
Η λύση Σαραπιό για τη συλλογή και τη μεταφορά των πηγών της Β.Α. Χίου είναι μια πρόταση που έκανα ως τότε πρόεδρος του ΟΜΑΣ Κάμπου στους νικητές των εκλογών του Οκτωβρίου 2002, Νομάρχη Πολύδωρο Λαμπρινούδη και Δήμαρχο Χίου Μάρκο Μεννή για τα νερά των πηγών Ρίνας, Ναγού και Δελφινιού.
Επιλέχθηκε κατασκευή φράγματος βαρύτητας, δηλαδή με βραχορριπές αριστερά-δεξιά και αδιαπέρατο αργιλικό πυρήνα ανάμεσά τους.
Η κατασκευή ξεκινά με ένα πρόφραγμα πολύ μεγάλης έδρασης από βράχια και σωλήνα εκκένωσης στη βάση για να προστατεύσει το κυρίως φράγμα κατά την κατασκευή του, το οποίο μετά την κατασκευή (ολοκλήρωση) του φράγματος ενσωματώνεται σ’αυτό.
Επειδή λόγω ενδιαφέροντος και γνώσης παρακολούθησα τις φάσεις της κατασκευής του ανολοκλήρωτου έργου σε θέση που δε θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες μας λόγω της τότε εμμονής του Νομάρχη, δίδω ορισμένα στοιχεία που θα έπρεπε να γνωρίζει ο πρόεδρος της Νομαρχιακής Τ.Ε.Ε πριν συντάξει την ανακοίνωσή του.
Για τη μελέτη του φράγματος από πλευράς υδραυλικών έργων συνεργάσθηκαν οι συνάδελφοι Νίκος Κεφαλούκος, Νίκος Νάσκος και Σπύρος Χριστόπουλος. Την στατική μελέτη την έκανε ο Άγγελος Μελέκος με τον οποίο, αν δεν κάνω λάθος συνεργάζεται ή συστεγάζεται ο πρόεδρος Τ.Ε.Ε, κ. Εμμανουήλ Μισιρλής και τις υπόλοιπες άλλοι μηχανικοί.
Η μελέτη εγκρίθηκε στις 5/4/2005 από τους μηχανικούς της Νομαρχίας Χίου. Ως βραχορριπή, το πρόφραγμα σε συνδυασμό με τη λειτουργία του σε λιμνοδεξαμενή παρουσιάζει κενά μεταξύ των βράχων κάτι που φαίνεται με τη μορφή διαρροών μέσα από το σώμα του προφράγματος δια των οποίων εκκενώνεται έστω και αργά.
Το ύψος του δεν είναι μεγάλο (μεταξύ 7 και 10 μέτρα), η υπερχείλιση ελάχιστης ή μηδενικής ταχύτητας, με τελική συνέπεια να μην έχει κανένα από τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν τα χωμάτινα φράγματα λόγω υπερχείλισης και υποσκαφής της κατάντι (κάτω) πλευράς τους όταν είναι μέσα σε χείμαρρους.
Κατά συνέπεια, θεωρώ βεβιασμένη τη θέση που εκφράστηκε από το ΤΕΕ και οποιονδήποτε άλλο, με την οποία πιστεύω ότι θα διαφωνήσει και ο συνάδελφος Άγγελος Μελέκος που γνωρίζει το θέμα. Αυτά θα τα ανέφερα και στον Αντιπεριφερειάρχη Χίου κ. Σταμάτη Κάρμαντζη αν είχα κληθεί ως άμισθος σύμβουλός του και γνώστης του θέματος από τη γέννησή του μέχρι σήμερα στην Τεχνική Σύσκεψη και στο Συντονιστικό Νομαρχιακό Όργανο, για να αποφευχθεί η άσκοπη για μένα και ατεκμηρίωτη απαγόρευση της διέλευσης οχημάτων από Χίο προς Καρδάμυλα και αντίθετα, απευθείας και όχι μέσω στροφών Αίπους-Πιτυούς κλπ.
Φιλικά
Δήμης Μυλωνάδης
Πολιτικός Μηχανικός Α.Π.Θ. από το 1967































