που ταξίδεψαν απέναντι το ’17).

Εξετάζοντας τα στοιχεία της 10ετίας 2009 – 2018, που μας γνωστοποίησε ο Δ/ντής του Τελωνείου, είναι αξιοσημείωτο πως μέσα σ’ αυτό το διάστημα από τους 5.493 Τούρκους του 2009 φτάσαμε στο ζενίθ το 2017 με 84.675 και πέρσι πέσαμε στους 55.831, φτάνοντας περίπου στα επίπεδα επισκεψιμότητας του 2013.

Ακολουθούν αναλυτικά τα στοιχεία:

Τούρκοι επισκέπτες της Χίου από Τσεσμέ

2009: 5.493

2010: 8.803

2011: 24.597

2012: 29.620

2013: 56.300

2014: 68.900

2015: 82.025

2016: 72.285

2017: 84.675

2018: 55.831

 

Κάνοντας τώρα το αντίστροφο ταξίδι, στα επίπεδα του 2012 τείνει να επιστρέψει η επισκεψιμότητα των Ελλήνων –κυρίως Χιωτών- στα απέναντι παράλια.

Συγκεκριμένα, από το 2009 υπήρξε μια σχετικά σταθερή κίνηση κυμαινόμενη μεταξύ 19.000 – 23.000 επιβατών, με εξαίρεση τα έτη 2016 και 2017 που μειώθηκε σχεδόν κατά 40 - 50%!

Της «κατρακύλας», ακολούθησε πέρσι η «ανάβαση», γεγονός στο οποίο βοήθησε και η ισοτιμία λίρας - ευρώ, αφού έγινε φθηνότερο το ταξίδι απέναντι, με αποτέλεσμα να μεταβούν στον Τσεσμέ 19.574 Έλληνες.

Η καλύτερη χρονιά αυτής της 10ετίας ήταν το 2011 με 25.811 έλληνες ταξιδιώτες και η χειρότερη το 2016 με 11.285.

Αντίστοιχος αριθμός Ελλήνων με πέρσι είχε ταξιδέψει στη γείτονα, μέσω Τσεσμέ, τα έτη ’12, ’13 και ’15.

Ακολουθούν αναλυτικά τα στοιχεία του Τελωνείου Χίου:

Έλληνες που ταξίδεψαν στον Τσεσμέ

2009: 22.222  

2010: 22.081

2011: 25.811

2012: 20.065

2013: 18.830

2014: 23.626

2015: 18678

2016: 11.285

2017: 13.813

2018: 19.574

Συζητώντας με τον Θεοχάρη Γιαλούρη εστιάσαμε και στη μεταφορά εμπορευμάτων από τη γειτονική χώρα στο νησί μας όπου από πέρσι φαίνεται να υπάρχει μια μεγαλύτερη κίνηση, όχι όμως μεταβολές –όπως λέει- άξιες λόγου, ενώ σε σχέση με τα μεταφερόμενα αντικείμενα πρώτα στη λίστα παραμένουν τα έπιπλα, τα είδη υγιεινής, τα πλακάκια και τα κουφώματα.

Σχετικά Άρθρα

Παρ, 14/06/2019 - 18:34
Στιγμιότυπο από την επίδοση του βραβείου στην INTERAMERICAN, από τον Πλάτωνα Τσούλο, διευθυντή σύνταξης εφημερίδας «ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ» και σύμβουλο έκδοσης της MORAX Media, στον Γιάννη Ρούντο, διευθυντή εταιρικών υποθέσεων Ομίλου INTERAMERICAN.

Και κατά τα φετινά, εικοστά έβδομα στη σειρά Βραβεία του εκδοτικού οργανισμού MORAX και του περιοδικού «Ασφαλιστικό Marketing» αναδείχθηκαν οι διακεκριμένοι για τις επιδόσεις τους συνεργάτες πωλήσεων των ασφαλιστικών εταιρειών, όπως προτείνονται από τις ίδιες τις εταιρείες σε συγκεκριμένες κατηγορίες. Ωστόσο, το ειδικό και μοναδικό βραβείο εταιρικής υπευθυνότητας, πάνω στην οποία έχει θεμελιωθεί, συνδεδεμένος με τον ρόλο της ασφάλισης, ο θεσμός των Insurance Awards από τον αείμνηστο Φίλιππο Μωράκη, αποτελεί επιλογή επιτροπής των οργανωτών και φέτος απονεμήθηκε, για μια ακόμη φορά, στην INTERAMERICAN για την «πληρέστερη Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης».

 

Αναφερόμενος στη βράβευση της INTERAMERICAN για την «πληρέστερη Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης», ο Γιάννης Ρούντος, διευθυντής εταιρικών υποθέσεων του Ομίλου, επισημαίνει ότι «η ιδιαίτερη βαρύτητα της αναγνώρισης της κοινωνικής ευθύνης, την οποία προσέδωσε στον θεσμό των Insurance Awards ο εμπνευστής τους Φίλιππος Μωράκης με το εύρος της ασφαλιστικής κουλτούρας που τον διέκρινε, αναδεικνύει με το ιδιαίτερο βραβείο εταιρικής υπευθυνότητας την κεντρική ιδέα της ασφαλιστικής αποστολής, που είναι βαθύτατα κοινωνική. Αυτή η αποστολή πρέπει να εκφράζεται καθημερινά στην πράξη όχι μόνο από τις εταιρικές πολιτικές, αλλά στο επίπεδο των συμπεριφορών και της διαχείρισης και από τους Διαμεσολαβητές, που είναι οι πρεσβευτές της ιδιωτικής ασφάλισης στην ευρύτερη κοινωνία. Η κοινωνική ευθύνη, φυσικά, συνδεδεμένη καθώς είναι με τη Βιώσιμη Ανάπτυξη κάθε επιχείρησης, αποτυπώνεται πειστικά μόνο σε μια δομημένη, αποδεικτικού χαρακτήρα και πιστοποιημένη Έκθεση που ακολουθεί τα βέλτιστα, πλέον εξελιγμένα και αξιόπιστα διεθνή πρότυπα λογοδοσίας, όπως είναι τα Global Reporting Initiative Standards».

 

Με αυτό την κοινή παραδοχή και δεδομένου ότι το περιεχόμενο ενός απολογισμού στοιχειοθετείται από τη στρατηγική ενσωμάτωση και ανάλυση ουσιαστικότητας των θεμάτων, το έργο και τους δείκτες επίδοσης -δεν συντάσσεται σοβαρός απολογισμός χωρίς αυτά-, η Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης της INTERAMERICAN, που βραβεύεται σταθερά στον θεσμό εδώ και δέκα χρόνια, αποτελεί ένα υπόδειγμα για την ασφαλιστική αγορά. Όπως παρατηρεί ο κ. Ρούντος, «στον μακρύ δρόμο της Βιώσιμης Ανάπτυξης είναι ρεαλιστικά συνετό όλοι να μαθαίνουμε από όλους. Στην εταιρεία μας, με μεθοδικότητα και συνέχεια, συμμετέχουμε στο παγκόσμιο και τοπικό περιβάλλον των προβληματισμών, πρωτοβουλιών και εξελίξεων για μια υγιή επιχειρηματικότητα με συνεισφορά στην κοινωνία, το περιβάλλον και την οικονομία».

 

Αναφορά στη γενικότερη εικόνα των πραγμάτων για την Κοινωνική Ευθύνη και Βιώσιμη Ανάπτυξη και ειδικότερα στον χώρο της ασφαλιστικής αγοράς, γίνεται και σε άρθρο του καθ’ ύλην αρμόδιου στελέχους της INTERAMERICAN, που δημοσιεύθηκε στο τελευταίο τεύχος του περιοδικού «Ασφαλιστικό Marketing» σε σχετικό αφιέρωμα όπου, μεταξύ άλλων, τονίζεται:

 

«Σε επίπεδο παγκόσμιας διαβούλευσης ηγετών των μεγάλων χωρών, αλλά και πρωτοβουλιών Διεθνών Κέντρων αποφάσεων και επιρροής -όπως ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών και η Επιτροπή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου- η Βιώσιμη Ανάπτυξη (Sustainable Development) βρίσκεται, σήμερα, στο επίκεντρο των συζητήσεων και δεσμεύσεων για άμεσες πρακτικές που θα συμβάλουν στην ανασύνθεση των κοινωνιών, την αποκατάσταση ισορροπιών και τη διασφάλιση της προοπτικής για έναν καλύτερο κόσμο. Το πλαίσιο έχει χαραχθεί: οι Αρχές του Οικουμενικού Συμφώνου (Global Compact) και οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης του Ο.Η.Ε., οι αποφάσεις των Διεθνών Κέντρων για την Κλιματική Αλλαγή, οι Διακηρύξεις και Πρωτοβουλίες Διεθνών Φορέων, συνθέτουν ένα πεδίο αναφοράς και σύγκλισης των σχετικών προσπαθειών. Σε αυτό το πεδίο, οι επιχειρήσεις έχουν το δικό τους μερίδιο ευθύνης.

 

Για την ελληνική ασφαλιστική αγορά ο εν λόγω τομέας είναι, ίσως, ο μοναδικός με τόσο ευδιάκριτη την πρωτοπορία της INTERAMERICAN, τόσο όσον αφορά στον χρόνο ωρίμανσης όσο και σε εύρος εφαρμοσμένων πρακτικών. Μόλις κατά τα τελευταία χρόνια ορισμένες εταιρείες της αγοράς παρουσιάζουν δείγματα ενδιαφέροντος για την αναγκαιότητα μιάς στρατηγικά ενσωματωμένης, με επιχειρησιακό σχέδιο Βιώσιμης Ανάπτυξης. Πέραν αυτών των λίγων εταιρειών, τη θέση τους στον προθάλαμο εισαγωγής στις έννοιες του responsibility και sustainability διεκδικούν ορισμένες άλλες ακόμη, με περιστασιακές και αποσπασματικές ενέργειες, που συχνά είναι παραφυάδες της περιοχής του «ολοκληρωτικού» marketing. Ταυτόχρονα και πολύ περισσότερο, λείπουν στην ασφαλιστική αγορά οι απολογιστικές Εκθέσεις. Οι μοναδικές εξαιρέσεις πάλι, χαρακτηρίζονται από το πρώιμο στάδιο ύλης προς αξιολόγηση και αδυναμία συγκριτικών στοιχείων αναφορικότητας, περιοδικότητας και απολογιστικής προόδου. Ενθαρρυντική, ωστόσο, είναι η διαπίστωση πως στην ευρύτερη επιχειρηματική κοινότητα αναδεικνύονται σοβαρές και εξελίξιμες, βάσει μοντέλων και στρατηγικής με συνέχεια και συνέπεια, πολιτικές Εταιρικής Ευθύνης και Βιώσιμης Ανάπτυξης».